obey-robots.txt
19 September 2017, 22:29
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [414 stemmen]
38% [414 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1100
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

modem probleem

Elizabeth
Ik krijg sinds kort de melding "modem is niet gesynchroniseerd". Ik kan geen verbinding met internet maken. Het zou aan de kabels of splitter liggen volgens de melding. Ik heb dat allemaal nagekeken en ook de modem en kan niets vinden. Mijn computer maakt wel verbinding bij de buren. Snap er niets van en kom er dus zelf niet uit. Misschien is het simpel op te lossen en weet iemand hoe het zit? Heb niet veel verstand van computer en dus zeker geen zin om via helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd te worden voor veel geld. Kan iemand mij helpen?
 
KPNwebcare2
Kunt u ons meer informatie geven?

-Modem Type?
-Adapter?
-Windows Versie of andere OS.
etc...
www.kpn.com/webcare
 
Elizabeth
Hier nog wat aanvullende informatie. Modem is een Speedtouch 546 v6. De modem van de buren die ik ook heb geprobeerd is een 546 i. Ik heb Windows XP.
Mijn abonnement is van Het Net, Actie Instap Surfen (van 19,95 voor 9,95). Adapter weet ik niks van. Misschien nog belangrijk te melden dat mijn computer het wel bij de buren doet maar hun computer maakt geen verbinding bij mij. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je meer nodig hebt, zul je zo gericht mogelijke vragen moeten stellen. Ik weet er nl weinig van en kan dan misschien samen met de buurman nog dingen opzoeken.
BVD
 
SirPeter
De St546i van de buren is alleen van nut om te testen als u ook ISDN telefonie heeft.

Op uw St546 branden alle 4 de lampjes? power/ethernet/DSL/Internet.
Is dit niet het geval:
- DSL en internet=uit dan maakt de modem geen verbinding met internetsignaal of defect modem. Mogelijke oplossing st546 direct aansluiten op hoofdaansluiting om diverse kabels en telefoon splitter uit te sluiten op storing. Werkt de modem dan wel dan is er mogelijk een defect kabeltje of telefoon splitter is defect.

- DSL=aan Internet=uit dan heeft de modem wel verbinding met KPN/HetNet maar logt niet in het netwerk. Mogelijke oplossing is om een zogenaamde "easy setup/eenvoudige configuratie" uit te voeren. Om dit te doen opent u een Internetpagina met als adres 192.168.1.254 Daarna klik op "speedtouch" -> "instelling" -> "volgende" -> Gebruikersnaam is kpn@direct-adsl wachtwoord is kpn -> volgende en start.

Power rood of knipperend = modem defect. Mogelijke oplossing: stroom een aantal minuten ervan afhalen via stroom addapter. Bellen met helpdesk voor nieuwe modem of zelf 1 aanschaffen in winkel. Via Kpn is goedkoper want alleen verzendkosten.

Branden alle lampjes zoals het hoort dan kunnen er diverse mogelijke oorzaken zijn. Meestal ligt dan het probleem op de pc.
 
Elizabeth
Heb naar de lampjes gekeken. ethernet=aan, dsl knippert en internet=uit. Heb die "easy setup" geprobeerd maar dat heeft niets uitgehaald. Ik weet niet wat ik anders nog kan doen, heeft iemand nog tips? Bvd
 
SirPeter
Dsl knippert? Is die niet stabiel aan?
Knipperen betekent meestal dat een modem verbinding probeert te zoeken.

Sluit de modem eens voor de splitter aan, dus direct aan de binnenkomende lijn zonder iets ertussen.

Ben bang dat u toch naar de helpdesk moet bellen mocht dit niet werken. Het belletje hoeft niet lang te duren als u via mobiel belt en 1 test kabeltje bij de hand hebt. Liefst zelfs als de modem al op de hoofdaansluiting geplaatst is.

Binnen 10 minuten zou de mogelijke oorzaak gelokaliseerd moeten zijn.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Airport extreme en kpn modem Algemeen 2 24 maart 2017, 10:16
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten 3 15 april 2016, 10:47
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing 4 09 maart 2015, 23:22
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Lutz00:25:11
| germar01:39:16
| KaPteiN01:57:32
| Truckexperience04:03:03
| eogcnlGhost11:48:47
| robverweijen13:31:24
| rtenbrug15:29:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

20 augustus 2017, 09:15
Ik heb recht op 80 MB snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

30 juni 2017, 19:43
is het al bekend wanneer de HD opnames via de itv app te kijken zijn

29 juni 2017, 16:04
hallo is er ff hulp

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?