obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
problemen experiabox wit model arcadyan
vlaman
Ik zou graag inzicht willen krijgen hoeveel klanten van KPN problemen hebben met de nieuwe experiabox. Wij hadden met de oude experiabox weinig tot nooit problemen met draadloos internet maar sinds het oude modem (grijs) dat kapot ging is vervangen, heb ik voortdurend problemen met wegvallende verbindingen en waardoor minimaal 1 keer dag moet resetten. KPN heeft mij 2 keer een ander modem gestuurd maar alle modems hebben hetzelfde euvel.
 
hardcorebarbiedoll
je bent bij lange na niet de enige met problemen met dit modem.
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...rowstart=0
 
TutsandTips
Heb je hem wel op kanaal 11 gezet? Dit helpt!
 
vlaman
Kanaal 11 heb ik ook gebruikt, maar waarschijnlijk hebben de buren ook die tip gekregen want mijn wifi tracker (op mijn Ipad) geeft aan dat alle wifi signalen in de omgeving op kanaal 11 staan en dat geeft ook weer storing. Kanaal 3 werkt voor mij op dit moment het beste, maar de werking van dit modem is wat mij betreft onder de maat hoor.
 
TutsandTips
Ik zou een nieuwe vragen
 
vlaman
Ik heb hier al drie keer over geklaagd en en telkens een nieuw modem ontvangen maar het probleem blijft. Ik begrijp niet dat KPN op zulke apparatuur geld wil besparen. Vermoedelijk zit er niets anders op dan extra kosten maken met een AirPort Express-basisstation. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
 
Appie747
Ik heb de oude experia sx551 als extra wifi punt geinstalleerd, overal goed bereik. De arcadyan geeft idd een minder signaal, ik vermoed dat de regelgeving strenger is geworden. Oude modems werken nog prima als wifi punt en zenden beter. Vaak bijna gratis af te halen via marktplaats.
 
jeroen3
De experia sx551 heeft externe antennes. De nieuwe modems hebben interne antennes ter grootte van je duim oppervlak. Deze antennes presteren slechter dan externe antennes maar zijn veel goedkoper.

Plaatje
jeroen3 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Appie747
Bedankt voor de info. Het grappige is dat veel mensen denken dat een nieuw modem ook wel een beter bereik zal hebben, niet dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen experiabox wit model arcadyan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie