obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Wie wil mijn speedtouch log even bekijken!!! (traag internet)
Dennis74
Hallo,

Ik ben nu een jaar om van een 1,5 mb abo naar een 8 mb abo ADSL. Ik woon in het buitengebied dus ik verwacht geen wonderen.
Helaas is mijn snelheid al een jaar nog slechter als toen ik mijn 1,5 mb abo had (haal met moeite 1 mb )

Mijn buurman heeft ook adsl van kpn en haalt 12 mb makkelijk (hij zit hier een muurdikte bij me vandaan)

Ik heb al vele keren met KPN gebeld maar ze willen niets doen, meer zit er niet in zeggen ze .............ik kan het niet geloven.

Ik heb alle tips en trucs al toegepast aangaande kabels naar modem en we/geen splitter etc etc.

Onderstaande zegt mij niets....iemand van jullie mischien?

Home > Toolbox > Remote Assistance



DSL Connection

Link Information

Uptime: 27 days, 11:40:27

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 517 / 1.216

Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,22 / 8,66

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 14,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 36,5 / 55,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 268 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 593 / 0

FEC Errors (Up/Down): 1.146 / 527.547.244

CRC Errors (Up/Down): 1.146 / 133.407

HEC Errors (Up/Down): 16.484 / 85.413
 
TokkieTokkie
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 36,5 / 55,0

Niet goed, buiten het feit dat dat 55 dB aangeeft dat je 5,5 km van de centrale zit (en dus 12 MB bij de buurman onmogelijk zou zijn) moet de dempingsverhouding verhouding 1:2 zijn en dit klopt dus niet.

--------------------------------------------

SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,5

SN Marge mag niet onder de 6 komen (anders wordt de lijn instabiel)

--------------------------------------------------------------

Error Seconds (Local/Remote): 593 / 0

FEC Errors (Up/Down): 1.146 / 527.547.244

CRC Errors (Up/Down): 1.146 / 133.407

HEC Errors (Up/Down): 16.484 / 85.413

FEC en HEC fouten worden hersteld door het modem maar dergelijk aantal fouten is funest voor je snelheid.

CRC fouten zijn sowieso funest, die worden niet gersteld en de data moet opnieuw verstuurd worden.

----------------------------------

Als het modem rechtstreeks op het ISRA zit dan monteur laten komen en meting laten doen.
 
Dennis74
Hallo Tokkietokkie,

Bedankt voor het kijken. Heb buurman nogmaals gevraagd en 7-8 m ia inderdaad de max (wat voor mij al super zou zijn)

Het probleem is dat ik niet voorbij de helpdesk van KPN kom, jongen daar doet een lijn meting en ik krijg steeds het antwoord je zit te ver weg.
Dat vertellen ze trouwens niet als je een upgrade naar 8 mb koopt hoor dat is zo geregeld (maar ik betaal nu dus meer voor minder)

Hoe krijg ik een monteur thuis?

Bedankt

Dennis
 
TokkieTokkie
Modem uitzetten als je belt en zeggen dat ie het niet meer doet is een goede oplossing.
 
WIETJUNK
Ondanks dat je ver weg zit zou je upload wel wat beter mogen zijn ook omdat je buurman wel sneller internet heeft, dus zouden je binnen aansluitingen gecontroleerd moeten worden(draden isra punt schoonmaken).
Als je een 2e lijn heb zou je kunnen vragen of ze je willen overzetten op de andere 2 draden(heb ik ook gehad na problemen)
Het kan ook zijn dat je buurman op een andere centrale zit(kleine kans).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie wil mijn speedtouch log even bekijken!!! (traag internet)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie