obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
arcadyan ARV7519i + hp deskjet 5150
Carb0neum
Hallo,

Sinds donderdag hebben wij de KPN experiabox: Arcadyan ARV7519i. Ik vind het tot nu toe een onding, omdat ik geen hoogte krijg van dat ding. Zo heeft hij vele uren een linux laptop lopen weigeren via wifi tot ie op een gegeven moment besloot dat het toch wel een vertrouwde computer was :S.

Maar goed nu loop ik helemaal vast op de printer, een hp deskjet 5150 aangesloten op de USB poort van de EB. De EB geeft aan dat de printer gevonden wordt en geeft ook een naam. Sinds dien heb ik vanalles geprobeerd maar het lukt mij maar niet om er papier uit te laten rollen. Wat ik gedaan heb:
- Computer (windows 7 64-bit) verbonden met EB via draad en firewall op mijn computer uitgezet.
- Instellingen EB gecontroleerd en die geeft aan dat usb function en printer server enabled zijn.
- Proberen automatisch te laten zoeken en verbinden via apparaten en printers, geen resultaten.
- Alle apparaten (EB, printer en computer) opnieuw opgestart, EB herstart voor aanzetten printer.
- Veel googlen, niks interessants omdat de router nieuw is en het blijkbaar bij iedereen feiloos werkt.
- Geprobeerd ip adres van printer te vinden binnen range 192.168.2.* met nmap, alleen verbonden computers en EB gevonden.
- Nmap laten scannen op open poorten van EB. Dit leverde iets interessants op: "515/tcp open printer lpd (error: invalid printer)"
- Niet worden tegengehouden door error en nog even nagezocht op google: het is mogelijk om een hp deskjet te laten werken via LPD-LPR.

Hopelijk hebben jullie nog iedeeën, die van mij zijn even op.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg, Rik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'arcadyan ARV7519i + hp deskjet 5150', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
sip server arcadyan vgv7519 Eigen telefoon netwerk : 31 28 jun 2015
iRadio via AV Receiver met UTP gekoopeld aan eXperia Arcadyan box KPN Glasvezel diensten : 10 05 okt 2014
WIFI Arcadyan VGV7519 & Engenius ECB350 WiFi : 14 07 aug 2014
WIFI experiabox Arcadyan ARV7519 tablet werkt niet. WiFi : 1 25 jul 2014
Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks.. KPN Internet Storing : 19 16 mei 2014
Advertentie