obey-robots.txt
27 April 2017, 03:17
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 37% [468 stemmen]
37% [468 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 63% [808 stemmen]
63% [808 stemmen]

Stemmen: 1277
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

KPN Experiabox V8 - Bridge mode

SupaYoshi
Dit topic is ook op Tweakers.net aangemaakt en hier hebben al verschillende mensen het werkend, waaronder ik Wink zie de handlediing voor meer informatie!

kpn_logo(1)













Waarom dit topic?

KPN biedt standaard geen ondersteuning om een eigen router aan te sluiten zoals het hoort, in bridge modus. Dat kan niet bij KPN. De Experabox V8 ondersteunt dit stiekem wel! In dit topic kun je vragen kwijt aan andere leden en de handleiding kun je ook vinden hier. Klanten van Telfort kunnen hun vragen ook kwijt want Telfort kan ook overweg met de Experiabox v8, zie handleiding voor de verschillen met KPN.
Wij willen bridge modus

Op het KPN forum is een topic actief genaamd #Wij willen bridge modus, http://goo.gl/WAuQsZ
In dit topic willen we aangeven aan KPN dat ondersteuning van de bridge modus belangrijk is voor klanten. Wij zijn heel blij met de ondersteuning van bridge modus op de Experiabox V8.
Maar om te voorkomen dat KPN deze mogelijkheid kapot-upgrade is het misschien handig om KPN te laten weten dat wij deze functionaliteit graag terugzien in toekomstige Experiabox modellen als zowel toekomstige firmware updates vanuit KPN!
Laat dus even weten aan KPN dat ook jij graag bridge modus wilt hebben op hun forum! Misschien wordt er dan nog iets mee gedaan!
KPN en bridge modus

Waarschijnlijk was het niet de bedoeling van KPN om bridge modus aan te laten in de Experiabox V8. In de V7 en V9 bestaat er zover bekend geen bridge modus pagina helaas. Dit topic richt zich vooral op de bridge modus in de V8. Mocht iemand bridge modus vinden in de V7 of V9 dan graag melden in het topic zodat we hier iets mee kunnen doen!

Blijft alles werken met bridge modus?
Ja, zover tot nu toe wel.
- IPTV blijft werken via de Experiabox. (Op poort 2 t/m 4)
- Telefonie van KPN werkt via een aaprte VLAN. En blijft werken. Telfort telefonie werkt niet in bridge modus met de Experiabox v8 zover bekend.
- Internet werkt via PPPoE bij KPN op je eigen router. Zodat je geen dubbel NAT meer hebt bijvoorbeeld.
- Het lampje voor internet op de Experiabox gaat wel uit! Geen zorgen Wink
- WiFi op de Experiabox werkt na het activeren van de bridge modus niet meer! Houdt hier rekening mee.
- Nadat je de Experiabox in bridge modus hebt gezet, werkt het KPN Fon netwerk helaas niet meer! 8)7
Je hebt nog wel toegang tot andere Fon netwerken, alleen buiten Nederland schijnt dat een probleem te zijn volgens KPN. (Dus FON werkt dan niet voor jou buiten NL)

Is deze methode ondersteund door KPN?
Nee! Ga KPN er niet mee lastig vallen, stel je vragen hier. KPN levert je verbinding, heb je problemen, maak de bridge modus ongedaan en ga dan pas KPN bellen! Zij bieden geen ondersteuning voor bridge modus op de Experiabox.

Ik heb een V7 of V9, ik wil een V8 hoe kom ik aan een V8?
Gebruikt bijvoorbeeld Vraag & Aanbod of ga naar Marktplaats.nl, KPN wil je Experiabox nog wel omwisselen. Maar de helpdesk van KPN heeft geen invloed op welke Experiabox je krijgt. Laat je bijvoorbeeld de Experiabox V7 omwisselen, zou je zomaar een V9 kunnen krijgen.

Mijn voice lampje brandt niet op mijn tweedehands Experiabox V8?
- Voer een hard reset uit, (tweemaal) wees er zeker an dat je Experiabox v8 volledig up-to-date is met het KPN netwerk. (Firmware) Dat betekent o.a. dat je FON netwerk aanstaat op de V8 Wink Als dit niet het geval is, doe een hard reset, zodat het modem zichzelf upgrade.
- Na de upgrade zou je voice moeten gaan branden, zo niet doe nog éénmaal een hard reset. Dan zou je voice wel moeten branden.
-> Zo niet bel dan de KPN, en leg uit dat je voice lampje het niet doet. (0800 - 0402) optie 1 (technische ondersteuning) -> postcode check -> optie 3, -> optie 2 (telefonie) -> medewerker.
Je doet dit dus voordat je de Experiabox in bridge modus zet doe je het daarna, dan hoef je van KPN geen hulp te verwachten.

Doet je voice lampje het uiteindelijk, begin dan nu pas! aan het activeren van de bridge modus
De handleiding

De handleiding voor zowel KPN als Telfort kun je hier vinden: http://experiabox...eebly.com/
DHCP en andere opties

Voordat je de Experiabox in bridge modus zet, kun je nog de USB functies uitzetten inde webinterface van de Experiabox bij KPN. De DHCP server kan niet uit bij KPN, dat is verder niet erg. Bij Telfort moet hij wel uit i.v.m. de andere manier dat de verbinding wordt opgebouwd.
Updates

• 2-11-2014 --> KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten topic intro aangepast.

Gewijzigd door SupaYoshi op 02 november 2014, 22:21
 
eogcnlGhost
Wat ben je aan het eten? Het is nu 5 uur later.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
SupaYoshi
Sorry vergeten ik ga hem nu even schrijven Wink
 
SupaYoshi
Geupdate Wink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experiabox V8 - Bridge mode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen 5 17 februari 2017, 22:33
VPN achter Experiabox V10 Hardware instellingen 8 04 februari 2017, 18:09
Port forwarding experiabox v10 Routers 3 29 november 2016, 19:52
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten 2 04 oktober 2016, 12:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| peterpan_196603:10:59
| KaPteiN04:41:28
| eogcnlGhost05:14:47
| t84552606:47:53
| abraa00011:46:51
| arnman17:13:26
| Balou7720:27:28
| Janwet 1 dag
| Truckexperience 1 dag
| spran062 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?

01 februari 2017, 12:18
V10 modem KPN Mijn poorten zijn opeens allemaal dicht!!

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215