obey-robots.txt
06 December 2016, 06:45
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Aansluiten eigen HD-recorder op ITV

Taupe
Ben overal aan het zoeken geweest, maar heb niet kunnen vinden of het (theoretisch en praktisch) mogelijk is om mijn eigen bestaande HD-recorder aan te sluiten op de ITV-ontvanger van KPN. Op dit ogenblik kijk ik nog analoge TV van Ziggo, maar het lijkt wel of dat steeds slechter wordt. Dus ik ben me aan 't oriënteren op digitale TV, waarbij de mogelijkheden die ik zoek beter en goedkoper zijn bij KPN dan bij Ziggo (extra radiokanalen vallen daar ook onder).

Het enige dat ik niet wil, is dat ik onbruikbare apparatuur overhoud bij een eventuele overstap. Is er ergens - op voorhand - een aansluitschema te vinden voor een HD-recorder en overige apparatuur (AV-center bijvoorbeeld)?
"Les cimetières sont pleins de gens irremplaçables!"
V. Buggy / M. Fugain, 1972

Sanchez999
er zitten 2 scartpoorten op de Tuner maar die 2e is voor mensen met bv een dvd speler die maar 1 scart poort op tv hebben en die wordt nu gebruikt door de i-TV tuner. De tuner wordt dan gebruikt als doorlus apparaat (moet je ook in standby zetten dan) op deze manier hoef je niet steeds je stekkers te wisselen als je een dvd-tje wilt kijken. Je kan dus in ieder geval afspelen van je HD recorder via je Tuner. of opnemen en dat soort dingen ook kan zou ik niet weten

KPNwebcare1
Zoals Sanchez999 al aangeeft kunt u wel de hd recorder aansluiten op de i-tv tuner om dan dvd's af te spelen het opnemen gaat niet lukken.

In het i-tv apparaat zit namelijk al een harde schijf, die u daarvoor evt. kunt gebruiken.

Taupe
Dan lijkt i-TV dus ook niet voor mij de juiste keuze! Ik wil graag programma's zodanig opnemen dat ik ze ook nog eens op een DVD kan zetten. Dat lijkt dan dus niet te lukken.....

Taupe
Vandaag nog eens de Primafoon-winkel binnegelopen. De i-TV-ontvanger kent achterop twee Scart-aansluitingen, een optische aansluiting, een USB-aansluiting en wat tulpaansluitingen. Daar werd bij gezegd dat er dus toch een signaal "uit" kan naar een DVD- of HD-recorder (vanuit het "geheugen" van de i-TV-ontvanger"Wink.

Het nadeel is altijd dat je verschillende geluiden hoort (van terzake deskundige mensen).... Maar wat is nu de waarheid?

KPNwebcare1
Hallo,

ik moet u helaas toch teleurstellen het is alleen mogelijk om dvd's af te spelen via een extern aangesloten dvd recorder/speler.
Opnemen kan niet er is geen input kanaal voor de dvd recorder vanuit de i-tv tuner.

Giant2000
pdaas schreef:
Hallo,

ik moet u helaas toch teleurstellen het is alleen mogelijk om dvd's af te spelen via een extern aangesloten dvd recorder/speler.
Opnemen kan niet er is geen input kanaal voor de dvd recorder vanuit de i-tv tuner.

Dit is helemaal niet waar!! Ik heb mijn HDD recorder op de VCR aansluiting aangesloten en kan er prima mee opnemen. Wanneer ik de ontvanger uitzet kan ik het beeld van de HDD recorder zien, maar deze kan je ook via een 2e scart op je tv aansluiten (als je 2 scart aansluitingen hebt)

Bloempje
Kan iemand mij uitleggen hoe ik eea moet gaan aansluiten, panasonic quintris tv, philips hdr3810 en motorola 1960. Heb vandaag een medewerker van KPN aan de lijn gehad, die wist me te vertellen dat opnemen via de dvd recorder niet mogelijk is omdat de uitsignalen zijn geblokkeerd vanwege auteursrechten..........
Als iemand mij op een simpele manier kan uitleggen hoe ik eea werkend kan krijgen, graag. Op ieder apparaat zitten 2 scartaansluitingen.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

KPNwebcare2
Hallo,

Voor aansluiten randapparatuur zie handleiding.

Opnemen kan alleen met het kanaal dat je op dat moment bekijkt. Werkt dat niet dan valt het buiten ondersteunings voorwaarden van KPN.
www.kpn.com/webcare

squadronsupreme
Hallo,

Toch vind ik het van kpn ronduit belachelijk dat ze in de handleiding van de motorola 1960 zeggen dat er een recorder kan worden aangesloten op de ontvanger (dvd of video), terwijl er helemaal niets mee opgenomen kan worden! En volgens mij kan er met een recorder toch echt opgenomen worden!
Ik wil zelf een dvdrecorder en een videorecorder op de tuner aansluiten. Ik ga datgene proberen wat Giant2000 schreef. Ik schakel de tuner door naar de tv, de 2e scart van de tuner gaat naar de dvdrecorder en de 2e scart van de dvdrecorder gaat naar de 2e scart van de tv. Nou moet ik wel nog zien uit te vogelen hoe ik die videorecorder nog werkzaam aangesloten kan krijgen...
Maar verwacht geen hulp van de kpn-helpdesk. Wat een stelletje onbenullen zeg!!! Zij verkopen immers een apparaat waar een RECORDER op aangesloten kan worden! En als ze dan nog niet eens een fatsoenlijk antwoord kunnen geven na ze gebeld te hebben (en waarbij ik 15 minuten in de wacht stond!!!), kunnen ze dus beter een andere baan gaan zoeken...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten eigen HD-recorder op ITV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws 17 02 oktober 2016, 00:49
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router 9 01 juli 2016, 10:36
aansluiten nas Eigen netwerk 4 11 december 2015, 00:10
Eigen router achter experiabox Hardware instellingen 8 20 augustus 2015, 22:48
aansluiten webcam WiFi 3 30 juli 2015, 22:16
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost06:08:19
| KaPteiN10:28:08
| jan1914:14:16
| xwardox15:29:27
| MacDaddy 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10