obey-robots.txt
23 April 2019, 20:45
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [421 stemmen]
38% [421 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [687 stemmen]
62% [687 stemmen]

Stemmen: 1109
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Experia box en VPN

Lanlogic
Verbinding!! Grin

Nadat de 3e laags helpdesk het 1 en ander in het modem heeft aangepast werkt de vpn verbinding.
De helpdeskmedewerker die ik aan de telefoon had gaf aan dat het een bekend probleem is en dat ze een oplossing hebben. Deze hadden ze al ingesteld in het modem en zij gaven aan dat het zeker moest werken.

Omdat hij niet direct werkte heb ik de vpn op de vista machine maar even verwijderd en opnieuw ingesteld.
En Victory!! Grin

Moet wel toegeven dat je je niet moet laten afschepen bij de 1e laags helpdesk maar door moet zeuren om een oplossing.
Nu hopen dat de "aanpassing"blijft werken.
 
coos
Goed nieuws. Als je nog geen VPN verbinding kan opbouwen met de Experiabox, bel dan de helpdesk van KPN.
Ze laden nieuwe firmware in de experiabox en vpn is daarna mogelijk.

Ik heb er helaas wel een jaar op moeten wachten.

Coos
 
emile123456
Misschien een rare vraag, maar waarom zorgt KPN niet dat iedereen die update gewoon krijgt?

En geeft de helpdesk nu een eenduidige reactie? Het is nogal verwarrend; eerst is er geen VPN mogelijk, dan moet er 3e lijns support aan te pas komen en nu kan het met behulp van firmwareupdate,

Helaas zullen nog veel mensen na zelf rommelen (en waarschijnlijk ergernis) eerst de helpdesk van hun eigen bedrijf gaan bellen die dan niet begrijpen wat er is en er vanuit gaan dat de gebruiker wel weer iets niet goed zal doen (nog meer ergermis). Voordat je dat je dan weet wat er aan de hand is ... hopelijk vinden ze dan dit forum of bellen snel de helpdesk van KPN (die dan wel van dit probleem en de oplossing moet weten).
Gewijzigd door emile123456 op 12 augustus 2009, 07:30
 
Tessa255
Ik heb vandaag ook dit hele probleem meegemaakt..
Had al een tijdje het net abbonement en de t787..
en mijn vpn al een tijd niet werkend.. maar hader nog geen acht op geslagen.

vandaag 7 ! kpn mensen gesproken.
van hot naar her verwezen..
Toen ik op een gegeven moment bijna huilend van frustratie/woede werknemer 7 zover kreeg dat hij idd iets met de firmware ging doen.. speciale aanpassing zodat het wel zou werken bij mij?

Klinkt alsof dat bij jullie uiteindelijk ook de oplossing was..
maar blijkbaar weten half dekpn medewerkers dat zelf nog niet?? bizar..


idd die oplossingen die ze bieden als je erg doorvraagt:
-marktplaats 2e hands st 780 kopen
-opdracht laten geven nieuwe modem te versturen, met 10-20 % kans dat je idd die oude modem krijgt
(plus 7,95 verzendkosten en 5 werkdagen wachten).
en het grote risico dat je dus weer die verdomde 787 krijgt..
-andere modem kopen..


ik voelde me heel dom dat ik het nietin de voorwaarden had gevonden..
en het zinnetje ''kpn ondersteunt dat niet'' en ''heeft u nog een momentje'kan ik even niet meer horen..
maarik ben blij dat ik niet de enige was die hier over viel..
zoiets basics..e n ze kunnen het gewoon niet fixen.. bizar.
 
HanZ
Ik ben gisteren aangesloten en vanmorgen meteen de klantenservice gebeld. Die hebben een ticket aangemaakt en ik wacht nu op de VPN. Ik hoop alleen wel dat ik van modem tot modem de VPN kan opbouwen, omdat ik vanaf mijn laptop en vaste pc gegevens op mijn werk meot kunnen ophalen.

Heeft een van jullie al een VPN verbinding via de Thomson TG787v toto stand gebracht? Ervaringen zijn welkom.

HanZ
 
emile123456
Bij mij zegt de helpdesk dat er een update van de software moet komen. Blijkbaar is het maar net welke helpdeskmedewerker je treft. Eigenaardig toch.

Maar wat ik me nog steeds niet goed kan voorstellen hoe iemand er bij KPN op gekomen is dat VPN iets onbelangrijks is. Het is voor mij een reden om over te stappen naar een andere provider als het niet kan. En dat terwijl KPN toch een grote jongen is. Heel raar....

Bij mij werkt het dus nog steeds niet. Wanneer was die upgrade ook weer? Oh ja, een half jaar geleden...En ze weten hoe het zit, wat sommigen worden dus wel geholpen. Waar wachten we nog op dan?
 
emile123456
>
Ik ben gisteren aangesloten en vanmorgen meteen de klantenservice gebeld. Die hebben een ticket aangemaakt en ik wacht nu op de VPN. Ik hoop alleen wel dat ik van modem tot modem de VPN kan opbouwen, omdat ik vanaf mijn laptop en vaste pc gegevens op mijn werk meot kunnen ophalen.

