obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ZTE h368N alle verkeer over DMZ
Jaxx1976
Goedendag,

Ik heb wat help nodig om mijn Draytek vigor modem (2820) weer goed functioneel te krijgen.
Zoals ik het nu zie (en bij gebrek aan gebruikersnaam en wachtwoord, die ze mij niet willen geven!) ben ik genoodzaakt om al mijn verkeer over DMZ te laten lopen richting de draytek.
Dus ik heb in de H368N al mijn draytek laten verbinden en daarop de DMZ van de H368N naar de draytek laten verwijzen.
Tot nu toe werkt het Wink alleen mijn VPN en dergelijke nog niet.
Als iemand het standaard wachtwoord weet van KPN dan ben ik zo klaar met dit modem. Dan is het simpel en kan ik gewoon mijn draytek rechtstreeks op de DSL lijn zetten.
Of kan iemand mij helpen om dit euvel te verhelpen door alle poorten door te verwijzen naar mijn draytek.

Ieder antwoord is welkom.
Alvast bedankt.
 
eogcnlGhost
hallo Jaxx1976,

DrayTek Vigor 2820 series
Gebruikersnaam : admin
Wachtwoord : admin
(vanaf firmware versie 3.3.5)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
DrayTek Vigor IPPBX 2820
Gebruikersnaam : blank / admin
Wachtwoord : blank
(blank : niks invullen)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jaxx1976
Alvast bedankt voor de antwoorden. alleen, het ging mij dat ik de experia box ga vervangen door mijn vertrouwde beheersbare Draytek 2820 modem.
Alleen ik heb geen instellingen voor het apparaat, dus mijn vraag is : wat zijn de instellingen?
Aangezien dat de ZTE modem niet doet wat ik wil. En mijn draytek is veel uitgebreider dan het apparaat wat ik toegezonden heb gekregen.
Mij gaat het erover dat ik mijn 2820 weer werkend krijg rechtstreeks op de "telefoonlijn"

Alvast bedankt voor de hulp Wink
 
eogcnlGhost
Ik denk ik nu weet wat je bedoelt.
Dat zijn de instellingen die staan in je experiabox onder het knopje:
Start > Wan > Onder de text "Description" staat VC1 (kan ook wat anders staan), maar je kan er op drukken.
Dan kom je in de ATM Interface, daar staat alles wat je nodig hebt om je Draytec aan de praat moet krijgen.
Paswoord is over het algemeen: KPN (let op, zijn hoofdletters)
Even voor de zekerheid je login naam: MACadres@direct-adsl
Ik weet alleen niet op adsl of het je oude experiabox MAC moet zijn of dat je ook je nieuwe draytec adres kan gebruiken, even testen zouw ik zeggen.

Hoop dat je dit bedoelde.
Anders hoor ik/wij het wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jaxx1976
Dankjewel voor de tip en dan ga ik dat vlug testen.
 
Jaxx1976

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ik denk ik nu weet wat je bedoelt.
Dat zijn de instellingen die staan in je experiabox onder het knopje:
Start > Wan > Onder de text "Description" staat VC1 (kan ook wat anders staan), maar je kan er op drukken.
Dan kom je in de ATM Interface, daar staat alles wat je nodig hebt om je Draytec aan de praat moet krijgen.
Paswoord is over het algemeen: KPN (let op, zijn hoofdletters)
Even voor de zekerheid je login naam: MACadres@direct-adsl
Ik weet alleen niet op adsl of het je oude experiabox MAC moet zijn of dat je ook je nieuwe draytec adres kan gebruiken, even testen zouw ik zeggen.

Hoop dat je dit bedoelde.
Anders hoor ik/wij het wel.


Hmm ik kan niet vinden wat jij aanwijst. Ik krijg geen gegevens over de ATM Interface.
Ik zal er een screenshot erbij posten.
 
Jaxx1976
Dit is wat ik zie als ik inlog op het modem
Jaxx1976 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
jeroen3
Een L2TP/IPSEC vpn werkt niet met kpn modems, ze blokkeren enkele poorten ook met DMZ.

Aan de KPN router heb je niet zoveer, het enige wat je eruit kan halen is het
XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct-adsl nummer bij Network->WAN.

Je weet verder niets over de ADSL verbinding. Hoewel enig zoeken op Google je mogelijk wel de nodige instellingen geeft.

Wij hadden een belkin modem totdat we iptv en Voip telefonie kregen.
De belkin gebruikte de volgende instelligen:

USERNAME xxx@adsl-surfen.nl
PASSWORD kpn
Service Name N/A
IP assigned by ISP Yes
VPI/VCI 8/48
Encapsulation VC MUX
MTU 1454
Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
Ja sorry, ik had de gegevens van je oude modem erop gezet waar je ze vandaan kon halen.
Wat Jeroen zegt is waar je ze weer moet invullen.
Normaal gesproken haalt je modem dan de rest van de benodigde gegevens van het internet (kan een paar minuten tot een uur duren).

Let wel op dat je, wat je achter het @ zet wel het zelfde is als in je oude modem.
KPN gebruiket vele verschillende dingen daar voor.

@direct-adsl (met en zonder .nl)
@adsl-surfen.nl
@adsl
@kpn-asdl
en nog een paar
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE h368N alle verkeer over DMZ', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Uitgaand verkeer controleren KPN met eigen modem/router : 5 19 mei 2017
backup maken h368n Hardware instellingen : 4 22 dec 2015
Hoe gastentoegang creeren op de H368N KPN met eigen modem/router : 2 08 sep 2015
ExperiaBox V9 ZTE H368N NAS vraag Eigen netwerk : 4 24 feb 2015
Advertentie