obey-robots.txt
05 December 2016, 09:32
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

NAT problemen.

dutchpioneer
Hallo, ik ben een fanatieke gamer en heb al een tijdje last met het spel Company of Heroes.
Ik gebruik de Thomson Speedtouch 780.
Om verbinding te maken met andere spelers op het spel moet ik een aantal poorten open zetten. Dat is gelukt maar echter blijf ik nog altijd een NAT probleem houden. ( Melding krijg ik als ik een lobby wil joinen. ) Op het internet staan een aantal oplossingen:
- Nog meer poorten openzetten.
- Poorten open zetten in Windows firewall.
- DMZ aanzetten.
- Firmware update.

Optie 1 is gedaan en heeft het probleem nog niet verholpen.

Optie 2 is gedaan en problemen nog niet verholpen.

Optie 3 lukt niet want ik kan nergens in mijn router instellingen iets van DMZ vinden. ( Zou kunnen komen door de dichtgetimmerde firmware komen, en dat gezegt brengt mij naar optie 4)

Optie 4 Firmware update lijkt niet te werken om dat als ik de Firmware wil gaan updaten en naar de router zoekt een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. Na te hebben gebelt met de helpdesk ben ik niet veel wijzer geworden en ben verdergaan met zoeken op internet. Het blijkt dus dat de router een aangepaste firmware heeft zodat mensen niet per ongeluk de instellingen veranderen en dus ook geen voip ( telefoon ) meer hebben. En om het te kraken brengt te veel risico's mee voor mij. ( geen telefoon meer )

Mijn vraag nu is dus hoe verhelp ik mijn NAT probleem?

mvg Nick.

P.S.: De NAT tool werkt ook niet, ik gebruik Windows 7 en die ondersteund de tool niet. Zelfs niet als ik de compatibiliteit verander naar vista / Windows xp.
Gewijzigd door dutchpioneer op 12 september 2009, 17:00

dutchpioneer
Niemand die een oplossing weet ?

KPNwebcare2
Hallo,

U kunt alleen de poortinstellingen aanpassen in de KPN Experiabox.

Anders moet u even de zoekmachine van de site proberen.
www.kpn.com/webcare

pater100
ik wil gewoon een andere Firmware en ik ben aan het overwegen om over te stappen dan maar met moete want dit kan niet. zorg gewoon dat je de zaakjes op orde hoed en alles wat op deze pagina staat van de website van KPN is ook gewoon gelogen. http://www.kpn.co...-gamen.htm de internet bverbinding valt nou joust weg iedere keer en ik kan geen voice chat en geen eigen games starten omdat dat NAT niet te verandere is doe er iets aan anders gaan jullie heel veel klante verzlieze dat is een daing wat zekker ik heb bij miji op school gepraat en daar word alleen maar negatief ovr jullie gesproken en is iedereen blij als ze zijn overgestapt.

andre345678
@pater100
Zover ik weet is de firmware van de thomson TG789vn goed.
Ik weet niet of dat bij andere modems ook zo is .

De voor geprogrammeerde game profielen voor NAT werken alleen voor geen meter.
Daarom geven veel mensen de firmware de schuld .

Je kan beter zelf een profiel maken.
En het programma simple port forwarding gebruiken om de NATpoorten zelf in te vullen.

Maar ik weet niet wat je nou precies probeert.Ben je NAT poorten van je PC (games ,bittorrent client)aan het configureren of dat van je spelcomputer (PS3,XBOX live) ?
En welke modem praten we over?

In sommige modems kan de firewall uitgezet worden door jezelf of anders je provider.

En blijf vragen als je vast komt te zitten met iets .

