obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experia Box en Netgear Router...
MarkS
Beste,

ik heb zelf al sinds een maand of 3 een Router gekocht (Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Router | WNDR3300-100FSS). Deze heb ik destijds gekocht omdat ik videos binnen het huis wil gaan streamen en via het internet en eigen netwerk goed spellen kan spelen. Deze router staat erg goed aangeschreven en bevalt mij perfect.

Echter nu hebben we sinds vandaag KPN met een experia box...ik hoor nu allemaal verhalen dat een eigen router nu helemaal geen zin meer heeft maar dit is toch niet waar? De redenen waaarom ik een eigen router heb gekocht zijn toch nog steeds van toepassing of is het echt zow dat als je een Experia Box hebt dat een eigen router overbodig is...

Ik hoop het niet de router bevalt mij gewoon super...

Mocht deze overbodig zijn kan iemand mij dan uitleggen waarom?

Ps. mocht ik deze router willen gaan gebruiken hoe kan ik dat dan het beste doen?

Alvast bedankt!

Gr. Mark
 
KaPteiN
Sluit de uitgang van de experia box aan op de wan aansluiting van je netgear.

Als je mazzel hebt werkt het direct en heb je de oude situatie gewoon hersteld.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MarkS
Bedankt voor je antwoord Smile

Echter nu blijft de vraag over (eigenlijk de belangrijkste...)...

Heeft het wel zin om een goede router achter de Experia Box te zetten?
 
helpdesker_IPB
Het heeft voor de functie van je router geen zin. Het verkeer gaat namelijk via je Experiabox (die ook al een router is). Als je voor games dan poorten moet openzetten moet je dat op de Experiabox doen.
 
jvijssel
Ik ben in het bezit van een Netgear WNDR3700 en ben er zeer tevreden over.
Juist omdat ik GigabitLan heb (en 2 frequenties), kan ik in mijn Gigabitnetwerk heel snel bestanden van de ene naar de andere computer overhevelen, zie ook mijn topic:

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ad_id=3289

Ik wil dus zeker mijn Netgear achter de Experiabox plaatsen, want ik denk, dat de Experiarouter geen GigabitLan heeft.

Ik heb in de Experiabox ARV7519, mijn Netgear een statisch IP adres gegeven, omdat ik later op de Netgear een NAS wil aansluiten en die moet extern altijd bereikbaar voor mij zijn. Daarom heb ik in mijn Netgear de DHCP uitgezet, anders krijgt mijn NAS steeds een ander IP adres en is die niet te vinden.

Heel toevallig besteedde ComputerIdee nr.3 van 2013 aandacht aan het instellen van modem/router en een hierop aangesloten router.
Ik dacht dat het mij wel zou gaan lukken, echter ben ik bang, dat ik iets verkeerds gedaan heb, want ondanks dat ik eerst wèl mijn Netgear kon benaderen, kan ik NU helemaal niet meer in de Netgear komen om instellingen te veranderen.

Ik heb een externe harde schijf via de USB van de Netgear aangesloten, deze kon ik eerst wèl, maar nu niet meer benaderen.

Ik heb ook de ZTE uitvoering van de Experia (van mijn vader) geprobeerd, maar helaas, ook daarmee kan ik mijn Netgear router niet benaderen.
Ik moet op de een of andere manier de Netgear terug kunnen krijgen in de fabrieksinstellingen, maar moet nog uitvinden hoe.
 
jeroen3
Je zegt dat je de DHCP server van de Netgear hebt uitgeschakeld. Betekent dit ook dat je de WAN poort dan NIET meer gebruikt?
Je hebt de Netgear ook een ip adres in de range 192.168.2.x gegeven?


To restore the factory default configuration settings:
1. Use a sharp object such as a pen or a paper clip to press and hold the restore factory settings
button, located on the bottom of the router, for about 5 seconds, until the Power light begins to
blink (see “Router Label” on page 6).
2. Release the restore factory settings button, and wait for the router to restart, and for the Power
light to stop blinking and become solid green.
The factory default settings will be restored so that you can access the router from your Web
browser using the factory defaults.

Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
Ja, het heeft nut een router achter je modem te zetten.
Je Experiabox is makkelijk te hacken, ook als je je paswoord hebt veranderd.
Hij heeft namelijk een master override code, die intikken en het maakt niet uit wat jij erin hebt gezet, je zit erin (ook via wifi).

Je (i)TV sluit je aan op je modem (volgens KPN het beste op LAN 1 & 2) maar het maakt eigenlijk niets uit.
Voor de makkijkheid zet je je aansluiting naar je router op 4 en op de router op LAN 1 (dus niet op je WAN port) dit gaat conflicten geven.
Zet de firewall van de modem volledig uit en gebruik die van je modem.
Op deze manier hoef je geen port forward aan te maken in je modem (die trouwen zo gammel als de "piep" is.
Als je router ook nog is draadloos is schakkel je het draadloze in je modem uit (de modem en router "kunnen" met elkaar ingevecht gaan over de rechten op het wifi waardoor je dus helemaal geen wifi meer hebt).

Even een paar instellingen:
Je modem staat standaard op: 192.168.2.254
Je kan je router voor de makkelijkheid op: 192.168.2.1 zetten.

Router: (het kan zijn dat er bebaalde funties niet in je router zitten, dan sla je die gewoon over.
Internet Conneti type: automatische configuratie DHCP.
DHCP start IP adres staat meestal op 100, maar maakt niet zo veel uit waar hij op staat.
Als er een optie is om te kiezen tussen Gateway en router: dan op gateway zetten, je router funtie blijft dan nog steeds actief.
Dynamic Routing: uit
Static Routing: uit
Inter-VLAN Routing: uit
Firewall: aan (mag je zelf weten, maar is veiliger omdat hij in je modem uitstaat en op je iTV is toch niet te halen).
Multicast Passthrough: aan
SIP Application Layer Gateway: uit

Kleine tip voor spelcomputers zoals Xbox, playstation ,andere consols, media center en servers (NAS).
Geef die een statische IP adres in je router, voorkomt een hoop ellende later.

Voor andere vragen over deze aansluiting, geef een gil en we spreken elkaar weer.
 
dokrak
eogcnlGhost

Een paar dingen mijn beste.
De master override code zou ik graag willen hebben want een experiabox hacken zitten meer mensen op te wachten denk ik.
De firewall is niet uit te zetten in de experiabox.
De experiabox is de mooiste boekensteun van nederland volledig dicht gemaakt.
Itv is niet meer op elke poort te ontvangen update nieuwe firmware adsl.
Enkel nog poortje 3 bij mij.
 
eogcnlGhost
Even van te voren te zeggen, ik heb de topic niet goed gelezen dat het hier om een ADSL ging, in gedachten zat ik op een VDSL.

Master override code, zoek goed en gij zult moeilijk vinden, maar hij is er wel degelijk.

Voor de rest uhm¿¿¿
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia Box en Netgear Router...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie