obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Experia Box Arcadyan + Remote Desktop werkt niet
lisalady
Hi there!

Heb onlangs Glasvezel + KPN Media Box en voor heen had ik alles op mijn Cisco routertje draaien met port forwarding maar nu zelfde setup natuurlijk andere ip's heb ik dit ingesteld op mijn KPN Media Box.

Maar het werkt simpelweg niet! Ik heb KPN gebelt om te vragen of ze niet nog meer dingen hebben dicht getimmerd maar niet dus het zou open moeten staan.

Heb dus onder NAT portforwarding toegevoegd naar static ip 192.168.2.2 port tcp and udp 3389 .

Vervolgens op mijn eigen netwerk andere pc ( laptop ) probeer ik in te loggen op remote desktop 192.168.2.2 want dat is de ip wat ik zie op pc waar ik remote desktop heb draaien en heb open gezet en altijd heeft gewerkt...maar krijg geen verbinding.

Is er nog iets anders dat ik moet instellen op deze Media Box weet iemand dat?


Zelfs als ik buiten af remote desktop doe en ik gebruik de DHCP server ip address 86.89.*.* dan krijg ik geen verbinding maar ik kan ook niet pingen!! Dus tja er moet toch iets geblocked zijn als ik uberhaupt niet eens kan pingen laat staan RDP'en hehe!

Tnx!

Lisa!

( ps ik zit zelf ook in iT dus weet er redelijk veel vanaf maar alleen nog niet veel van deze nieuwe hardware )

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 01 2012 17:54:34:
Nog x KPN gebelt en blijkt toch dat ze wat dicht getimmerd hebben en dat port forwarding RDP niet gaat werken ..belachelijk! Maar goed ik moest wel een apparaat toevoegen ergens maar dat ga ik maar vanavond uit proberen..Ik heb zo het idee dat ik iets anders moet verzinnen op rdp en port forwarding *zucht* !

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 07 2012 12:16:27:
Helaas het werkt nog steeds niet iemand anders tips? Logmein is ook een optie maar dat werkt niet vanaf mijn werk dus wil graag ouderwets RDP open heben staan en werkend....Niemand anders dit probleem hier? Groetjes, Lisa!
Gewijzigd door lisalady op 07 augustus 2012, 12:16
 
terryhendrix
Welke Arcadyan heb je?
 
lisalady
Witte KPN Experia Box V8 Arcadyan

is de eerste op deze website http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/internet-handleidingen.htm#
 
glimmerman
Ik heb sinds deze week ook een nieuw modem gekregen na aanleiding van klachten dat oa RDP niet werkt, maar zo ik nu lees light dit niet aan het nieuwe router want mijn speedtouch 780 had dit probleem ook, ik vind dit belachelijk! want ik kan nu mijn server thuis niet beheren, kan geen vpn connectie er naartoe opzetten of mijn VOIP PBX aan de praat krijgen omdat alle poorten worden geblokkeerd vanuit KPN!!
 
jeroen3
Vraag de H220N, die kan je "geheel" naar wens configureren.
DHCP Bindings*, IP-Bases port(range)forward, DMZ

Firewall staat altijd aan, dus op ping reageert hij niet. Zoals verwacht van consumenten modems.

*Let op, deze werken alleen als de bindings binnen de dhcp range vallen
 
dolfijntje33
Als je in de IT zit wil het nog niet zeggen dat je alles weet. ;-) Ok....het is altijd meer dan de gemiddelde eindgebruiker, dus dat is wel een voordeel. Het zou nog makkelijker zijn als je aangeeft wat je in de IT doet. Een systeembeheerder is geen netwerkbeheerder, en een applicatiebeheerder is geen systeembeheerder. Oftewel...appeltjes en peertjes.

Anyway.....

Eerst je portforwarding maar eens even uitkauwen. Wat heb je daar ingevuld staan? Heb je Virtual Server ingesteld staan? Staat DMZ host ingeschakeld? Portforwarding is meestal voor internet services als ftp server, email server of andere internet applicaties. RDP is geen internet applicatie.

Heb je een eigen server die je IP adressen uitdeelt naar je PC/Laptop/tablet? Wat is de instelling op je router mbt DHCP? Of heb je die ingesteld staan op een statisch IP adres?
Als je het dus aan de praat wilt krijgen zal er eerst info boven tafel moeten komen want daar staat of valt alles mee.

Groetjes,

Yvonne

Jawel...ook een IT-er. :-)
 
jeroen3
Je kunt de DHCP server niet uitzetten, als je dat wel wil moet je dus m.b.v DMZ een tweede gateway achter je modem hangen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experia Box Arcadyan + Remote Desktop werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie