obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
tv-ontvanger aansluiten op home cinema
mkroonen
Hallo, een paar dagen geleden is bij mij alles-in-één glasvezel geinstalleerd. Ik heb de volgende vraag: ik heb een nieuwe home-cinema gekocht, de hdmi aansluiting van de home cinema wordt gebruikt voor de tv. Wat voor kabel heb ik nodig om de audio van de digitale tv-ontvanger aan te sluiten op de home cinema. Kan dat gewoon met de huidige(rood/witte) tulpstekker. Of moet ik een andere kabel aanschaffen, zodat deze in een van de 2 digitale(COAX of optical) aangesloten kan worden. Zo ja, wat voor kabel heb ik nodig????
 
Henk2304
Ik gebruik daar inderdaad de optische aansluitingen voor (TOSLink, van TOShiba Link, de "uitvinder" ervan). Als je naar de winkel gaat en vraagt om een TOSLink kabel wordt je vast en zeker goed geholpen.

Je kunt ook de iTV-ontvanger HDMI aansluiten op de cinemaset en die dan weer HDMI doorlussen naar je TV, maar dan moet je altijd de cinemaset aanzetten om TV te kijken. En met een TOSLink zet je die alleen maar aan als je dat wilt.
L8r, Henk
 
mkroonen
Hoi Henk, bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp is de huidige kabel aan de ene kant een TOSlink(aangesloten op mijn tv-ontvanger) en de andere kant een rood/witte tulp stekker. En nu moet ik een TOSLink kabel kopen dan kan ik deze ook in de optical aanslutiing van mijn home cinema set aansluiten, zodat ik een digitale verbinding heb????

Alvast bedankt voor je reactie.
 
jeroen3
Een TOSlink kabel is een glasvezel kabel. Deze is aan beide zijden voorzien van een TOSlink stekker en moet dus ook van de set top box naar de receiver van de home-cinema. Dit is digitaal geluid.

Je kan natuurlijk ook gewoon tulpstekkers gebruiken, maar dat zijn andere connectoren. Dit is analoog geluid.

Een kabel met Toslink en tulp bestaat niet.
 
Henk2304

Quote

mkroonen schreef:

Hoi Henk, bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp is de huidige kabel aan de ene kant een TOSlink(aangesloten op mijn tv-ontvanger) en de andere kant een rood/witte tulp stekker. En nu moet ik een TOSLink kabel kopen dan kan ik deze ook in de optical aanslutiing van mijn home cinema set aansluiten, zodat ik een digitale verbinding heb????

Alvast bedankt voor je reactie.


Nee, zoals jeroen al zegt TOSLink is glasvezel. Die gaat van de optische (TOSLink) uitgang van je iTV-ontvanger naar je optische (TOSLink) ingang van je home cinemaset. Geeft de best mogelijke geluidskwaliteit en geeft b.v. ook 5.1-kanaals geluid (zoals van Discovery HD kan 715) door van de ontvanger naar de home cinemaset. Werkt echt goed bij mij.
L8r, Henk
 
mkroonen
Bedankt allebei, ik heb de toslink kabel gekocht en het geluid werkt goed!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tv-ontvanger aansluiten op home cinema', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Advertentie