obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Vast publiek ipadres TG789VN
jand
Vandaag is onze Zakelijke DSL omgezet naar een snellere verbinding op een ander platform.
Publiek ipadres zou mee verhuizen, dit was eerst niet het geval, maar na een 2 tal telefoontjes werd dit netjes geregeld, maar wanneer ik het publieke ipadres check eindigd deze op 38 waar dit voorheen 33 was. Aangezien wij een VPN netwerk hebben tussen 3 vestigingen is het belangrijk dat het oude ipadres(33) uitgegeven wordt. Anders moet ik de Firewalls(netscreens) aanpassen. De reeks is 33-38.
Bij de nieuwe verbinding werd de TG789VN geleverd. Ik krijg het niet voor elkaar om de router het ipadres eindigend op 33 vast te laten uitgeven.
Wie kan mij helpen?

bvd, Jan
 
TokkieTokkie
Als jij nu een ZDSL met 789 hebt dan kan je dat op verschillende manieren oplossen.

1. Draai de wizard en selecteer lan publieke adressen/interne adressen
2. Geef je de poort op je firewall gewoon het publieke IP adres als static IP (dis in je firewall en niet in het modem), als het goed is kan je dan gewoon je IP adres weer gebruiken.

de 789 kan namelijk 2 ip reeksen tegelijk gebruiken.

Als het modem standaard is ingesteld dan zal elk apperaat dat DHCP gebruikt een intern adres krijgen, een apperaat met een vast extern IP adres kan dan gewoon aangesloten worden en kan het internet op (natuurlijk niet met het vaste externe IP adres van het modem zelf maar gewoon 1 uit je reeks).

Als je de wizard draait dan kan je dat omdraaien, een DHCP apperaat zal dan een ip adres uit je externe adres krijgen en een apperaat met een static adres uit de 192.168.1.x reeks kan dan ook naar buiten.


Makkelijkste oplossing een static extern adres toewijzen aan je firewall, als het goed is zal het modem hem zelf herkennen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vast publiek ipadres TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors KPN Nieuws : 3 22 mei 2016
IPadres Planet Internet : 3 31 jan 2016
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
Advertentie