obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Experiabox in woonkamer aansluiten
plaiziert
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier, ik zal proberen zo duidelijk mogelijk mijn probleem te omschrijven.

Ik woon in een appartement op de 1e verdieping in een huis waar nog 2 andere appartementen zijn. Onlangs heeft KPN ons aangesloten op een nieuw aangelegde telefoonlijn zodat wij ADSL konden gebruiken. De andere 2 telefoonlijnen zijn al bezet zei KPN, dus moesten ze een nieuwe lijn trekken naar ons huis. Dit hebben ze gedaan, en ik geniet nu van internet over deze nieuwe lijn.

De Experiabox is hierop aangesloten. Echter, dit is in de gezamenlijk hal (begane grond) van het huis. Ik wil de Experiabox het liefst in mijn woonkamer aangezien ik er nog een NAS op wil aansluiten en geen optimaal bereik heb op mijn 1e verdieping.

Nu is het geval dat er al een ongebruikte telefoonlijn naar mijn woonkamer loopt (vanaf de hal naar de 1e verdieping) en in mijn woonkamer uitkomt in een contactdoos. De Experiabox is hier dus niet op aangesloten. Ik wil de Experiabox aansluiten op de contactdoos in mijn woonkamer, maar hiervoor moet dus de nieuwe externe lijn aangesloten worden op de interne lijn naar mijn woonkamer en ik weet niet hoe dit moet.

Ik weet dat de Experiabox nu is aangesloten op met een CAT kabeltje, en ik zag dat de lijn die naar mijn woonkamer loopt uit 2 draden bestaat: rood en blauw. In mijn woonkamer eindigen deze dus in een wandcontactdoos, in de hal eindigen deze in iets wat op een kroonsteentje lijkt.

Hoe kan ik nu de externe lijn aansluiten op de interne lijn? Hopelijk ben ik duidelijk geweest in mijn beschrijving, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Alvast hartelijk dank.

P.S.: Ik heb een PDF in de bijlage gedaan in de hoop mijn situatie wat te verduidelijken aan de hand van foto's.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 01 2011 22:36:21:
Niemand die mij kan helpen of een tip kan geven? Alle hulp is welkom. Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 06 2011 18:26:57:
Blijkbaar wordt de bijlage niet getoond, zie hieronder de link naar de images:

hoeaantesluiten
Gewijzigd door plaiziert op 06 september 2011, 18:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox in woonkamer aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Advertentie