obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Siemens C470ip i.c.m. Experiabox
VeeGee
Morgen gaat ons KPN internetplusbellen abonnement in. Tot vandaag hebben wij XS4ALL gehad, inclusief telefonie van XS4ALL.

De huidige constructie is als volgt: We hebben het kastje van de Siemens op het modem van XS4ALL aangesloten (gewone internet ingang), en vervolgens via de Siemens webconfigurator XS4ALL als provider ingesteld. Hierdoor was telefonie mogelijk.

Echter, ik kan soort gelijk iets niet vinden voor internetplusbellen van KPN. KPN staat niet in het lijstje van de webconfigurator van Siemens. Is het wel mogelijk om onze Siemens telefoon aan te sluiten op de Experia Box (een gewone internet ingang)?
 
Codemeister
Ik bevestig het bovenstaande ook uit eigen ervaring, de Experia Box ondersteunt alleen analoge toestellen.
 
VeeGee
Dus als ik het goed begrijp, is het wel mogelijk de Siemens aan te sluiten door middel van een kabeltje van de splitter in de meterkast naar de Experiabox, en vanaf daar een kabeltje naar het basisstation van de Siemens.

Als ik het op deze manier aansluit moet alles toch goedkomen?
 
VeeGee
Goed, het is nu allemaal werkend, behalve, ik kan niet gebeld worden. Ik kan gewoon uitgaande gesprekken voeren, maar zodra ik ons nummer probeer te gebruiken krijg ik geen gehoor. Ik heb de instellingen van de Siemens al gereset. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
 
VeeGee
Ik kan inmiddels nog steeds niet gebeld worden. Bellen is echter geen probleem. Zijn er speciale instellingen op de Siemens die ik over het hoofd zie, of ligt de fout toch bij KPN? Ik heb alles al geactiveerd met 1369.
Ook inloggen bij mijn KPN is nog niet mogelijk, en de orderstatus is nog op 99%. Ik zal morgen afwachten, en dan maar weer contact opnemen met de KPN helpdesk, maar als iemand iets weet over instellingen van de Siemens die ik goed moet zetten houd ik mij aabevolen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens C470ip i.c.m. Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie