obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel + Airport Extreme
simonlebon
Vorige week mijn Airport Extreme aangesloten. Hiervoor gebruikte ik de Airport Express. Op zich tevreden maar wilde een hogere down- en uploadsnelheid via WIFI. Situatie als volgt: buiten de woning in de meterkast de
glasvezelmodem en V9 router/modem. Van de V9 2 UTP kabels maar de woonkamer. Een UTP kabel alleen voor de tv (heb een alles in een glasvezelpakket 500/500) en de andere gaat naar een Gigabit Hub. Hieraan zijn verbonden de Synology Nasserver, een 2e Gigabit Hub en de Airport Extreme. Gebruik de V9 niet als router. Alles werkt prima, maar ik heb de indruk dat de downloadsnelheid zeker op 2.4 GHz bij de Airport Express veel hoger is dan die bij Airport Extreme. Speedtest KPN wijst op gemiddeld 34 Mbps en upload 70 Mbps. Bij 5 GHz zijn de up- en downloadsnelheden correct: 230 Mbps (download) en 240 Mbps (uoload). Wat kan de oorzaak zijn van de lage download-speed? Heb 2.4 GHz op automatisch gezet en 5 GHz op kanaal 11 (beschikbaar). Wie kan me hierin adviseren>
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel + Airport Extreme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Experia V10-Airport extreme-Airport express KPN met eigen modem/router : 4 15 mei 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie