obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus
Jan65
Heb verbindingsset voor TV op de slaapkamer gekocht. Installatie volgens het boekje gevolgd. In de meterkast een apparaatje van de verbindingsset op poort 3 van de router aangesloten.
Krijg de schermen van ITV op de TV; Software wordt geladen, programmamenu wordt opgehaald, kan enkele minuten duren etc. Echter, er verschijnt geen beeld (zender). De cycli van Software
wordt geladen, programmamenu wordt opgehaald, kan enkele minuten duren wordt eindeloos herhaald zonder dat er uiteindelijk een beeld (zender) verschijnt. Herkent iemand dit probleem
en kan mij de oplossing aanreiken. Heb de hele KPN site afgespeurd naar een oplossing, geen info te vinden. Wellicht heeft dit forum een oplossing zodat ik het wel werkend krijg.
 
eogcnlGhost
OPTIE 1:
Heb je een router in je netwerk? Haal die er even tussen uit en doe de installatie nog een keer.
Als alles werkt zet je de router er weer tussen. Stekker eruit is vol doende.

OPTIE 2:
Sluit een UTP kabel rechtstreeks aan van je modem naar je ITV, voer de installatie uit.
Als alles werkt verwijder de UTP kabel en sluit alles aan naar wens (BALANGRIJK: verwijder niet de stroom van je ITV kastje) anders moet je de installatie opnieuw doen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
De verbindingsset - liefst met 2 stopcontacten in de buurt - met elkaar verbinden. Kijk via de Cockpit software van Devolo op je computer of de Devolo's met elkaar verbonden zijn en welke speed ze halen. Zodra je ziet dat lampje 1 en lampje 2 op de Devolo's branden is er een verbinding tussen de devolo's. Wachtwoorden enz. kun je via de eerder genoemde Cockpit software eventueel aanpassen.
Plaats Devolo 1 bij je Experiabox en Plaats Devolo 2 in de slaapkamer.
Let er op dat de lampjes 1 en 2 beiden groen blijven branden na de verplaatsing. Kan wel een minuut duren.

Vanaf Poort 3 van de EB (naar het schijnt kun je vanaf de laatste Experiaboxen iedere poort gebruiken) maak je verbinding met Devolo 1.
Devolo 2 met een UTP kabel verbinden aan je ITV kastje en Devolo 2.
Stroom op het ITV Kastje en in een minuut of 5 heb je verbinding.
 
Jan65
Bedankt aan allen voor de hulp. Ik heb optie 2 geprobeerd, bedraad aansluiten. Probleem bleef in eerste instantie. Vreemd. Ik heb een andere motorola unit
aangesloten en binnen 10 minuten had ik beeld. De vorige motorola unit aangesloten en weer hetzelfde probleem. Het ligt volgens mij dus aan de
motorola unit waar ik natuurlijk niet aan had gedacht. Het werkt nu en daar gaat hem om.
Waardering voor dit forum, klasse.
 
eogcnlGhost
Bij het verdenken van een defecte unit, even de KPN bellen en je krijgt een nieuwe.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jan65
ik neem contact op met KPN voor het omruilen van de unit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Installatie KPN compleet Opleveringsproblemen : 3 26 aug 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
Advertentie