obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken
2e hands ontvanger HMB2260
peter-keefm
goede dag
ik heb een 2e hands ontvanger gekocht
hoe kan ik deze werkend krijgen
ik heb het idee dat er nog gegevens in staan
ik kan hem niet activeren en moet contact op nemen (waar ik geen zin in heb)
wil de ontvanger op een 2e plek zetten en niet aan en af hoeven te koppelen daarom deze extra ontvanger
ik heb ook geen zin om nog is 4 euro te betalen
de reset heb ik al gedaan maar werkt niet

als ik de ontvanger los haal zie ik hier een usb stick in zitten
deze heb ik met de pc geformateerd wat ook niet helpt
op het print kan ik ook geen reset knop vinden
iemand een idee
 
eogcnlGhost
Het zou handig zijn als je ook het merk en type van je apparaat geeft.
Daarnaast heeft een decoder meestal een eigen format zoals EXT2/3/4 en niet FAT of NTFS.
Misschien zit er in het menu een optie voor het formateren of fabrieks instellingen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peter-keefm
zoals ik aan geef is het een 2e hands ontvanger HMB2260
dus kpn HMB2260 iptv ontvanger
z,n zwart klein kastje met de witte afstandsbediening
 
eogcnlGhost
Je hebt 2 opties:
1. Je hebt een verbinding met een limiet aan decoders, dat betekend dat je extra decoders moet aanmelden bij de KPN anders gaan ze niet werken ofte wel het kost je geld.
2. Je hebt geen limiet en je 2de hands decoder is nog steeds aangemeld bij de vorige eigenaar en dan moet je een hard reset (manier 2) uitvoeren en niet de reset (manier 1) die jij waarschijnlijk hebt gedaan.
Hoe je dat moet doen vind je HIER.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peter-keefm
bedankt
maar werkt nog niet
manier 2 heb / had ik al gedaan
limiet lijkt mij niet omdat ik glasvezel 100/100 heb
volgens mijn kpn kan ik max 6 ontvangers aansluiten
of is het zo dat hun server de andere ontvanger blokkeert
dit lijkt mij niet omdat:

ik de 2e hands eerst heb aangesloten met de zelfde melding (proberen de 2e hands eerst aanmelden / nieuwe nog in doos)
kijken waar het aan ligt
die nieuwe van kpn en deze werkt gelijk (na invoeren codes natuurlijk)
bij die 2e hands kom ik niet eens in het menu waar je de codes in moet vullen wat ik van kpn heb gekregen
heb jij een idee
 
eogcnlGhost
Wat ik bedoel met gelimiteerd is niet hoeveel decoders je kan aansluiten, maar hoeveel er staan geregistreerd op je verbinding.
Standaard krijg je er met glas 2 bijgelevert.
Op de onderkant van je decoder staat een serie nummer, die zijn geregistreerd op jouw verbinding.
Dus sluit jij er 1 aan die niet in die registratie lijst staat dan doet hij het niet.
Ik denk dat dat het probleem op jouw verbinding is.
Dat zouw uiteindelijk uitkomen op: of KPN bellen en het serie nummer doorgeven of op de nette manier aan een decoder komen.
Maar waarschijnlijk loopt het in beide gevallen uit op een extra maandbedrag voor een extra decoder.

Sommige mensen met glas hebben een open registratie, dat houd in dat zei zonder kennis te geven bij KPN elke decoder kunnen aansluiten en registreren.
Ik heb zo'n open registratie, maar ik weet niet of dat komt door het abonnement wat ik heb of dat het komt door misschien wel een fout bij KPN.
Dat zou ik dan moeten horen van mensen die ook een 500/500 hebben, maar daar zijn er niet zo veel van.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peter-keefm
ok bedankt

het gaat simpelweg gewoon niet werken
maar waarom krijg ik het menu waar ik mijn wachtwoord / code in moet voeren er niet voor
de ontvanger geeft gelijk het probleem met dat activeren zonder dat ik mijn gegevens in kan voeren

na dat ik mijn gegevens invoeren dit kan dus niet begrijp ik het dat ik de ontvanger niet kan activeren
maar kom zelfs niet in dit menu van wachtwoord / code

andere vraag
ik wil 500/500 ook nemen maar kan dit niet bij kpn
als ik bij reggefiber ( eindelijkglasvezel.nl ) kijk kan ik het wel bij kpn krijgen postcode check (nog niet zo lang trouwens)
dit is een pilot gebied glasvezel in het buiten gebied (nu een jaar oud ongeveer) in Rijssen
ik heb nu helaas al verlengt bij kpn met iptv erbij als ik dit bij de aangegeven site had gedaan had ik nu 500/500 gehad voor een tientje meer per maand
weet jij hoe dit kan
zo te zien is het POP station al aangepast zodat 500 al kan
weet jij dit ?
 
eogcnlGhost
Via mijnKPN kan je altijd je abbo verhogen zonder kosten (indien de snelheid mogelijk is).
Je kan ook 0800-0404 bellen en dan kunnen zei dat via de computer voor je nakijken of het mogelijk is en eventueel omzetten.
Belangrijk is wel om problemen te verkomen dat je in het bezit moet zijn van een Experiabox V9, simpelweg omdat de V8 geen 500/500 aankan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peter-keefm
ok
ik moet gewoon kpn bellen
hier wacht ik nog even mee omdat mijn verlenging 23-3 pas ingaat
de experiabox wat ik van kpn heb gekregen vorig jaar is de v8
omdat ik maar 95 down had en 96 up wou ik een andere proberen
ik heb de v9 besteld en erachter gedaan geen verschil (2e hands)
toen heb ik weer de v8 er neer gehangen omdat ik geen zin in had de ophang beugel over te zetten en het tog geen verschil maakte
heb de v9 hier nog liggen in doos dus die kan ik zo aan pluggen als dit moet
bel eerst volgende week kpn even en dan kijken of de snelheid van 100 naar 500 kan
ps heb ze net een email gestuurd met deze vraag
 
eogcnlGhost
Je kan de V8 gratis laten omruilen voor een V9, en ja, weer bellen en zeggen dat je een V9 wilt.
Er wordt een vervang afspraak met je gemaakt en een courier komt bij je aan de deur om hem om te ruilen.
Gewoon de V8 met voeding geven (zonder doos en andere kabels) en je krijgt een nieuwe V9 terug.

Er zitten nog 2 verschillen tussen de V8 en V9.
V8: je kan internationaal gebruik maken van FON en je hebt geen SIP, maximale WAN snelheid 300Mbit.
V9: Je kan alleen nationaal gebruik maken van FON en hebt wel SIP, maximale WAN snelheid 1Gbit.
SIP odersteuning geeft veel mensen al een reden om de V9 te nemen en dat de software beter is opgebouwd dan de V8.




(En dit is speciaal voor de beter weters.
De V8 WAN is een Gbit port en nee glas gaat er niet sneller door dan 300Mbit,
dit komt niet door de modem maar door de wijkcentrale met een raar protocal naar de V8, de V9 heeft hier geen last van.)

JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2e hands ontvanger HMB2260', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
Infrarood ontvanger van 2260 elders plaatsen TV-setup boxen : 1 27 mrt 2015
Radio ontvangst bij ITV ontvanger Frequently Asked Questions : 1 02 mrt 2015
Advertentie