obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Thomson Gateway TG787v 8.2.2.1
Destiny
Hallo mede gebruikers.

Sinds kort hebben wij glasvezel. Het werkt allemaal wel oké alleen ik hik nog tegen een paar kleine probleempjes aan.
Misschien kunnen jullie mij daar antwoord op geven.

Het gaat over mijn modem/router. Zoals meerdere van jullie misschien weten kan ik daar simpel inloggen met 192.168.2.254.
Eenmaal in de modem kan ik allerlei dingen bekijken maar een paar dingen niet.
Nu is mijn vraag hoe ik dit wel kan verkrijgen:

- het beheren van de DHCP server
- het beheren van de Firewall (denk aan poorten open zetten)
- het beheren van Wireless, MAC adressen toevoegen etc

Ik heb KPN natuurlijk al gebeld met de vraag of ik de juiste rechten kon verkrijgen zodat ik dit wel kan (ben standaard ingelogd met KPNuser)
Ben dus opzoek naar de ADMIN rechten.

Het antwoord dat ik kreeg van de KPN medewerker vond ik erg vaag:

"Nee meneer, dat ondersteunen wij niet"
Waarop ik zei: "Lijkt me sterk, jullie leveren producten dus ik ga er vanuit dat jullie ook de beheer mogelijkheden hebben"
"Nee meneer, wij kunnen u hiermee niet verder helpen. Als u dit soort dingen wil moet u daar zelf achter komen, het enige wat ik u kan zeggen is dat de modem/router inderdaad erg dichtgespijkerd zit."

Toen heb ik het er maar bij gelaten, had geen zin in een eindeloze discussie met een telefoon medewerker die toch elke keer z'n standaard schema blijft oplezen.

Wat weten jullie hiervan, zelf ervaring of zelfs misschien wel een oplossing ?

Met vriendelijke groet,

Destiny
 
KPNwebcare2
Hallo,

De KPN-medewerker die u hebt gesproken heeft juist gehandeld. Het wordt inderdaad niet ondersteund door de helpdesk.

De Modem voor het gebruik van Internet Plus Bellen is een aangepaste modem. Deze is inderdaad "dichtgespijkerd".

De opties:
- het beheren van de DHCP server
- het beheren van de Firewall (denk aan poorten open zetten)
- het beheren van Wireless, MAC adressen toevoegen etc

Zijn inderdaad niet beschikbaar.

( Geld niet voor ADSL modem )
www.kpn.com/webcare
 
Destiny
In ieder geval bedankt voor de reactie Smile
Ik zal toch blijven proberen in de router te komen. Als ik wat verder ben laat ik het in dit topic weten.
 
Fiberdude
zie verder ngo geen reactie weer staan dus daaruit blijkt idd wel dat hij goed dichtgespijkerd zit Wink

mbt wireless..dat is wel te regelen, gewoon vanuit de gateway..

de rest...niet in te komen.
het is dus geen schema waaraan de telefoniste zich heeft gehouden..het is gewoon de waarheid
FTTC/FTTH
 
pater100
het enige wat ik wil is gewoon mijn dingen kunnen regelen zoals ik ze wil. en bij de hep desk van julie weten ze bijna niks ze ondersteunen niks denk aan playstation en zo. ook vind het best stuitend dat wij technisch gezien niet in staat zijn onze eigen router in te stellen er staat heel leuk "portforwarding"maar dat kun je vergeten de poorten staan heel netjes in een lijstje maar ze blijven zo dicht als iets. KPN A.U.B. wanneer doen jullie je ogen eens open en zien jullie in dat jullie firmware niet deugd! wij zijn van plan en heel veel mensen weet ik, om te gaan overstappen want eerst dingen mooi maken en daarna dus helemaal niks ervan kunnen waarmaken dat is volgens mij contract breuk. ook staat er op jullie website dat je ongestoord kunt gamen met een Playstation 3 ik heb eerlijk gezegt alleen nog maar problemen gehad met da ding van jullie. dus ik zeg het nog een ker doe jullie ogen open en geef ons de touwtjes van onze diensten waar wij voor betalen!!!!!!!! weer in onze handen.
Patrick SMits
 
Fiberdude
gameconsoles etc idd ondersteunen wij niet, wel geven wij zogenoemde service antwoorden erop

miss kun je hier iets vinden mbt ps3, xbox etc

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/cgi-bin/kpn_glasklanten.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=XQGCfU_j&p_lva=&p_li=&p_accessibility=&p_redirect=&p_page=1&p_cv=&p_pv=&p_prods=&p_cats=&p_hidden_prods=&p_search_text=playstation&p_new_search=1

sommige games doen het online idd wel en idd anderen weer niet.
wel wordt er gewerkt aan een firmware update voro de thoomsons om het online spelen met de consoles beter en makkelijker te maken
wanneer die update uitkomt is helaas nog neit bekend, sorry
FTTC/FTTH
 
pater100
dan mogen jullie die pagina van Online games op jullie website ook wel weg halen want wat daarop staat kan eigenlijk helemaal niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson Gateway TG787v 8.2.2.1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
thomson tg712 Hardware instellingen : 1 02 sep 2013
Experia box V8 en Thomson TG789vn Frequently Asked Questions : 2 16 jun 2013
Advertentie