obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Internet plus 16Mb
Barlin
Hoi,

Ik heb internetplus 16Mb pakket maar ik krijg niet meer dan 6,4 Mb/s door de lijn. Eerst werd mij gezegd dat het natuurlijk aan het niet gecertificeerde Sitecom modem lag maar na de installatie van de Experiabox (nieuwste versie) en dus een halve verbouwing is het nog steeds hetzelfde. Gisteren is een monteur geweest en die meet met zijn apparatuur een lijn van 18 Mb/s. Na wat contact met de helpdesk zegt ie dat de centrale moet leren en dat die binnen drie dagen (nu hij de centrale een zetje heeft gegeven) de snelheid omhoog gaat. Nog nooit zo'n onwaarschijnlijk verhaal gehoord!

INTERNET
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 8000 Kbps.
Upload: 774 Kbps.
WAN IP: 213.10.10.89
Subnet Mask: 255.255.255.255
Gateway: 195.190.249.10
Primary DNS: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66

Ik zie daar duidelijk 8000 Kbs. staan en dat zegt mij dat de lijn door KPN geknepen wordt...

Ik zie ook in mijn log dat ik heel veel PPP errors heb en die heb ik nog nooit gezien met mijn Sitecom modem.
11/20/2010 14:23:48 If(ATM2) start PPP
11/20/2010 14:23:48 If(ATM2) PPP Dial timeout : 52000
11/20/2010 14:22:56 If(ATM2) start PPP
11/20/2010 14:22:55 If(ATM2) PPP Dial timeout : 52000
11/20/2010 14:22:03 If(ATM2) start PPP
11/20/2010 14:22:03 If(ATM2) PPP Dial timeout : 52000
11/20/2010 14:21:11 If(ATM2) start PPP
11/20/2010 14:21:11 If(ATM2) PPP Dial timeout : 50001

enz. enz.

Iemand suggesties naast ovcerstappen naar Ziggo?

Barlin.
 
SirPeter

Quote

Barlin schreef:
Iemand suggesties naast overstappen naar Ziggo?


Ja, 3 dagen wachten (maak het er 7 van btw). Want z'n onwaarschijnlijk verhaal is het niet.
Oh en houd die modem gedurende die dagen zo stabiel mogelijk anders heeft het geen zin gehad.
 
Codemeister
@Barlin: kan ik bevestigen, zoek binnen het forum even naar 'DLM' voor meer informatie over wat hiermee bedoeld wordt.
Gewijzigd door Codemeister op 21 november 2010, 11:48
 
Barlin
Gisteren weer diverse malen met de technische dienst gesproken en de technician heeft de lijn handmatig naar 16mbs gezet en dat werkt. De upload vind ikwat aan de lage kant 700 kbs ipv 1020 kbs. Dat is 30% verlies.

De ppp errors zijn er nog steeds en ze weten niet waar dat aan ligt. Het lijkt geen invloed te hebben op de connectie maar helemaal ok vinden ze het niet. Woensdag komt er weer een monteur langs.

Dank voor de tip ik zal eens zoeken op DLM
 
johnno
KPn doet een test vanuit de centrale, hiermee bekijken zij wat er maximaal mogelijk over hun koperen draad naar de klant verzonden kan worden daarnaast wordt er dan een gedeelte van deze maximale snelheid gereserveerd voor de telefoon.
Vaak kom je doordat de infrastructuur van kpn verouderd is en deze verhoogde snelheid niet aankan op een aanzienlijk lagere internetsnelheid uit, sterker nog als je een 16 mb contract hebt en je modem aangeeft dat je verbinding 7 mb is je vanwege de kosten beter terug kan naar een 8 mb contract.
Kpn zal dit niet toegeven zij willen immers geen inkomsten verliezen.

Ikzelf ben op het verzoek van kpn terug gegaan van isdn naar internet + bellen voor die tijd jaren probleemloos kunnen bellen, internetten en joinen met de x box 360 nu naar overgang nw abo alleen maar problemen.
Nu eindelijk na ruim een half jaar meerdere malen per dag resetten van de xperiabox TG 789 is er rook uit deze modem gekomen en vervangen door een nieuwe van een ander merk ARV7519.
Na installatie en een vinkje plaatsen bij UPnP daarnaaast de poorten 80,88,3074,53 en 8602 open zetten ongeveer 10 minuten werk was alles klaar en loopt het als een trein.
Zoon blij deze kan eindelijk zijn x box gebruiken moeders blij zij kan schoonmoeder bellen blijft alleen ikzelf nog en moet wachten totdat KPN glasvezel aan gaat leggen en de internetverbinding wat meer snelheid krijgt.
 
mly
UPnP kan in 789 ook ingeschakeld worden.
IE starten, adres: http://192.168.2.254aan linkerkant kiezen voor toolbox. Rechts kiezen voor delen van spelen en toepassingen.
U zult dan waarschijnlijk zien UPnP no.
Rechts bovenin klikken op grijze link configureren.
Op deze pagina kunt u UPnP inschakelen en beveiligde modus uitschakelen.

Is de snelheid draadloos langzaam, dan kan het helpen om van kanaal te wijzigen.
Om te kijken op welke kanalen mijn buren staan gebruik ik het programma inssider, erg handige tool.

Is het bedraad internet dan is het van belang om het modem zolang mogelijk niet uit te schakelen of resetten. Elke keer wanneer modem uit gaat ziet de dlm dit als een verbreking. DLM zal denken dat lijn instabiel is en u op een lagere snelheid intrainen.
Bij internet plus bellen is het van belang dat eht snoer van hoofdaansluiting naar modem niet langer is dan 2 meter. |Heeft u een witte splitter, deze ertussenuit halen, is het een zwarte deze laten zitten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet plus 16Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie