obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
internetsnelheid buitengebied
detto65
kan iemand mij uitleggen waarom de maximale snelheden voor internet in buitengebieden zijn verlaagd van 8 naar 6 Mb download?

tot afgelopen donderdag heb ik kunnen "genieten" van zo'n 12-13 Mb aan downloadsnelheid (en iets meer dan 750kb upload), terwijl ik een abo heb voor tot 20Mb..... (1 Mb up/ 20 Mb down)
Daar was ik altijd heel tevreden over, ondanks dat ik die 20Mb nooit kan halen ivm de afstand tot de centrale.
Sinds een maand ongeveer viel mijn oude experiaV8 elke dag een aantal keren uit, en de snelheid ging gestaag naar beneden naar 10 Mb ongeveer.
Afgelopen week een experiaV10 gekregen, en nu staat de snelheid vast op 8Mb.
Tot mijn grote verbazing worden er geen instap abo's 8Mb meer aangeboden (ook niet bij telfort en Xs4All...), maar allemaal max 6 Mb.
In de chat durfde men mij te vertellen dat het sowieso maximaal 6Mb was, en dat ze er geen 2Mb bij kunnen doen. speedtest gaf 6,87 (das volgens mij ook meer als 6....)
Ik snap het even niet meer, het heeft al een jaar of 8 zo gewerkt....
en nee, ik wil niet naar 4G, want met een beetje geluk krijg ik volgend jaar toch glasvezel, en dan wil ik het sowieso NIET van kpn hebben.
helaas is switchen naar een andere provider dus ook geen optie omdat kpn blijkbaar het alleenrecht heeft hier (KPN, Telfort of XS4ALL, en die bieden allemaal hetzelfde aan)

de attainable rate die in de V10 wordt aangegeven is nog steeds onegveer 13Mb trouwens

wat zijn dit voor rare spelletjes?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetsnelheid buitengebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb Opleveringsproblemen : 6 08 mei 2015
Snelheid buitengebied Snelheid : 11 03 feb 2014
internetsnelheid buitengebied 2 Snelheid : 10 24 jan 2014
Internet snelheid buitengebied verhogen Snelheid : 1 08 dec 2013
Daling internetsnelheid Snelheid : 4 09 apr 2010
Advertentie