obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
USB harde schijf op TZE H220N
GVS
Hallo,

ik heb een externe harde schijf aangesloten op de USB poort van mijn nieuwe ZTE H220N modem.
Het doel is om deze harde schijf als backup te gebruiken.
Op de web pagina als SAMBA server geconfigureerd en op mijn PC met een externe drive letter bereikbaar gemaakt.
De harde schijf is te zien
Als ik een grote file naar de schijf wil kopieren duurt het erg lang, 80Mb in 50 sec. Terug gaat sneller, dezelfde file in 20 sec.
Van tevoren had ik de harde schijf direkt aangesloten, 1GB NTFS geformatteerd en zonder problemen bestanden op geplaatst. Dezelfde file gaat dan in ongeveer 3 sec op of neer.

Een ander probleem is het kopieren van een file met een e-accent aigu: "é",
Nog eens getest met een tekst file "niéuw.txt" dan stopt het kopieren met de foutmelding:

"Kan niéuw niet kopiëren. De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven
is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is"

Als ik dan de filenaam wijzig naar nieuw.txt gaat het wel goed (maar traag).

Iemand een idee hoe ik de snelheid kan verhogen en aparte tekens kan laten accepteren?
 
glasblazer
Ik heb een USB stick van 16 GB (1.1 volgens beschrijving) op de USB poort zitten en een bestand van 86MB kost bij mij 50 sec om naar de stick te kopiëren. Andersom gaat het in de helft van de tijd. USB is niet de snelste manier voor de transfer van bestanden. De schrijfprestaties hebben in jouw en mijn geval meer invloed dan de leesprestaties. Kortom als je voor snelheid kiest is USB <= 2.0 niet de ideale maatstaf. Wat ik heel jammer vind, is dat ik een USB schijf niet van buitenaf via ftp kan benaderen.
 
Walker
Hoi ik ben al een tijdje bezug met een 32 gig usb stick in mijn h220n aan het werk te krijgen .
Ik heb de usb gemount en met suc6 ik heb net samba aangezet .
Als ik een letter toevoeg krijg ik te zien ongeldige pad .
Kan iemand mij de juiste path geven ik gebruik nu \\mediaserver\share/mnt/usb1_1
Ik wil gewoon eenvoudig naar en van de usb schrijven .
Zo dat de buren en buurt erbij kan .
Ik heb al veel over gelezen .
Maar hier niet echt werkend gekregen .
Win 7 Mediaplayer 12 is juist ingesteld .
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen .
Gr Sid
 
winand
hoi,

het pad moet zijn: \\smbshare\samba\usb1_1

groet,

winand
 
Henk22
Ik had er eerst ook problemen mee maar ik heb hem werkende gekregen.

Het is nu mogelijk om vanaf elke pc die in het netwerk zit de hd te benaderen.

Als je ingelogt bent, ga je naar application daar kies je file sharing. Vervolgens kies je ftp server, en dan enable ftp server. Dit doe je ook even bij je smba server.

Als deze aan staan ga je naar application, en dan port forwarding

In de meeste H220N is het ftp adres 192.168.2.253. kies dan de appnaam: FTP server.

Als het goed is werkt het nu, en kun je van elke verbonden pc naar je hd of stick.
Vergeet niet dat het een netwerkverbinding betreft dus kijk op je pc wel even naar de netwerken daar staat hij dan tussen. Je kunt hem ook via een ftp progje benaderen.

SuccesSmile
 
Walker
Bedankt nog voor het pad .(\\mediaserver\share/mnt/usb1_1)
Had het al in orde gekregen via Computer dan netwerklokatie toevoegen dan op netwerk ballon geklikt wachten en klaar .
Ik gebruik dan zelf windows7 pro .
Alleen de snelheid is echt traag .
FTP is niet echt wat ik nu zoek , anders was ik natuurlijk ook niet bij kpn .
Maar vindt het al goed zo alleen is er een oplossing voor de snelheid zit nu schrijven heen en terug op 1 MB .
Ik heb wel gegoogle maar niet veel gevonden .
Blijf topic wel volgen .

Grin
 
dikkebeer
Vraagje. Ik probeer mijn USB disk als Backup drive te gebruiken. Hij staat keurig in de lijst als netwerkschijf. Alleen in Norton360 is hij niet zichtbaar. Ik heb de stappen hierboven allemaal uitgevoerd. Alleen geen letter toegewezen (weet niet hoe dat moet) hoe verder?

Alvast beankt.
 
pegasos4all
Is het ook mogelijk om via deze manier een printer te delen? via de USB op het modem?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'USB harde schijf op TZE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
VOIP bellen met Gigaset N300A-IP icm H220N V10 werkt niet Frequently Asked Questions : 2 25 dec 2014
Poort openen in Z|XV10 H220N Hardware instellingen : 7 27 okt 2014
Handleiding Poortforwading ZTE H220N - IP camera - Webserver Hardware instellingen : 7 24 okt 2014
Advertentie