obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
probleem met InternetPlusbellen
sigi08
Hoi,
ik heb problemen bij het aanmelden voor internetpulsbellen. het "voice" lampje brandt niet op het modem. Hulp van KPN helpdesk is waardelos.

situatie:
ik heb op het moment: KPN -ISDN2 en KPN Internet basis
modem: Thomson TG789vn; huiscentrale: duovox; ISDN splitter ca. 6 jaar oud; NT1- S7
internet + telefoons werken prima;

het internetplusbellen - IPB - zou per 03-12-10 gereed zijn;
voor het IPB heb ik een Arcadyn ARV7519 PSTN met analoog splitter ontvangen!

na wijziging van de bekabeling (met ISDN splitter en Thomson modem) voor IPB (duovox line 1 naar modem PSTN en modem tel1 naar analoog telefoon; andere bekabeling ongewijzigt!
er brandt geen "voice" lampje; Internet OK; binnenkomende gesprekken (Tel1) zijn OK. Zelf bellen via Tel 1; wel tone maar na kiezen direct een bezet toon. Er is geen VoIP !
Volgens KPN (helpdesk):
. op 03-12-10: lijn is pass op 04-12-10 gereed
. op 04-12-10: lijn configuratie is ok; maar er is geen order te vinden! order systeem niet online; na de lunch probeeren!
monteur inplannen voor terugzetten (factory reset) modem; afwijziging van mijn kant;
na de lunch: order systeem is nog stets niet online; maar line niet "heelemal" in orde; komt wel een keer in orde; "wacht maar 5-7 dagen"
een test met Arcadyan modem (met ISDN splitter); modem gaat niet online; geen internet;
ik doe eerst maar geen factory reset van mijn Thompson modem; (power off/on is geen probleem); anders hebt ik dagen/weken geen internet;
vragen:
o zijn de modem modellen (Thomson+ Arcadyan) voor ISDN en analoog (PSTN) verschillend of universeel?
o zijn de ISDN splitters voor IPB anders dan alleen ISDN+internet
o is het juist; dat het "voice" lampje brandt indien van KPN kant VoIP voor mijn aansluiting gereed is?
o is na een factory reset te verwachten, dat internet verbinding weer tot stand komt?
o welk password moet voor de adsl verbinding ingevoerd worden?
bij de installatie van mijn Thomson modem 2 maanden geleden heb ik niets ingevoerdt en toch werkte het modem direct.
zo te zien is het password 8 characters lang ( 8 puntjes te zien; bij het Arcadyan zelf 16 puntjes); mijn password in het vorige Alcatel Touchspeed modem (planet) was maar 7 tekens lang!
o suggesties: wat doen om het "voice" lampje geactiveert te krijgen?
o wat zou ik tegen kpn helpdesk moet zeggen wat zij moeten triggeren?

bedankt alvast
Sigi
 
SirPeter
Splitter is splitter dus oude mag ook gebruikt worden. Trouwens, gebruik die thomson modem. U hoeft dan de Arcadyan dus ook niet te gebruiken.

Voice lampje uit betekent dat telefonie niet ingeladen is in de modem.
Twee mogelijke oorzaken:
1. Order problemen zoals vertraging of geen telefonie opgenomen in de order.
2. De modem moet wel een reset ontvangen om de juiste gegevens in te laden. Als dus alles in orde is qua order technisch dan wel die reset uitvoeren. Gebruikersnamen en wachtwoorden doet die modem uit zich zelf en hoeft dus niets te veranderen. Enige wat kan veranderen is de instellingen die verloren gaat tijdens de reset. Denk aan handmatige poorten die geopend zijn, aangepaste SSID en WPA sleutel voor draadloos verbinding etc.

Helpdesk kan aangeven of het signaal geleverd is en of de order gereed is om 1369, de activatie nummer te draaien. Dat werkt nu nog niet omdat waarschijnlijk de modem nog niet de IPB software heeft kunnen laden. Wat via de reset meestal moet gebeuren.
Gewijzigd door SirPeter op 06 december 2010, 15:44
 
sigi08
Bedankt voor ouw antwoord.
ja, de factory reset was de sleutel van het probleem.

Situatie nu: naar een kwade telefoontje ben ik na “3 rondjes” binnen KPN help desk toch bij een “bevoegte” medewerker van het technische helpdesk terecht gekomen. Na een factory reset van het modem, ging na 10 minuten ook het voice lampje aan. Het aanmelden ging dan zonder problemen. De medewerker belde dan ook nog terug. Dus het kan ook “anders” bij het KPN helpdesk.
Wat het modem betreft: volgens KPN zou ik inderdaad een Thomson TG789ivn moeten hebben, maar mijn TG789vn werkt ook prima!?? Het Arcadyan PSTN modem heb ik intussen teruggestuurd.

Bedankt nog eens.
Sigi
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met InternetPlusbellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie