obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk
Janwet
Via mijn IP adres is het niet mogelijk om in te loggen op de 2 websites waarvan ik bovendien webmaster ben. Tevens is mijn IP adres op een blacklist terecht gekomen (reden onbekend), waarvan mij IP adres inmiddels is verwijderd.
Op 23 februari 2017 zijn na een upgrade van de systeemsoftware van de websites, van een testomgeving geïnstalleerd op een andere server van een host provider. IP adres 81.171.27.230
Sindsdien doet het probleem zich voor en is nog steeds niet opgelost.
Inloggen via een ander IP adres bijvoorbeeld bij de buurman geeft geen enkel probleem. Alle andere willekeurige websites, via mij IP adres benaderen, geven geen enkel probleem.

Door diverse technische consultants is naar het probleem gekeken en zijn acties ondernomen zoals:
• Cache legen van webbrowsers
• Diverse webbrowsers geprobeerd
• Inloggen via de prompt (nslookup). Antwoord: *** mijnmodem.kpn.home can't find sco-etten-leur.nl: Query refused
• Inloggen via de prompt (nslookup) met debug. Antwoord: server unknown
• Controles via onder andere malware en spyware
• Uitvoeren CClear
• Windows\Systems32\Drivers\etc\hosts aangepast
• Tracert via prompt voor netwerk uitgevoerd
• Beheerder host provider ingeschakeld voor nader onderzoek
Mijn internet provider KPN gevraagd mijn IP adres te vervangen maar dat is niet mogelijk. Wel is mijn KPN modem (Thomson) inmiddels vervangen door een Experia box V9.
Overstappen naar een andere internet provider is ook geen optie.
Is er iemand die nog suggesties heeft om dit probleem op te lossen?
 
eogcnlGhost
Hallo, ik zie dat je ongeveer alles hebt gedaan wat je denkt dat er mogelijk is.
Behalve 1 ding niet, als je webmaster/beheerder bent kan je in de blacklist van je eigen domein.
Heb je daar al is gekeken of je eigen IP adres er in staat.
De hoster van je domein kan daar opzich ook in kijken, maar de service (ook van de beste hosters) vergeten dat ook nog wel eens.
Een andere tip is, gebruik voor de test geen firefox, google chrome, internet explorer of edge (windows 10).
Een goed alternatief is SRWare Iron, Maxton Cloud, Vivaldi.

Het kan namelijk voor komen dat in de eerst genoemde browsers, door de veligheids update je niet meer op je site kan, wat is te danken aan een instelling in de browser of door een blokkade van google op je IP adres.
De browser eraf gooien en herinstalleren is geen optie, instellingen blijven op je pc staan, dus je moet dan echt de instellingen na gaan lopen.
Als er in je beeld staat dat je geblacklist bent voor het versprijden van malware (wat 9 van de 10 keer niet het geval is) dan is het meestal door google en daar kan je een berichtje voor herindicatie van je domein naar google toesturen.
Het kan ook zijn dat je IP adres door je domein is geblockt voor multi login (waar jij niets van weet).

Zo zie je het kan meer redenen hebben dan alleen je pc zelf.
Ik kan of de fouten in dit onderwerp nog wel een heel boek schrijven, maar het is even om je een idee te geven dat het niet eenzijdig is.

Veel succes met het oplossen van het probleem.

PS: als het een instelling is in je browser dan kan je dit heel makkelijk uitzoeken, maar kan omslachtig zijn.
Neem je pc mee naar de buren en kijk of hij het daar wel/niet doet (handige iis om even een een UTP kabel te gebruiken.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Janwet
Bedankt voor de snelle reactie.
Mijn IP adres staat niet in de blacklist van mijn eigen domein.
De 3 door jou genoemde browsers heb ik uitgeprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Zoals al eerder aangegeven staat mijn IP adres niet meer op een blacklist.
Bij de buren doet mijn PC laptop het prima en kan ik inloggen op de betreffende websites.
Dus helaas nog geen voortgang.
 
eogcnlGhost
Ik heb je in een PM even uitgebreide informatie gestuurd over je IP adres met de resultaten.
Even om heel duidelijk te zijn dat je dus echt nergens bent geblokkeerd.
Dus zover ik het kan zien is het wel een probleem aan jou kant , maar ik zou alleen niet weten waar het probleem precies moet zitten.
Zoals ik al zei in mijn voorlaatste bericht, het kan over al zijn, behalve de plekken die ik voor je hebt gecontroleerd.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Janwet
Hartelijk dank voor de gedane inspanningen.
IP adres: 81.171.27.230 is van de gehoste productieserver waarop de domeinen sco-etten-leur.nl en ziengaovut.nl operationeel zijn dus 2 aparte websites.
Wellicht dat verdere testen nog iets opleveren.
 
eogcnlGhost
Ik zal ze even voor je door de molen halen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Janwet
Inmiddels vanmorgen per email bericht ontvangen van Leaseweb dat zij mij niet verder kunnen helpen en verwijzen door naar de hostprovider Skytoaster.
Tevens nagekeken of het domein op de blacklist van Google voorkomt en dat is het geval. Zie ingesloten bestand.
Wat kan ik nu verder ondernemen?
Alvast bedankt.
Janwet voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Janwet op 18 april 2017, 18:29
 
KaPteiN
Gebruik je ergens google dns servers?
Vervang die door opendns of die van kpn zelf.

