obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Sip trunk registreren van een Draytek Vigor IPPBX2820 op de experiabox (tg789) lukt niet.
GertSchinkel
Hallo, Ik probeer een sip trunk van een Draytek Vigor IPPBX2820 te registreren op de sipserver van m'n experiabox (TG789) maar krijg dit op één of andere manier niet voor mekaar. Lijkt er zelfs op dat hij hem niet eens te zien krijgt. En dit terwijl ik een softPhone als Bria of 3CX zonder problemen wel kan registreren en er dan ook prima mee kan bellen.
Ik heb ook geprobeerd een trunk te registreren bij 12connect maar ook dat lukt niet terwijl dat met genoemde softPhone probleemloos gaat. Duid er volgens mij dan op dat KPN dit dus niet blockt.
Het lijkt er dus een beetje op dat ik iets in de PBX2820 niet goed heb staan maar ik weet dus niet wat.
Ik heb in ieder geval wel gewoon via de Wan 2 verbinding met de isp en dat loopt probleemloos. De won poort heeft ook netjes een ip adres in de lan range van de experiabox dus moet toch goed zijn lijkt me zo.
Maar moet ik misschien in de Pbx2820 of de experiabox nog extra poorten open zetten, zo ja weet iemand welke?
Wat ik het meest vreemde hiervan vindt is dat een softphone gewoon wil registreren maar wanneer het hadware matig is lijkt het totaal mis te gaan.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen.
De IPPBX2820 krijgt op wan 2 een ip adres van de experiabox, vervolgens wordt het gerouted naar mijn lan in de 10 range, dus er wordt nat toegepast.

Ik hoop dat ik jullie zo wat info heb kunnen geven en dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Gert Schinkel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sip trunk registreren van een Draytek Vigor IPPBX2820 op de experiabox (tg789) lukt niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Advertentie