obey-robots.txt
20 September 2017, 03:56
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [414 stemmen]
38% [414 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1100
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid gehalveerd..

nadjosstef
Help... Kpn doet er niks mee en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn snelheid is gehalveerd en ik weet niet hoe dat kan.
volgens kpn ligt het aan mij want hun leveren mij echt 8 mb dus het ligt aan de bekabeling.
jaja nou dus niet want er is niks veranderd en ik heb gewoon altijd 8 mb gehad.
Ik word er niet goed van.
Mijn gegevens:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 2:30:24
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 2,80 / 26,70
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 8,0 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,5 / 6,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 19,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 58.023 / 0

Ja en die HEC fouten zijn er wel heel veel.
Als ik reset blijft dat hetzelfde..
Misschien ligt het daaraan ik weet het niet meer.
Wat zijn die hec fouten en hoe fix ik ze??

alvast bedankt
 
SirPeter
De "Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095" Is een waarde die vast is gezet volgens het stabiliteitsprofiel. Als u 8mb heeft gehad dan heeft het met de stabiliteit te maken.

Hoe instabiel is de modem? Hoe vaak valt hij weg?
Kan inderdaad dat de HEC fouten de reden zijn van de (waarschijnlijke) instabiele verbinding.
Bedrading kan inderdaad een enorme impact hebben in een slechte verbinding. Als u internet+bellen hebt, verwijder dan de splitter en verwissel het kabeltje van de modem naar de hoofdaansluitpunt. Daarbij geld hoe korter de kabel hoe beter. 10 meer kabel is af te raden. Grijze platte kabel ook vermijden. Mooie ronde dikke kabel gebruiken.

Trouwens als de oorzaak bij KPN ligt, bijvoorbeeld als de snelheid gewoon simpelweg niet behaalt Kan worden dan zal KPN dat zeggen, doen ze echt niet moeilijk over. Tenzij je natuurlijk belt met de verkoop afdeling, daar kan natuurlijk alles.....

Ps. Vergelijk de test resultaten eens bij goed en slecht weer. Komt de hoofdaansluitpunt in de huiskamer of een droge meterkast binnen en er is een enorme verschil bij nat of droog weer dan de KPN daarop aanspreken. Moet er namelijk een lampje gaan branden bij diegene die je bij KPN spreekt als het een goede is althans.
Gewijzigd door SirPeter op 27 september 2010, 18:24
 
nadjosstef
Wat zijn die HEC-fouten dan toch..
Zit dat gewoon in de modem omdat het met een reset niet verholpen is.
Zou het beter gaan als ik over stap naar tele2 met een nieuwe modem.
 
nadjosstef
Wat wel gebeurd is dat als ik de xbox aanzet dat de lampjes van de modem (speedtouch 780) even uitvallen.
Het dsl lampje en voip lampje.
dat duurt dan 20 seconde en dan is het gewoon goed.
maar hij is dan niet gereset dus dat is het ook niet..
HELP
 
SirPeter
ik reset nu uw verbinding en dan kan het een maand duren voordat de modem opnieuw ingetraint is

Is complete onzin, denk eerder aan 3 tot 7 dagen. En als het een instabiele verbinding is heeft het geen enkel nut.
Gewijzigd door SirPeter op 28 september 2010, 13:53
 
laschoonmade
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Ben in Maart overgegaan naar Internetbellen Basis (8Mb) maar heelde max 6Mb. Daar heb ik geen probleem mee maar sind kort haal ik maar 4 MB,

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095
Noice 17 up en 11 down
Line 19 up 18 down
Output 19 u7 5 down

Met KPN gebeld, op advies kabels vervangen, Isra kontakten gereinigd, router reset maar dat heeft geen resultaat.
Ik heb toch de indruk dat KPN een probleem heeft omdat de download waarden ook met andere gebruikers overeen komen. Als dat zo blijft dan kunnen we wellicht gezamelijk een klacht indienen.
 
SirPeter
Die waarde komt overeen met anderen omdat het een profiel waarde is. Is een standaard waarde waar DLM (soort van stabiliteits systeem) de verbinding op heeft gezet.
Oorzaak van een lagere waarde dan voorheen kan te maken hebben door een instabiele verbinding.
Oplossing is om KPN te bellen om een DLM reset uit te laten voeren. Weekje wachten en opgelost.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gehalveerd..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid internet Snelheid 3 20 augustus 2017, 14:02
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid 1 04 mei 2017, 22:03
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid 2 28 februari 2017, 19:56
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:15:31
| Cappo02:52:22
| pimz300104:37:44
| Lutz05:52:21
| germar07:06:26
| KaPteiN07:24:42
| Truckexperience09:30:13
| robverweijen18:58:34
| rtenbrug20:56:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

20 augustus 2017, 09:15
Ik heb recht op 80 MB snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

30 juni 2017, 19:43
is het al bekend wanneer de HD opnames via de itv app te kijken zijn

29 juni 2017, 16:04
hallo is er ff hulp

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?