obey-robots.txt
23 Mei 2017, 20:41
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 37% [468 stemmen]
37% [468 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 63% [808 stemmen]
63% [808 stemmen]

Stemmen: 1277
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken

Beeld bevriest IPTV (storing van 4 Maanden!!)

overbeed
Na overstappen naar alles in 1 van KPN heeft alles gewerkt voor ongeveer 3 weken.
Hierna begon het beeld te bevriezen met de melding"zender is tijdelijk niet beschikbaar", dus gebeld met KPN helpdesk.
Alle instellingen na gelopen bleek allemaal goed.
Als eerste de Router vervangen en daarna de ontvanger.
Toen is de eerste monteur van de 6! die er geweest zijn gekomen.
Lijn doorgemeten en bleek een slecht ISRA punt te zijn.(hele oude lasdop draden geoxideerd en bij het aansluiten(in 1995) zijn de draden niet goed schoongemaakt(de bescherm laag zat er nog op) Hierna was de verbinding uiteraard een stuk beter.
Alleen het probleem van bevriezend beeld nog niet opgelost.
weer bellen en weer een monteur die weer is gaan meten,er zaten heel veel FEC fouten op de lijn en volgens de monteur was dat de oorzaak.
Dus doorgezet naar de grondploeg van de KPN.en ik zou teruggebeld worden,nou is dat iets wat ze bij de Kpn DUS NIET DOEN.
in totaal tijdens het hele onderzoek naar de storing ben ik 7 keer niet teruggebeld terwijl dat wel gezegd werd.
Dus ben ik weer gaan bellen.
Hierna zijn de volgende actie's uitgevoerd al dan niet met een monteur over de vloer.
een poortwissel op de centrale
het tweede aderpaar van de lijn geprobeerd.
De router verplaats naar de kelder,20 cm van isra punt met directe kabel naar de ontvanger.
dus ook tweede router moeten plaatsen voor Wifi.
alle bekabeling is vervangen.
Andere tv geprobeerd
Software van de ontvanger meerdere keren vervangen.
En verder wat ik niet weet wat de de KPN dan wel of niet gedaan heeft.
op dit moment zit ik weer te wachten op een telefoontje van een helpdeskmedewerker die gisteren even ging overleggen met een collega en me dan terug zou bellen.

Kortom het werkt nog steeds niet en zijn nu 4 maanden hiermee bezig.
Is er hier misschien iemand met een briljante ingeving?

met vrgr Dirk Overbeeke
 
jeroen3
Heb je uberhaupt wel meer dan 8 Mbit beschikbaar?

Wat zeggen de veldjes:
Actual Rate en Attainable Rate in je modem. (bandwidth)

http://192.168.2....
user: kpn
password: kpn (of geen password)

En dan line status of wan connection details. Kom je vast wel uit.
Ik ben niet van kpn
 
overbeed
Hoi Jeroen
er komt 12 mb binnen en volgens de router zou ik 15 kunnen halen maar de snelheid is geknepen tot 12 mb.
Let wel,het internet werkt prima.

Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)


Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1081 (Kbps.) 11993 (Kbps.)
Attainable Rate 1081 (Kbps.) 15088 (Kbps.)


Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.1 dB 7.0 dB
Attenuation 14.1 dB 26.7 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 25 45240
CRC Error 0 2
HEC Error 0 16


Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 330477093 18019846


Kijk hier maar even naar.dankjewel voor je reactie


mvrgr Dirk overbeeke
 
jeroen3
Dat zou geen probleem mogen zijn. De actual rate is altijd lager dan de attainable rate. Dat komt door de fouten die moeten worden opgelost.
Ik verwacht dus dat het probleem zich tussen de modem en de iTV ontvanger zit.

Hoe zit dat aangesloten?
Ik ben niet van kpn
 
overbeed
Hoi Jeroen zoals ik in mijn eerste post schrijft,
de ontvanger zit regelrecht met een kabel aangesloten.
deze kabel is door een monteur aangelegd,maar geeft dezelfde problemen als de twee eerdere kabels


mvrgr Dirk Overbeeke
 
overbeed
Update

inmiddels weer een nieuwe ontvanger van KPN ontvangen,deze had hetzelfde probleem.
en kon ook niet uitgelezen worden door de KPN.
weer gebeld met helpdesk en software geupdate(alweer)
Hierna liep het beeld weer net zo goed vast.
Storing weer doorgezet naar andere afdeling.
Heb toen besloten om hier maar weer is verder te zoeken.
Ik heb de ontvanger nu aangesloten op de tweede router (Een buffalo router zonder Vlan ondersteuning) die hier de Wifi verzorgt.
Dit dus in plaats van een directe kabel vanaf de Experiabox in de kelder, naar de ontvanger.
Heel vreemd maar het beeld loopt nu nog steeds.

mvrgr Dirk Overbeeke
 
overbeed
een nieuw probleem?
wie weet wat**Smurf** 192.168.2.2->> 192.168.2.255, Type:8, Code:0 (from LAN1 Inbound)
betekent in de log file van de router?


mvrgr Dirk Overbeeke
 
jeroen3
Apparaat 192.168.2.2 poogt een smurf aanval uit te voeren.
Of in ieder geval probeert hij valse pakketjes te versturen.

Je router blokkeert dit netjes.
Ik ben niet van kpn
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld bevriest IPTV (storing van 4 Maanden!!)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 4 18 mei 2017, 16:12
IPTV Windows 10 Hardware instellingen 1 06 april 2017, 20:19
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing 2 16 februari 2017, 22:53
Storing internet en email KPN Internet Storing 2 16 februari 2017, 22:47
KPN storing op IPv6 en port-forward KPN Internet Storing 1 04 februari 2017, 18:11
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN00:14:57
| wvbavel02:46:56
| Cappo02:54:29
| eogcnlGhost10:25:05
| zijls 1 dag
| Piwiehendrik 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?

01 februari 2017, 12:18
V10 modem KPN Mijn poorten zijn opeens allemaal dicht!!

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215