obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Optimale snelheid en beste modem
gonzoradio
Sinds een paar dagen m'n moeder IPTV afnemer gemaakt. Aansluiten redelijk simpel en probleemloos. Ook tevreden over de programmeerfunctie van de AB om daarmee de TV te kunnen bedienen.

Wel bij aanschaf de mededeling gekregen dat A opnemen en B kijken waarschijnlijk niet mogelijk was ivm kwaliteit van de aansluiting. Dit gister wel geprobeerd, live beeld bleef goed tijdens opname, de opname zelf nog niet gecheckt.

Wel viel internet zelf na een tijdje volledig weg. Even terug gegaan naar Digitenne, en IPTV uitgezet waarna er weer geskyped etc kon worden.

Omdat ik eerder ook tegen gewone netwerk problemen aanliep die op internet in verband werden gebracht met het type/model modem (789) vraag ik me nu af wat voor IPTV het beste modem is dat KPN aanbiedt. Het ene modem is het andere niet zo maak ik hier en daar op.

Ook zou ik graag willen weten of de snelheid van het abbo iets uitmaakt, op dit moment is dat 8/1Mb, maakt het enig verschil als er naar 16/2 overgegaan wordt?
 
gonzoradio
VDSL is een nieuwe term voor me....SDSL zie ik nergens meer...bestaat dat nog...niet dat een upload van 8 of 16 zinvol is voor normaal gebruik...

ik begreep wel dat IPTV, althans de KPN versie, technisch gezien NAAST het ip-verkeer loopt dus in principe geen bandbreedte van je internet afsnoept, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

Er wordt op de site van KPN nergens gerept over een minimale vereiste internetsnelheid, ik kan het tenminste niet vinden, maar jij zegt dat 16/2 eigenlijk wel nodig is voor IPTV?

Kan nu niet bij het modem voor de info, zal die later posten.

Edit: En maakt het modem dat gebruikt word nog iets uit? Ah, je heb t al geantwoord, dankje Smile
Gewijzigd door gonzoradio op 15 december 2010, 10:42
 
gonzoradio
Op dit moment lijkt het redelijk te werken op 8/1, gister EN iptv aan EN een videochat sessie zonder problemen naast elkaar.
Het gaat hier overigens om een TG787V SIP modem, en de data is hier (veel FEC ontvangstfouten zie ik):

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 11:44:41

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.023

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 432,42 / 37,23

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,0 / 42,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 3,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.188.618

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 76

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 64
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Optimale snelheid en beste modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie