obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Drama met snelheid
pedro61
Ik heb een 20 Mb abb,maar haal dramatisch slechte metingen.
Reeds een aantal maal kontakt gehad met Kpn,daar meten ze m,n modem op 20 MB.
Ik werk bedraad,maar haal die snelheid niet,staat er soms iets verkeerd ingesteld of zo?
wie oh wie kan me helpen.
alvast bedankt.
Pedro939032984
 
Codemeister
Welk type Experia Box heb je?
 
pedro61
Hallo Codemeister,

ik heb een Tg 789.
 
Codemeister
Zou je via http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=2&l1=0 de gegevens van je verbinding willen kopiëren, dan kunnen we wat meer te weten komen over de verbinding.
 
pedro61
Hoi Codemeister,
hier wat gegevens
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 16:09:55
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 841 / 17 805
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 39 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 20,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,6 / 28,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,9 / 5,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 9 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 18 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.140.596 / 103
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

alvast bedankt voor je hulp
 
Codemeister
Wat me opvalt aan je speedtest is je hoge pingtijd, namelijk bijna 80 ms.

Je router zal proberen de FEC-fouten te repareren. Dit kost echter veel capaciteit afhankelijk van het aantal fouten. Omdat dit in jouw geval meer dan een miljoen fouten ter sprake zijn zal de box continue bezig zijn met het oplossen ervan.

Foutseconden zijn funest voor je router. Mocht dit aantal ook blijven oplopen dan is er iets niet goed aangesloten (of er functioneert iets niet zoals het zou moeten).

Last but not least, de SN-marge. Dit staat voor de ruisverhouding op de lijn. Deze mag nooit onder de 6 dB komen. Zo wel dan kun je last krijgen van een 'klapperlijn' en kan je snelheid gaan inzakken van tijd tot tijd (zorgt uiteindelijk ook voor meer FEC-fouten) en kan je router zichzelf gaan restarten.

Ik zou inderdaad om een lijnmeting vragen.
 
pedro61
p/s reageert er niemand meer hier van Kpn?
men heeft toch zo,n webcareteam?
zou graag willen dat iemand mij benaderd,want telefonisch kom ik er niet uit.
Overweeg om de hele handel de deur uit te doen,wordt van het kastje naar de muur gestuurd
Gewijzigd door pedro61 op 06 september 2010, 15:00
 
Codemeister
Webcare is niet continue op het forum te bereiken, je kunt voor een lijnmeting het beste de helpdesk contacteren en vragen naar een monteur. Vermeld het hoge aantal fouten en de te lage SN-marge.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Drama met snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid : 2 28 feb 2017