obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
SIP op V9 en Glasvezel
not-kpn
KPN Heeft de SIP server van de EB v9 verwijderd, dus wil KPN dat iedereen die VOIP telefoons heeft, weer terug gaat naar PSTN telefoons, dus weer netjes aan een draadje, basis stationnetje en dect.


KPN is OUDERWETS. EN BESCHOUWD ZIJN KLANTEN ALS INFANTIELEN.


Geen eigen router,
Geen eigen SIP apparatuur mogen/kunnen gebruiken,
Vastzetten van IP address op een 192.168.2.x range,
DHCP server NIET uit kunnen zetten.

KPN houdt van mensen te bestempelen als onkundigen, en dat voor iedereen.

Dus wil je bij een provider die, niet als een president in het oosten, alles voor je vastzet, dan moet je bij KPN zijn.
Gewijzigd door not-kpn op 26 juni 2015, 21:56
 
eogcnlGhost
Ik geef je groot gelijk, maar op 3 van de 4 is een oplossing.

Geen eigen router = is nog steeds mogelijk met een kleine aanpassing in de instellingen.

Vastzetten van IP address op een 192.168.2.x range = who cares, gewoon eigen router achter de Experiabox zetten en je hebt de range weer in eigen handen.

DHCP server NIET uit kunnen zetten = maakt niet uit, zodra je iets een statisch IP adres geeft en net als boven hang een eigen router achter de Experiabox.

-----------

Geen eigen SIP apparatuur mogen/kunnen gebruiken.
Dit is een verhaal appart, het is wel mogen maar niet kunnen.
Zover ik begrijp komt de SIP gewoon terug op de V10.
Want als de KPN de SIP er echt uit gaat gooien kan en gaat dat zeer veel zakelijke (prive) klanten kosten.
(TENZIJ): Ze een eigen SIP server hebben draaien of er 1 van internet geplukt hebben.
De techniek is al zover dat PSTN telefoon ook al bijna in het museum kunnen.
Een beetje technisch aangelegt iemand gebruikt gewoon SIP op de mobiel inplaats van rondlopen met 2 telefoon door het huis.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 27 juni 2015, 00:24
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
not-kpn
Zover ik begrijp komt de SIP gewoon terug op de V10.

Laat KPN dit maar snel uitvoeren. Ik ben bezig om te kijken naar andere providers. En dit wordt een breekpunt om KPN te houden.

Overigens net als alle andere genoemde punten. KPN mag van mij niet bepalen, hoe ik mijn netwerk in MIJN HUIS wil inrichten.
 
eogcnlGhost
KPN bepaald opzich ook niet hoe jij je netwerk in huis inricht, maar de keuze van KPN is wel heel makkelijk.
Dat om de volgende reden, zei hebben in hun kleine lettertjes staan dat zei geen ondersteuning bieden op rand apparatuur.
Op de manier hoe de modems (Experiabox) zijn ingericht hoeven zei ook geen ondersteuning te geven want er is niets in te stellen.
Wil je de regie in eigen handen hebben, router er achter hangen en daar komt het: het is rand apparatuur.

Ik zou de V10 nog even afwachten, want ook bij andere providers zal je het zelfde voorgeschoteld krijgen.
Ik zou helemaal niet blij zijn als ik een dichtgetimmerde Fritzbox of een cisco aan de muur heb hangen.
En dan ook nog een dynamisch IP adres krijgen (tenzij je natuurlijk op analoog zit, dan heb je hem bij de KPN ook al).
Maar zit je al op glas, dan is er geen haar op mijn hoofd die er over hoeft te denken om naar een ander te gaan.
Dan maar 10 nadelen en 1 voordeel (statische IP).
Opzich kom je om de meeste nadelen wel omheen, al gaat dat niet van de ene op de andere dag.

Maar natuurlijk is de keuze aan je zelf om over te stappen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SIP op V9 en Glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie