obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
TP-Link wireless print server werkt niet op Arcadyan
hansgielen
Alles geprobeerd volgens de handleiding en kom best wel ver, maar het lukt mij niet de print server op mijn netwerk aktief te krijgen. Ik kan wel verbinding maken met de print server, maar zodra deze is verbonden en ik het IP adres aanpas werkt gaat de verbinding verloren.
De Ip adressen die ik gebruik zijn m.i. OK

Moet ik iets doen met poorten op de Arcadyan?
WDS inschakelen?
De Arcadyan firewall uitschakelen?
 
Codemeister
Hoe heb je de printer aangesloten op de Arcadyan?
 
hansgielen
Beste,

Op de print server natuurlijk.

Vandaag nogmaals geprobeerd. Alles verloopt OK volgens de handleiding tot dat het IP adres van de printserver wordt aangepast naar 192.168.2.10, de range van de Arcadyan. Het knipperende netwerklampje gaat dan ook uit.
De WLAN-PS staat wel in de draadloze netwerklijst, maar ik kan er niet mee verbinden.
 
Codemeister
Misschien heb ik het verwarrend geplaatst: is de printer aangesloten met een UTP-kabel (LAN) of als USB?
 
hansgielen
Excuses voor de verwarring.
Het betreft de TP-Link TL-WPS510U wireless print server.
De printer is met usb verbonden met de printserver.
 
Codemeister
Het kan goed zijn dat de printer niet ondersteund wordt. In andere routers van KPN, waaronder de Thomson TG789vn, was de USB-optie volledig uitgeschakeld.

Als dit bij jou ook het geval is dan kun je geen gebruik maken van de USB-aansluiting op het apparaat.
 
Moses 35i
Is het niet zo dat je eerst middels een USB kabel de printserver/printer handmatig insteld op het juiste IP-address en dan pas insteld voor wireless en dan de USB kabel losneemt? Meestal staat ziets in de handleiding. Dan kun je daarna pas ook de printserver/printer in de Arcadyan vast zetten op dat zelfde ip-adress met eventueel het MAC address erbij (geloof ik).

USB kan ook UTP zijn, hangt van merk en type af...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link wireless print server werkt niet op Arcadyan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie