Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox ARV7519 doet vervelend
Robinson
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie de moeite kunnen nemen om dit stukje even te lezen.

Ik woon sinds kort in een nieuw huisje waar zich al een KPN aansluiting (Internet en Interactieve TV) bevond. Het enige wat nog moest gebeuren was het overzetten van het abonnement op onze naam en het aansluiten van alle kabels op de TV en PC, en klaar is kees. Dat verliep allemaal vlotjes, aangezien de Experiabox (Arcadyan ARV7519) ook al goed ingesteld stond. Zowel internet als televisie heb ik niks op aan te merken, ik heb geen last van traag internet en de interactieve televisie doet het prima.
Echter speel ik veel games op de PC. Een van die games is Assassin's Creed Brotherhood. Dit spel bevat ook een multiplayer gedeelte, en deze werkt met een matchmaking systeem.
Voor degenen die niet weten wat matchmaking is: Kort uitgelegd is matchmaking een systeem die met een druk op de knop voor jou een room of sessie zoekt met andere mensen en jou dus uiteindelijk in een room/sessie gooit zodat je tegen anderen kan spelen.
Wat mij gelijk opviel was dat het wel erg lang duurde voordat ik eindelijk in een sessie zat. Eerst dacht ik dat het probleem lag bij het spel zelf, aangezien veel mensen hetzelfde probleem hadden. Echter zat een vriend, die dit spel ook speelt, binnen no-time bij andere mensen. Gingen we in een 'party' (vaste groep) een spel zoeken, dan werd ik er elke keer uitgegooid en zat hij al in een sessie. Toen kwam ik dus tot de conclusie dat er echt iets niet goed zit in mijn verbinding.
In eerste instantie dacht ik dat het bij de poorten of de firewall in mijn router lag. Ik heb poortnummers opgezocht op het forum van het spel en heb deze ingevoerd in mijn router. Helaas maakte dit niet veel verschil.
Mijn eerste vraag is of het zou kunnen dat de firewall van de router, of misschien zelfs de firewall van Windows/Microsoft Security Essentials, deze poorten alsnog dicht houdt? Moet ik alle poorten opengooien misschien?
Een tweede mogelijkheid waar ik aan zit te denken is dat mijn NAT het misschien heel moeilijk heeft met binnenkomende en uitgaande verbindingen, en te streng ingesteld staat en dus deze verbindingen naar de server van het spel niet of nauwelijks toelaat. Ik heb al wel een paar keer gespeeld, echter duurt het dus erg lang voordat ik een sessie heb gevonden.
Als ik eenmaal een spel heb gevonden heb ik geen last van lag, haperingen in de verbinding of dergelijke. De verbinding zelf is dus prima en er is niks mis mee. Het enige wat mij dwars zit is dus een bepaald iets (Firewall/NAT?) wat de pakketjes nauwelijks doorlaat naar buiten en weer terug naar mijn modem/router.

Ik heb het probleem opgezocht op internet en dit forum en kwam erachter dat de firmware van de Experiabox die ik heb (Arcadyan ARV7519) verschrikkelijk dichtgetimmerd zit als het gaat om het wijzigen van instellingen. Ik kan geeneens de firewall of NAT van deze Experiabox instellen, het enige wat ik kan bekijken zijn de logs! Ik baal hier ontzettend van en zie eigenlijk geen toekomst in dit apparaat, want zo kan ik niet normaal gamen.
Daarom heb ik afgelopen donderdag contact opgenomen met KPN met de vraag of ik de Experiabox kan omwisselen voor een betere modem/router met MEER instellingen en opties en waar ik dus WEL de firewall en NAT kan instellen. Dit werkt namelijk zo niet. Echter kwam KPN met het antwoord dat als ik een nieuwe modem/router zou aanvragen, ik niet perse die modem/router zou krijgen als degene die ik wou hebben. Ik heb namelijk de Thomson TG789vn gezien en het schijnt dat deze WEL een degelijke firmware bevat waar ik meer dingen als de firewall en NAT kan instellen. KPN beweerde ook dat ze bij het aanpassen van instellingen in de modem/router geen ondersteuning boden. Aan het antwoord van KPN had ik dus ook niet veel.
Ik kan wel een nieuwe router achter deze Experiabox zetten, maar dat lost niks op. Ik blijf met dat probleem in de Experiabox zitten, dus naar mijn idee is het omwisselen de enige oplossing. Of hebben jullie misschien een ander idee? Kan ik ook gewoon een KPN Experiabox van Marktplaats halen en deze er tussen zetten? Brand maar los, want ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb betaald voor dat spel en wil dit ook fatsoenlijk kunnen spelen.

Ik wil jullie alvast bedanken voor het lezen van dit stukje en ben benieuwd naar jullie antwoorden en eventuele oplossingen Smile

Robinson
Heeft iemand misschien een idee?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox ARV7519 doet vervelend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 Mar 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 Feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 Jan 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 Jun 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 Oct 2017
Advertentie