Kijk ook hier:http://kpn.gebrui...#post_5023

En hier:http://portforwar...
Gewijzigd door andre345678 op 14 mei 2010, 23:52

pater100
nou ik heb de thomson 787v. wat ik gewoon wil dat is dat ik met een simpele druk op de knop mijn NAT type naar 2 veranderen of weer naar 3. en mijn MOdem in DMZ kunnen draaien en dat ik gewoon mijn poorten open kan zetten. ik heb thuis een server draaien die ik voorheen toen wij nog bij ziggo zaten het gewoon deed omdat ik mijn poortjes kan openen. de zelfde poorten hier open gezet maar dat werkt dus ook niet. wat ik ook vervelend vind is dat ik geen eigen modem kan kopen en die op het netwerk gooien want dat heb ik geprobeert maar dat werkt niet. ook is het in geen enkele manier mogelijk om weer terug te gaan naar de oude thomson firmware. heb het ding al bijna door het raam gegooit hij ligt al op de vensterbank. ( om hem lachend naar beneden te gooien) de emmer loopt bijna over. ik vind dit heel erg onproffessioneel van KPN en ze mogen die mensen die bij de Helpdesk zitten ook maar een goed onderzoeken of ze er ook echt wel iets van weten want soms krijg ik mensen aan de lijn die letterlijk dingen die op het scherm staan bij hun oplezen en als het niet werkt gewoon zeggen van ik kan u niet verder helpen nog een prettige dag verder. hoplijke hebben die mensen ook nog eigen hersens.

p.s. ik zal thuis even kijken of het werkt met die filmpjes.
Gewijzigd door pater100 op 15 mei 2010, 14:45

zeilbood
andre345678 schreef:
@pater100
Zover ik weet is de firmware van de thomson TG789vn goed.
Ik weet niet of dat bij andere modems ook zo is .

De voor geprogrammeerde game profielen voor NAT werken alleen voor geen meter.
Daarom geven veel mensen de firmware de schuld .

Je kan beter zelf een profiel maken.
En het programma simple port forwarding gebruiken om de NATpoorten zelf in te vullen.

Met de 789 hebben de mensen juist problemen icm online gaming. Ik heb zelf ook de 789 en krijg gewoon NAT type 3 ofwel strict. Niks aan te doen, behalve een firmware update die ergens in juli komt. (volgens KPN)

andre345678
ja klopt zeilbood heeft gelijk.
ik ben er reeds ook achter.

in JULI komt een update
van andere modems weet ik niet.

Mijn conclusie is dat het noodzakelijk wordt dat de DMZ functie terug komt in de modem(s).
dan heb je 3 opties.

optie 1: hopen dat met de terug keer van DMZ het poort forwarden weer 100% werkt.

optie 2:
1. UPnP aan
2. bij DMZ het ip adres opgeven van je Spelcomputer
3. oude portforwardings instellingen weer weg halen

optie 3:
1. UPnP aan
2. Het IP adres van een 2e router opgeven bij DMZ
3. pc en spelcomputer in de 2e router
4. oude portforwardings instellingen weer ongedaan maken i.v.m. conflicten.

optie 2 + 3 schijnt te werken volgens gamers met DMZ in de Modem/router.

wachten op de update in JULI dus.
de TG789vn wordt automatish geupdate .
mensen met een andere modem zullen dit even moeten navragen aan de KPN.
Gewijzigd door andre345678 op 28 mei 2010, 13:08

zeilbood
Jammer dat het webcare team hier zo weinig reageert. We blijven maar gewoon wachten tot juli, ben echt benieuwd of de update daadwerkelijk in juli komt. (eerder zou beter zijn)

andre345678
ja inderdaad, ik snap eigenlijk ook niet waarom die update pas in JULI komt.
Volgens sommige mensen heeft die modem het altijd gedaan in het begin.
en zat de DMZ er nog in.
Ik vraag me dus ook af waarom de KPN niet gewoon de oude firmware er weer in stopt .
al is het maar voor tijdelijk.

of zouden het zulke noobs zijn, dat ze geen backup hadden.
nee ze zijjn gewoon te trots om toe te geven dat ze een stomme fout hebben gemaakt .
en repareren de firmware veels te laat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT problemen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met bekabeld LAN Routers 7 27 juli 2016, 17:10
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen 8 09 september 2015, 17:56
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing 8 29 januari 2015, 19:49
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen 3 12 februari 2014, 20:33
problemen met internet Algemeen 2 21 januari 2014, 21:38
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN02:08:27
| eogcnlGhost10:10:20
| xwardox15:02:25
| MacDaddy18:52:25
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10