obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Xbox live valt na 10-15 min weg sinds Glasvezel
mathijs776
Hallo,

Sinds we een nieuw glasvezel abonnement hebben ervaar ik een over de xbox live connectie.
Steeds als ik m'n xbox 360 opstart, maakt het moeiteloos direct verbinding met xbox live. Maar na 5-10-15 minuten valt de connectie weg en staat er 'disconnected'. Kijk als ik geen optimaal gebruik maak van de connectie dan duurt het soms iets langer voordat de verbinding wegvalt. Pakweg een halfuurtje. Bijvoorbeeld als ik een geen online spelletje speel, maar wanneer er nog wel verbinding is om bijvoorbeeld te kijken welke vrienden er online zijn. Voor de duidelijkheid heb ik een bedrade verbinding.

Dit probleem is natuurlijk ontzettend irritant. Ik heb al naar de klantenservice gebeld maar die kunnen niets doen en hebben me doorgestuurd naar dit KPN Forum.

Ik heb dit probleem al zeker een half jaar en ik heb al een aantal dingen geprobeerd op dit probleem op te lossen, helaas zonder resultaat:
-Ik heb de UnPn aangezet
-Ik heb het MAC-adress aan het IP-adres gekoppeld (deze twee dingen staan overigens beschreven in op de klantenservice website.
-Ik heb de ethernetkabel vervangen

Ik heb geprobeerd om uit te zoeken waar het probleem nou eigenlijk ligt en hiermee ook iets opmerkelijks ondekt.
-Mijn broertje heeft ook een Xbox 360, in hetzelfde huis en hij ervaar niet dit probleem. Het heeft dus ook met de Xbox zelf te maken. Mijn broertje heeft een de nieuwste editie en ik een oudere (Die matzwarte weetjewel?) en gebruikt een draadloze verbinding. Daar zou het dus aan kunnen liggen.
-Ik heb met het Xbox-live account van broertje op m'n Xbox gespeeld en wonderbaarlijk genoeg kreeg ik na een half uur online spelen nog steeds geen wegval van de connectie, iets wat ik niet met mijn account heb kunnen doen.

Nog even voor alle duidelijkheid belangrijke gegevens:
Xbox 360: Matzwarte Xbox 360 Slim
Verbinding: Bedraad
Modem/Router: Arcadyan High End - KPN Experia V8 (glasvezel)

Ik heb alles geprobeerd wat in me op is gekomen maar zonder resultaat.
Ik weet deze vele andere ook met dit probleem worstelen dus reageer wanneer jij dit probleem ook ervaart! Alle hulp is enorm welkom!!
 
Bart93
Hallo matthijs776,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij hebt. Nu heb k een half uur nog niet aan de xbox gezeten en nog steeds geen melding dat die is uitgevallen. Maar zodra ik battlefield opstart en net lekker bezig ben valt dat &%^%@# ding weer uit.
Werk zelf in de bouw, ben savonds niet zoveel thuis dus als ik even rustig wil gamen heb k geen zin in dit gezeik elke keer. Plus dat ik de balle verstand heb van al dat internet gebeuren. Heb zelf nog niet met ander account geprobeerd, maar heb ook op ander forum gelezen dat het te maken kan hebben met je oude ip adres ofzoiets dergelijks. Dat je een ip reset van je live account moet doen maar ben er ook nog niet achter hoe het zit.
 
Bart93
Wij hebben oko sinds een half jaar zon glasvezel experiabox v8 ding, en sinds dien is het helemaal kut.
Heb voor boven nog zo'n wifi ontvanger gekocht helpt ook geen zak. alleen voor men mobiel en laptop.
Heb 1 type nieuwer dan jou xbox geloof ik een elite als k me niet vergis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox live valt na 10-15 min weg sinds Glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Kwaliteit Live Sport on Demand KPN Glasvezel diensten : 1 23 apr 2017
Advertentie