obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Dynamisch of statisch ip adres?
vanGils
Hoi,

Ik ben bezig met een NAS en wil hier het maximale uit halen alleen weet ik niet of de KPN een dynamisch of statisch ip adres gebruikt.
Een statisch ip zou wel heel mooi zijn.
KPN doe eens wat goeds met u modems!
Luister eens naar de kritieken en doe er eens iets positiefs mee.
 
kpntester

Quote

vanGils schreef:
Hoi,

Ik ben bezig met een NAS en wil hier het maximale uit halen alleen weet ik niet of de KPN een dynamisch of statisch ip adres gebruikt.
Een statisch ip zou wel heel mooi zijn.

Extern: statisch IPv4, inderdaad. Weer één zorg minder hè Pfft
 
vanGils
Hoi,


Weet niet of je er al uit bent.
Want je posting is al van een tijdje geleden zo te zien. Wink
Maar om toch nog antwoord te geven op je vraag is Ja.
Alleen het enigste is dat je forwarding regelmatig verloopt.
Ofwel het adres wordt soms spontaan veranderd in het router/modem of welke andere naam je eraan wilt geven.
De reden van deze spontane veranderen weet ik ook niet.
Daar hebben al die dingen nu eenmaal last van.
Tja KPN he!
KPN doe eens wat goeds met u modems!
Luister eens naar de kritieken en doe er eens iets positiefs mee.
 
niels
Allen,
Inmiddels ben ik naar een paar dagen snuffelen op het forum en met diverse technische heren er achter gekomen hoe het modem (TG789vn) goed te configureren.

Aan mijn netwerk hangt een Netgear NAS, Xtreamer mediaspeler, KPN-interactieve HD, printer en diverse computers.
Groot probleem was het zichtbaar maken van mijn NAS in mijn netwerk, vervolgens hem met zijn Bittorent-client te laten downloaden en als FTP-server te laten functioneren.

Mijn NAS (interfaces) stond nog op het oude statisch ip-adres. Vandaar was hij niet zichtbaar.
Via een draadloze verbinding heb ik hem dmv Raidar mijn NAS kunnen detecteren.
De NAS heb ik bij: ip-adres toewijzing gezet op: Waarden van een DHCP-server gebruiken. (vergeet niet bij het configureren van je modem aan te vinken: Gebruik steeds hetzelfde IP-adres. Vervolgens is hij zichtbaar.

Op het forum (hardware instellingen)staat een tutorial: hoe de poorten te openen.
Als je deze goed volgt gaat het lukken. Dit geldt voor mijn Bittorentclient en FTP.

Succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dynamisch of statisch ip adres?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Statisch IP adres aanmaken experiabox V9 Algemeen : 2 14 feb 2016
IP adres achter halen: PC KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Statische IP adres verbinden met de Experiabox KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Advertentie