obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN
Freek_1969
Ik overweeg de overstap naar glasvezel internet en TV van KPN.
In mijn woning heb ik UTP bekabeling aangelegd. Bij mijn huidige provider moet ik kiezen welk signaal ik over de UTP kabel laat lopen, TV of internet.
Ik heb begrepen dat deze keuze bij de EB-modem van KPN niet gemaakt hoeft te worden. Beide signalen zouden over dezelfde UTP kabel kunnen lopen en bijv. in de slaapkamer via een switch gesplitst kunnen worden naar TV en bijv. playstation.

Zijn er leden die hier ervaring mee hebben en deze willen delen?
 
eogcnlGhost
Ook bij de KPN is het zeer aan te raden de signalen los van elkaar te houden.
iTV van KPN werkt "IP loos" en de rest van je netwerk werkt met een IP adres.
Het tussen " " is om het op de makkelijkste manier uit te leggen.

Als je toch je iTV signaal over je PC netwerk doet, heb je een hele grote kans dat je TV beeld gaat stotteren, blokjes geeft, het geluid niet meer synchroon loopt met je beeld en in het ergste geval gewoon geen signaal heeft.
Het maakt alleen niet uit op welke LAN poort je de iTV aansluit.
Het iTV signaal mag ook niet via een router gaan (ook al is je pc netwerk er niet op aangesloten), alleen via een unmanaged switch.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen glasvezel internet & TV KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Advertentie