Onderwerp bekijken
Voor van oudsher Planet Internet gebruikers. Planet Internet was jarenlang een van de grootste en bekendste internetaanbieders van Nederland. Sinds 2008 is de naam Planet Internet niet meer in gebruik. Alleen de naam is veranderd, van Planet Internet naar KPN Internet. planet.nl kpnplanet.nl.
Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App
|
|
Anne49 |
Geplaatst op 12 November 2016, 16:03
|
Activiteit » Uden » 5401PC » Experia Berichten: 4 Lid sinds: 11 Nov 2016 |
Ik gebruik Windows 10 en heb een 2e account aangemaakt maar krijg de melding dat de account settings out-of-date zijn. Verder wil ik de Mail App voor de 2 accounts gebruiken maar dan loop ik tegen Outlook 2010 issues - mogelijk restant-setting van Windows-7 herstellen? Kan iemand me hierbij helpen, waar ligt het aan en wat moet ik doen? Alvast bedankt ! |
|
|
xwardox |
Geplaatst op 02 December 2016, 08:11
|
Activiteit » Alles-in-1 Premium » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 5 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hi Anne49, Heb je het over 2 windows/microsoft accounts? Die allebei Outlook 2010 gebruiken? Met ieder een eigen email account? Groet Xwardox |
|
|
Anne49 |
Geplaatst op 02 December 2016, 13:11
|
Activiteit » Uden » 5401PC » Experia Berichten: 4 Lid sinds: 11 Nov 2016 |
Hallo Xwardox, Ik gebruik Microsoft Mail App (in the cloud) en weet niet of er dan nog van Outlook 2010 gebruik gemaakt wordt. Ik heb beide accounts aangemaakt in Mijn KPN en beide opgenomen in Microsoft Mail App alleen het tweede email geeft altijd de info Your account settings are out-of-date en kan niet vinden waar dit aan ligt. Alvast bedankt. Groetjes, Anne |
|
|
xwardox |
Geplaatst op 03 December 2016, 10:32
|
Activiteit » Alles-in-1 Premium » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 5 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hi Anne, Outlook 2010 is een programma wat je op je PC gebruikt. Je kunt hiermee je mail 'doen' op je PC. Dat staat los van de Microsoft Mail App waarmee je ook je mail kunt 'doen' maar dan in de cloud (online en niet gebonden aan je PC of ander device als bijv. je telefoon). Als je het hebt over "beide accounts aangemaakt in Mijn KPN" dan heb je het waarschijnlijk over 2 email adressen? Klopt dat? Ik heb niet zoveel ervaring met de Mail App van Microsoft. Gebruik je die op je pc of op je telefoon? Wat voor telefoon heb je dan? Groet Xwardox |
|
|
Anne49 |
Geplaatst op 03 December 2016, 11:20
|
Activiteit » Uden » 5401PC » Experia Berichten: 4 Lid sinds: 11 Nov 2016 |
Hoi Xwardox, Ik heb inderdaad 2 emailadressen in Mijn KPN aangemaakt en gebruik de emails op mijn laptop en helemaal niet op de telefoon. Ik wil eigenlijk Outlook niet gebruiken maar "in de cloud" werken met email. Helaas ben ik drie dagen geleden alle emails in de cloud kwijtgeraakt en KPN werkt er aan. Heb je enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Groetjes, Anne |
|
|
xwardox |
Geplaatst op 04 December 2016, 12:10
|
Activiteit » Alles-in-1 Premium » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 5 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hoi Anne, Ik gebruik zelf mijn KPN email adressen niet. Ik heb om e.e.a. even te testen een 2e aangemaakt. Ik heb met KPN webmail wat getest en zie nog niets raars. Ik neem aan dat jij ook KPN webmail gebruikt hebt, omdat je aangeeft dat KPN jou emails aan het zoeken is. Zijn je emails voor beide accounts/email adressen zoek? Heb je toevallig gehoord of meer mensen er last van hebben. Groet Xwardox |
|
|
Anne49 |
Geplaatst op 31 December 2016, 14:23
|
Activiteit » Uden » 5401PC » Experia Berichten: 4 Lid sinds: 11 Nov 2016 |
Hoi Xwardox, Ik ben de emails kwijt en KPN kan ze ook niet terug halen. Ik gebruik IMAP in de setting van account omdat ik mijn email wel "in de cloud / server" wilde hebben en KPN zegt dat ik met POP3 moet werken maar dan gaat alles weer naar de laptop. Ik denk er aan Outlook opnieuw erop te zetten om dat conflict met Outlook op te lossen. Hen jij nog ideeën dan hoor ik het wel. Fijne jaarwisseling. Groetjes, Anne |
|
|
xwardox |
Geplaatst op 31 December 2016, 16:11
|
Activiteit » Alles-in-1 Premium » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 5 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hoi Anne, Het is wel raar dat je emails weg zijn. Ik weet wel dat emails niet zomaar kunnen verdwijnen. Als ze dan toch verdwijnen dan is dat meestal het gevolg van een fout in de instellingen. Ik heb vandaag wat minder tijd maar hieronder vast een aantal dingen waar je op moet letten om te voorkomen dat je emails opnieuw verdwijnen. Er is een verschil tussen het verdwijnen van alle emails en een deel. Ik begrijp dat bij jou alle emails verdwenen zijn. Correct? Er is in webmail een instelling die mail ouder dan een bepaalde datum weggooit. Deze instelling heb je ook in Outlook. In Outlook kun je zowel de de houdbaarheidsdatum van de mails op de server in de cloud instellen als op je laptop of telefoon. De standaard instelling is dat 14 dagen nadat je mails op je laptop gelezen hebt deze weggegooid worden op de server in de cloud. Ze blijven dan nog wel op je laptop staan, maar alleen als je POP gebruikt. Deze instelling moet je aanpassen op alle apparaten waarmee je de emails in de cloud benaderd. Daarnaast is het natuurlijk ook handig om regelmatig of nog beter automatisch een back-up te maken van je emails. Kun je hier wat mee? Als je er niet uitkomt kan ik volgende week wel even in detail kijken naar de juiste instellingen. Groet Xwardox en alvast een heel goed 2017 zonder problemen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
mail adres | Planet Internet | : 1 | 02 Apr 2019 |
Mail versturen van mobiel wat van een ander provider is | Algemeen | : 3 | 20 Aug 2017 |
Mail offline | Helpdesk | : 5 | 26 Apr 2017 |
IPTV Windows 10 | Hardware instellingen | : 1 | 06 Apr 2017 |
Email mappen synchroniseren tussen Webmail en Outlook 2016 | Helpdesk | : 1 | 24 Feb 2017 |
Advertentie