Heeft een van jullie al een VPN verbinding via de Thomson TG787v toto stand gebracht? Ervaringen zijn welkom.

HanZ
<

Hanz,
Het is me gelukt met wat gerotzooi met poorten het tijdelijk aan de praat te krijgen. Je kan echter de experiabox niet in om goede de instellingen te maken. Na een minuut of 5 kapte de experiabox ermee. Ik hoorde een klik uit het kastje komen (wat zijn dat eigenlijk voor kliks? Big Brother?) en daarna is het nooit meer gelukt.

Experia... tja, je maakt idd wat mee.

Mocht je toch een werkende truuk hebben die KPN niet meteen om zeep helpt dan houden inmiddels veel mensen (we zijn druk op weg naar de 10000 lezers voor deze draad) zich aanbevolen!
 
harvest
Ik word idd niet vrolijk van al deze reacties. Heb hetzelfde probleem, geen VPN. Al 3 keer (maar ik begrijp dat dat lang niet genoeg is) met de helpdesk gebeld. Met verschillende 'oplossingen' die niet helpen (het ligt echt aan de server van het bedrijf, kunnen ze het daar niet regelen.. terwijl het al jaren goed heeft gewerkt) maar geen reële actie. En mijn oude adsl modem weer instelln durf ik niet wnat als het tegenzit zit ik helemaal zonder internet en dat heb ik voor mijn WERK wel hard nodig.. of denken ze bij KPN dat VPN iets hobbyistisch is?

Ik hoop dat iemand met een oplossing komt....
 
emile123456
harvest schreef:
>Ik word idd niet vrolijk van al deze reacties. Heb hetzelfde probleem, geen VPN. Al 3 keer (maar ik begrijp dat dat lang niet genoeg is) met de helpdesk gebeld. Met verschillende 'oplossingen' die niet helpen (het ligt echt aan de server van het bedrijf, kunnen ze het daar niet regelen.. terwijl het al jaren goed heeft gewerkt) maar geen reële actie. En mijn oude adsl modem weer instelln durf ik niet wnat als het tegenzit zit ik helemaal zonder internet en dat heb ik voor mijn WERK wel hard nodig.. of denken ze bij KPN dat VPN iets hobbyistisch is?

Ik hoop dat iemand met een oplossing komt....
<

Er zijn vast wel mensen bij hun helpdesk die willen helpen maar niet weten hoe. Maar wat ik zo verwonderlijk vind is de schijnbare willekeur. De kennis of de oplossing is of niet aanwezig of staat ergens waar de eerste of tweede lijn er niet bij kan. Het lijkt met de organisatie van de helpdesk te maken te hebben.

Wat je oude modem betreft; ik ga regelmatig heen en weer van de Thomson naar de Speedtouch (VPN) en het gaat prima voor VPN, ik heb alleen even geen telefoon meer. Je hoeft alleen te stekkeren en gaat als een speer. Ik heb de indruk dat de oude Speedtouch ook sneller is. Als de speedtouch er niet was was ik allang gestopt bij KPN. VPN is gewoon hartstikke nodig.

Totdat de Thomson VPN nieuwe software krijgt zodat het gewoon wel kan -want het kan dus wel is gebleken (waarom doen we het dan niet KPN?) is dat wat geklooi met stekkertjes, maar nog altijd beter dan in de file staan.

Hoe het zit met softwareupdates weet ik niet. Waarschijnlijk doen ze dat 's nachts of zo. Maar ja, als je modem niet aanstaat kan dat ook niet. Ze zullen er wel over nagedacht hebben. Weet iemand dat?

Het helpt vast door tegen de helpdesk te zeggen dat met de speedtouch-modem het gewoon wel werkt (als je die hebt). Dan kunnen ze niets zeggen over je bedrijf en instellingen daar. Dan kunnen we dat alvast overslaan.
Gewijzigd door emile123456 op 12 oktober 2009, 07:44
 
emile123456
Mijn VPN werkt op de Experiabox!
Er is blijkbaar software geplaatst. Ik zie nu ook Softwareversie: 8.2.T.4
(Dat kun je zien bij doorgaans http://192.168.2.254/, dan kijk je naar de modem.


Zijn er nog meer gelukkigen?

Waarom moest dat nu zo lang duren?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding experia v10 Helpdesk 13 20 april 2019, 09:59
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk 6 16 december 2018, 14:07
NAS Synology DS213, email en de Experia Box V9 Algemeen 3 15 juni 2018, 09:21
Experia V10-Airport extreme-Airport express KPN met eigen modem/router 4 15 mei 2017, 20:52
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen 11 23 april 2017, 23:13
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost08:00:23
| chefke 1 dag
| RuudLugtigheid 1 dag
| KaPteiN 1 dag
| jwhbos 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

03 januari 2019, 09:45
mail in Windows 10: ik ontvang dit bericht. is dit bij iemand bekend zo ja graag antwoord. bij voorbaat dank

13 september 2018, 19:50
dhcp

19 augustus 2018, 13:44
zte [oorten

28 oktober 2017, 14:16
Bij ADSL wel en bij glasvezel niet. ADSL adverteert met de maximaal haalbare snelheid.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar