obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Regelmatige Disconnects TG787 8.2.T.4
Fransb
Hey allemaal,

ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen Smile,

Ik heb nu al een tijd een TG 787 met 8.2.T.4, en hij is altijd redelijk stabiel gebleven. maar sinds 1-2 weken is hij erg onstabiel, Er zijn Random Disconnects met het Internet en ik kan het probleem niet echt achterhalen.

We hebben een IPB Extra abbo (8 mbit down / 1 mbit up hoewel ik dit niet haal maar dat is niet zon probleem zal wel de afstand naar de centrale zijn).


Laatste 2 Meldingen na de reconnect


xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 7392 kbit/s, upstream: 352 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 33.0 dB, Up: 31.5 dB; snr Margin Down: 6.0 dB, Up: 6.0 dCool

en

xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 7424 kbit/s, upstream: 352 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 33.0 dB, Up: 31.5 dB; snr Margin Down: 6.0 dB, Up: 6.0 dCool


Ik weet niet of dit vreemde waarde zijn.

Ik dank jullie alvast voor de hulp Smile,

Groetjes,


Frans
 
Netsurfer
Ik heb sinds een week of wat ook constant disconnects.
Voorheen nagenoeg nooit.

Kan het zijn dat met het vervangen van de hardware naar nieuwe hardware,
dit soort problemen ontstaan?
Ik neem aan dat die snelheids verhogingen er iets mee te maken hebben.

Maar ik haal max maar 800 kb/s , ik heb al glasvezel aangevraagd,
en ook de glasvezel al in de meterkast, maar nog geen kpn mannetje langs geweest.
Wat ik gelezen heb zal dat ook wel minstens 6 maanden duren Cool
Gewijzigd door Netsurfer op 25 maart 2010, 15:37
 
TokkieTokkie
SNR margin is hier de boosdoener, 6.0db is de absolute ondergrens voor een stabiele lijn, bij 6.0 kan er door een teveel aan interferentie de lijn wegvallen.

Advies, hang het modem rechtstreeks aan het ISRA en houd de kabels WEG bij stroomkabels, helpt dit niet dan zit er niks anders op dan KPN te bellen en om een onderzoek te vragen.
 
Fransb
Dankjullie wel voor de antwoorden Smile,

Het kan dan misschien wel zo zijn dat die SNR margin de boosdoener is maar dan vind ik het alsnog vreemd dat ie daarvoor wel redelijk stabiel draaide (om de 16-20 dagen 1 reboot).

maar zoals Netsurfer ook al aangeeft kan het ook aan die upgrade dingen liggen, ik wacht nog wel even af tot april en kijk of het dan beter word na de uitrol (hoewel het wel even hier zal duren voordat ik de verdubbeling krijg).

+ het modem ligt al rechtstreeks bij de ISRA.


En anders word het een keer naar KPN bellen ja Smile.


Nogmaals bedankt.
 
TokkieTokkie
De SNR marge kan ook negatief worden beinvloed als er meer ADSL bij de straatkabel op komt (ergo je buren nemen bijvoorbeeld ook ADSL).

Of juist doordat er ADSL verdwijnt uit de kabel en jou aderpaar daardoor niet meer in balans is met de tegenover liggende aderpaar.

Maar dat kan alleen worden aangetoond door daadwerkelijk onderzoek.


Misschien ook even bij je zelf nagaan of er nieuwe apperatuur bij is gekomen sinds de disconnects.
 
SirPeter
6 hoeft geen probleem te zijn. Volgens mij levert het pas problemen op als je ver van de centrale woond. Meer (kans op) data verlies bij die 6 snr en dus wegvallende lijn.

En als je een hoge snelheid abo hebt dan is de kans zowiezo groot dat snr klein is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatige Disconnects TG787 8.2.T.4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Draadloos internet Speedtouch TG787 werkt soms niet WiFi : 28 07 mrt 2011
Ik ben het zat: TG787 Hardware firmware : 2 26 feb 2011
Software update TG787? Helpdesk : 7 27 nov 2010
Firmware TG787 Hardware firmware : 4 25 nov 2010
Ping vanaf buiten toestaan op thomson TG787 Eigen netwerk : 4 15 okt 2010
Advertentie