obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
V10 en linksys EA6900
Lambiek49
Ik krijg geen internet verbinding als ik van af de V10 naar de internetpoort van mijn router ga. Router is een EA6900 van Linksys
Wel als ik deze aansluit op een van de 4 internetpoorten werk het wel. Maar dan is mijn router eigenlijk een dure switch met wifi.
Op mijn oude v9 werkte het wel op de normale manier.
Het probleem doet zich nu voor dat ik mijn Netgear ReadyNAS NV+V2 niet meer van buitenaf kan benaderen. krijg de melding "geen internet verbinding".
is er iemand die mij kan helpen. Bij kpn krijg ik geen antwoord waar ik wat mee kan.
Eerst word er gezegd door de persoon aan de telefoon Bel nog een keer misschien krijg je iemand aan de lijn die er wat van af weet. ??
De tweede zegt tegen mij ga maar op het forum kijken daar weten ze het wel.??
Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Help desk kpn is weet niets volgens mij.
 
eogcnlGhost
Hoi Lambiek.
Het is een veel voorkomend probleem.
Opzich hoeft een NAS niet echt achter een firewall, daarom raad ik meestal aan om een NAS waar geen HDMI aansluiting opzit direct op de Experiabox aan te sluiten.
Wil je hem toch achter een firewall hebben en de WAN poort op je router gebruiken, dan heb je een aantal instelliingen nodig.
Je begind met je NAS een Statisch IP te geven en de volgende instellingen in te vullen:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4


Als je alles goed hebt gedaan heeft je router nu een verbinding met internet.
Dan het volgende waar vaak een fout in wordt gemaakt: port forwarden.
Als je gaat port forwarden dan moet je dat doen in de Experiabox en niet in de router (al zou je denken van wel), het kan wel maar daar gaat een heel proces van instellingen vooraf en dat verschild van router tot router.
Verschil tussen port forwarden op de Experiabox en de router is 0, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Alle opties die je van buitenaf wilt gebruiken moet je dus forwarden in de Experiabox.

Ik hoop dat je zo een beetje op weg bent geholpen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V10 en linksys EA6900', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Werkt dit=Arcadyan ARV7519 via linksys router Xbox live Hardware instellingen : 7 04 mrt 2011
linksys wag120n geshikt voor internet basis? KPN met eigen modem/router : 4 09 feb 2011
Linksys WAG120N en HetNet/KPN Helpdesk : 1 29 jan 2011
Linksys achter Experiabox Hardware firmware : 3 18 jan 2011
Advertentie