Helpt je natuurlijk niet van de google blacklist af, maar kun je weer op je site.
Heb je een google webmaster account? Via google webmasters kun je volgens mij om hierziening vragen.

Edit: Snap de relatie tussen Leaseweb en Skytoaster niet.
Je ip is van Leaseweb. Als deze op een blacklist staat moet je om een andere vragen.

Deze site heeft in het verleden ook bij Leaseweb gedraaid, wat er mis kon gaan ging er mis. Leaseweb is wat mij betreft geen aanrader. Nu een probleemloze behulpzame hoster.
Gewijzigd door KaPteiN op 18 april 2017, 18:52
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eogcnlGhost
Skytoaster is een domein hoster en die zit bij toeval op de zelfde server (of de overblijfsellen ervan) als Janwet.
Als er een probleem is met Skytoaster dan Janwet die ook hebben.
Ik heb Skytoaster dus ook even door de molen gehaald en wat denk je, geen problemen gevonden.
Maar dat zegt nog niet dat er misschien toch ergens een probleem kan zijn tussen de Skytoaster hosting en Janwet zijn website.

Maar het rare is niemand heeft er last van alleen Janwet zelf.
Ik heb ongeveer alles bekeken wat er te bekijken valt.
Er staan zover ik kan zien nergens blokkades op (en ik kan een hoop zien).
Janwet zegt zelf dat als hij zijn computer aansluit op het netwerk van de buren dat er geen problemen zijn.
Dus zijn eigen pc en netwerk zijn dus (tussen haakjes) niet het probleem.
Maar de verbinding tussen zijn huis en de hoster zit ook geen probleem.
Dus waar zit het probleem.
Je zou bijna zeggen een blokkade vanaf jou eigen site op je IP adres, maar dat is op te vragen in je Cpanel.
Vroeger kon je bij Leaseweb ook blokkeren op MAC adres, of dit nu nog steeds mogelijk is weet ik niet, maar het is natuurlijk wel een optie om te bekijken.
Blokkades op MAC adressen zijn ook niet op afstand na te kijken, dat kan je alleen op het domein zelf in het beheerders paneel.

Voor de rest kan ik alleen nog 1 probeersel verzinnen, pak een pc of laptop die nog nooit in het huisnetwerk is geweest en probeer het daarmee, kom je er dan ook niet op de website dan blijft er een bijna onmogelijke optie over.
Je modem (Experiabox) houd je verbinding tegen.
Dit zou normaal gesproken met een hard-reset opgelost moeten zijn, maar ik denk niet dat je het probleem er mee oplost.
Wat dan nog een mogelijkheid kan zijn is een defect in de modem (modem ruil bij KPN aanvragen).

Je hebt een heel vreemd probleem en ik heb gezien dat je echt overal om raad heb gevraagd en niemand heeft een oplossing, zelfs ik tot nu toe niet.
Als alle bovenstaande niet lukt of heeft gewerkt, zou ik nog 1 oplossing weten, KPN monteur laten langskomen en die een lijn test laten uitvoeren en hem laten kijken wat het probleem kan zijn.
Ligt het nou uiteindelijk wel aan je eigen netwerk of pc dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht (wat meestal niet gebeurd in de naam van service), ligt het nou echt aan het netwerk van KPN dan wordt het (meestal) kostenloos gerepareerd/opgelost.
Bij de aanvraag van een monteur kan je opgeven dat je op onze site (kpn.gebruikers.eu) bent geweest voor advies, bij de meeste service medewerkers zijn we inmiddels bekend en ze weten dat wij verder kijken dan het einde van de Experiabox.
(zoals het netjes heet bij KPN, geen ondersteuning voor 3th party hard/software) verbinding van buiten tot aan de Experiabox en niet verder.

Ik zou zeggen laat even weten hoe de stand van zaken is/gaat.
Ik ben wel heel benieuwd wat jou probleem nu uiteindelijk is.
En wij leren er ook weer van voor de hulp van eventuele andere mensen met de zelfde of gelijkwaardige problemen.

Groeten, ikke.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Janwet
Bedankt voor jouw reactie.
Ik gebruik geen google dns server. Ik heb wel een google account en heb dat item bekeken maar is nog al ingewikkeld om van die lijst af te komen.
De relatie Leaseweb en Skytoaster begrijp ik ook niet maar die is mij klaarblijkelijk opgelegd door de tussenpersoon die de gehele upgrade van de 2 websites heeft verzorgd.
Deze vraag heb ik bij hem weggelegd echter ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.
Het IP adres van Leaseweb staat niet op een blacklist dat is gecontroleerd.
Het is een zoektocht zonder een duidelijk begin en einde.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie