obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WIFI Arcadyan VGV7519 & Engenius ECB350
rollo
Hallo,

Ik heb een Arcadyan wifi VGV7519 & Engenius ECB350 en heb problemen met de snelheid van het internet via WIFI.Mijn aansluiting is 60Mb down en 8 Mb up.
De ECB350 heb ik aangeschaft om een groter bereik te hebben en ik had hiervoor (dus zonder de ECB350) de problemen met de snelheid ook al dus het zal misschien aan het modem kunnen leggen.
Misschien een instelling ?
Met een downloadtest kom ik op 6-7 Mbps met een upload 3 Mbps en dat als ik naast het modem sta waar ook de wifi van Engenius heb staan. Think
Deze snelheid had ik ook als ik zonder de ECB350 had.De snelheid is gemeten met alleen de wifi verbinding aan dus geen PC die erbij aanstaan.

Ik heb eens gescand en ben er achter gekomen dat wifi-kanaal 5 geheel vrij is en die heb ik dan ook in gebruik genomen maar de snelheid die blijft gehandhaafd, dus geen verbetering.

Heeft iemand een suggestie om de snelheid door middel van een instelling te veranderen ? Smile

Bij voorbaat dank !
 
jeroen3
We gebeurt er als je de test draait als je met een kabeltje aan de experiabox zit?
Ik ben niet van kpn
 
rollo
He Jeroen,

Die zit al aan de experiabox gekoppeld.. Ik gebruik de ECB350 niet als repeater maar als accespoint.
Of ik nu zonder of met ECB350 zit , de snelheid is hetzelfde dus misschien dat er in de experiabox een instelling zit.
 
jeroen3
Misschien is meer niet mogelijk op jouw adres.

Wat geeft de Experiabox aan als haalbare WAN snelheid?
Ik ben niet van kpn
 
rollo
Ik heb eens gekeken maar het enige wat ik tegen kom is de max. snelheid wat er bij de aansluiting hoort :

Download: 52187 Kbps.
Upload: 8195 Kbps.

Onder het "WAN" gedeelte worden geen snelheden aangegeven .....
 
jeroen3
Haal je ook dergelijk snelheden met een kabel?

Overigens moet voor gebruik van kanaal 5, ook kanaal 4 en 6 geheel vrij zijn.
Als dat niet het geval is moet je een kanaal gaan delen.
Ik ben niet van kpn
 
rollo
Hey Jeroen,

Er zijn op het modem 2 PC's aangekoppeld en die halen een veel hogere snelheid tot 5-8 x zoveel,ligt eraan of beide of een enkele PC actief is).

Heb al diverse kanalen geprobeerd maar helaas ;-(
 
eogcnlGhost
Hoi rollo, even een vraagje.
Ik neem aan dat beide pc's via een kabel zijn aangesloten.

Wat in de meeste gevallen een probleem kan zijn als je een extra WiFi punt gaat aansluiten naast je Experiabox, dat je Experiabox gaat vervelen, schakel de WiFi van je Experiabox uit.

De EnGenius ECB350 heeft een max WiFi in/uit van 300Mbit dat is omgerekend 37.5MB/s.
Jouw internet verbinding is een 52/8, omgerekend 6.5/1MB/s.
De EnGenius ECB350 heeft zo gezegt een overcapiciteit tegenover jouw internetverbinding, dat houd dus in dat wat er ook aan de hand is in je WiFi netwerk het in 99.9% niet aan de EnGenius ECB350 ligt.
Al zouw je op een drukbezet kanaal gaan zitten dan maakt het in jouw geval nog niets uit, behalve dat je veel kans hebt dat jouw signaal met een ander signaal meegenomen word, wat als voordeel heeft dat je bereik groter kan worden.

En als extra, zet het IP adres van de EnGenius ECB350 vast in je Experiabox, zodat hij niet meer hoeft te vechten welk IP adres die krijgt.



@ jeroen, wat zouw misschien niet mogelijk zijn op zijn adres?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
rollo
Ik heb eens gekeken in de experiabox maar daar weet ik niet waar ik apart een IPadres kan neerzetten.
In de ECB heb ik : IP Address 192.168.2.150
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.2.254

Wel moet ik erbij vermelden dat ik precies hetzelfde probleem had als ik de WIFI van de experiabox gebruikte.
Deze heb ik ook uitgezet omdat ik met de ECB350 verder ging.
 
eogcnlGhost
Wat je iedergeval nodig hebt is dit:
Gegevens van de Experiabox:
Standard gateway: 192.168.2.254
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66
Deze moet je invullen op je EnGenius ECB350 met een statische IP adres, zo als jij wilt.
Maar om het makkelijk voor je zelf te houden zouw ik de EnGenius ECB350 op IP: 192.168.2.252 zetten.
Omdat je een statische adres maakt accepteerd de Experiabox die dan vanzelf.

Met welke apparaten wil je een WiFi verbinding maken? Merk en Type.
Misschien ligt het aan een instelling van je apparaten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI Arcadyan VGV7519 & Engenius ECB350', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie