obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox V10
ABtje13
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn huidige Experiabox V9 om te ruilen voor een V10?
Ik had gelezen dat de V10 snellere wifi heeft (5GHz), ondanks glasvezel is de huidige wifi niet best op 1e verdieping.
In combinatie met Devolo Powerline`s 1200 AC (5GHZ) en de V10 is dat mogelijk op te lossen.

Groeten,
ABtje13
 
eogcnlGhost
Dan moet je even de KPN bellen op 0800-0402, daar kan je regelen dat je modem wordt omgeruild.
Het is niet gezegd dat je daadwerkelijk een V10 krijgt, het kan zijn dat je opnieuw een V9 krijgt, dan moet je gewoon nog een keer bellen om nogmaals te ruilen tot je een V10 hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Kamphuis54
Heb zelf een V10 sinds een paar maanden, en heb nu zeer irritante problemen.
Daar het bereik van de expediabox belachelijk laag is, heb een router in cascade geplaatst en dat werkt prima (bereik nog geen 8 meter zonder obstakels, dus zonder 2e router geen internet in de keuken).
Echter, soms valt het signaal weg. deze komt na een tijdje wel weer op, maar mijn, cascade router wordt er uit gegooid en start niet meer op. als dit gebeurt is mijn expediabox niet meer uit te lezen (niet met de service tool, en ook niet op afstand door de KPN). het lijkt dat er een probleem zit in de expediabox. heb 3 x met de KPN gebeld, maar buiten het modem resetten wordt er geen oplossing geboden. Na een reset werkt de V10 natuurlijk weer, tenminste tot hij de volgende dag weer uitvalt. dat de cascade router uitvalt is natuurlijk geen probleem waar zij mee kunnen helpen. ze raden mij aan de wifi extender van de KPN te kopen. deze doet het zelfde, maar dan kunnen ze service verlenen (hun eigen woorden)
alhoewel alles er op duid dat de V10 niet in orde is, weigeren ze deze om te wisselen (hun flow diagram komt niet met deze oplossing daar de tv en bedraad internet normaal werkt).
Ga nu een externe router aansluiten, en shakel de V10 wifi uit. Als dat help, zoek ik wel een provider die wel service geeft.
uitermate ontevreden over de kennis en service van de KPN helpdesk.
 
eogcnlGhost
Hoi Kamphuis, het is zo-ie-zo al aan te raden de wifi van de Experiabox niet te gebruiken en een extra router/extender te gebruiken.
De Experiabox V10 heeft wel het beste signaal van alle Experiaboxen die er tot nu toe zijn.
Als de Experiabox op de goede locatie hangt (op de goede hoogte, niet in de groepenkast, en niet zoals bij vele huizen dicht dicht bij de grond) dan zou je best ver kunnen komen met het wifi signaal.

Dat KPN de Experiabox niet wil omwisselen snap ik niet, normaal als je maar een vermoeden hebt dat er iets is met de Experiabox ruilen ze hem gewoon kosteloos om.
Wat wel helpt is niet de slimmerik proberen uit te hangen aan de telefoon, het blijven nog steeds mensen en dan krijg je als gedachten andwoord "weer zo'n slimmert die denk meer te weten dan ik die bij KPN werkt" als je er zo 1 aan de telefoon hebt dan is hulp/medewerking ver te zoeken.

Gewoon nog een keertje terug bellen en zeggen dat je Experiabox zijn wifi niet meer wilt opstarten, resetten helpt niet, dit kunnen ze op afstand niet uitlezen.
Alles wat al hebt verteld staat bij hun in een logboek (niet dat ze het lezen) want als je belt beginnen ze gewoon vooraf aan met de (hulp).

Over dat slimmer zijn, daar bedoel ik mee:
Als je denkt dat je het weet en het komt over net alsof je niet weet waar je het over hebt, speel dan liever de domme.
Als je echt weet waar je het over hebt en je praat op een professionele manier (met dure woorden) dat hun er geen bal meer bal meer van snappen, vooral doen.

Extender KPN:
De extender van KPN geeft geen meerwaarde over een ander merk extender.
Behalve dat KPN hulp levert "tot en met de apparatuur van KPN en niet verder".
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Kamphuis54
Ik snap best wel dat je niet hoeft te doen alsof je het beter weet. de eerste twee keer heb ik alleen het probleem uitgelegd en dus ook dat er een 2e router achter hangt. .
heb echt niet geprobeerd de expert uit te hangen. weet wel beter, echter toen ik de derde keer nogmaals een reset moest uitvoeren om het probleem op te lossen ben ik er iets dieper op ingegaan.
ik heb uitgelegd dat ik dit al 2 x had gedaan en verteld wat het resultaat zou zijn. ik heb verteld dat ik vermoedde dat het probleem bij de expediabox zat, alleen al omdat het probleem zich voordeed sinds ik deze had.
bovendien als het internet bedraad overal werkt is dit al een indicatie dat het internet signaal zelf niet de oorzaak is. Ik heb gevraagd om de box te vervangen, maar hierop kreeg ik het antwoord dat geen van de probleem oplossingen uitkwam bij vervanging van de expedia box. Let wel, ik weet dat het geen zekerheid is dat het probleem in de box zit, maar alle tekenen wijzen hierop. het lijkt mij een logisch vervolg om deze om te wisselen om te zien of dit helpt. als dit geweigerd wordt houd het voor mij op. ik vind het een beetje vreemd om nu te lezen dat ik "niet de slimmerik moet uithangen". ik meen dat jullie de gesprekken opnemen, dus zoek maar eens terug. je zult horen dat ik ten aller tijde beleeft ben gebleven, en alleen oplossingsgericht was. ik stoor mij dan ook aan de opmerking dat ik mij maar dom moet houden. waarschijnlijk bedoel je het niet op deze manier, maar het komt wel totaal verkeerd over.
i kstop deze discussie nu, want ik denk dat het nu over compleet andere zaken gaat dan een technisch probleem.
 
eogcnlGhost
Hoi Kamphuis.
Dan ga ik je bij deze even een correctie sturen, waarom ik dit wel kan zeggen.
Lees MIJ even en je begrijpt gelijk waarom.

Ik haal hier even een paar regels uit voor een lichte opfrissing van de waarschijnlijk niet gelezen voorwaarden van deze site.

  • De KPN Gebruikers Groep is onafhankelijk en heeft geen directe banden met de provider.
  • De KPN Gebruikers Groep crew bestaat uit vrijwilligers.

JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox V10', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Apple netwerk achter experiabox Algemeen : 8 04 mei 2017
Advertentie