obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Kwaliteit TV-beeld KPN Glasvezel vs Ziggo
diederik229
Goedenavond allemaal,

Ik ga met mijn gezin over 2 maanden verhuizen naar Almere, op het nieuwe adres is UPC kabel en KPN Glasvezel beschikbaar. Nu is het zo dat ik momenteel Ziggo heb (internet, TV en telefonie). Ik heb bij Ziggo een digitaal TV-pakket met bijna alle extra zenders, met uitzondering van de HD-kanalen. Hier ben ik erg tevreden over, nooit "blokjes" in beeld of zenders die niet werken. Dit laatste specifiek in tegenstelling tot KPN Digitenne dat ik ooit gehad heb, dit was echt zeer zeer slecht op mijn HD-TV ondanks maximaal bereik etc.

Momenteel ben ik aan het oriƫnteren naar een aansluiting voor mijn nieuwe huis, ik neig sterk naar KPN Glasvezel toe. Hetgeen ik nergens kan vinden op internet is het volgende, ik hoop dat u hier uw ervaringen kunt mededelen:

- Is de kwaliteit van het TV-signaal wel minimaal gelijk aan Ziggo (digitale tv)?
- Heeft u nooit last van zenders die niet werken of problemen met het signaal (blokjes e.d)?
- Zijn de decoders die KPN levert wel stil? Degene die ik nu van Ziggo heb, Cisco TV-decoder/recorder, maakt een zeer vervelend gezoem...mijn computer is nog stiller.

Ik hoop dat u uw ervaring hier wilt delen met mij, wordt erg op prijs gesteld. Dank u alvast voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet, Diederik
 
Mr_Bluejay
Hoi Diederik,

Woon zelf in Almere (tussen de vaarten) en had de afgelopen jaren UPC digitale TV + HD pakket.
Ik heb nu sinds 1 week KPN glasvezel, en kan eerlijk gezegd mezelf wel voor de kop slaan dat ik ooit overgestapt ben.

1. Beeld hapert/freezed geregeld, terwijl ik toch een zilver abbo heb. monteur komt binnenkort kijken, maar gezien
de berichten op andere fora heb ik hier weinig vertrouwen in. Maar enfin kan zijn dat ik gewoon pech heb niet iedereen
klaagt hier namelijk over.

2.HD kwaliteit is niet te vergelijken met UPC, mijn advies eerst kijken dan beslissen! het verschil is echt zeer duidelijk,
waarbij UPC de kleinste details zichtbaar zijn is dit bij KPN toch echt een STUK minder. Blijkt trouwens ook uit tests op het
internet (ook bij HD zenders trouwens dezelfde haperingen/freezes)

Trouwens is niet allemaal slecht hoor Wink internet werkt prima, snelheid is goed en telefoon werkt ook prima.
Installatie door monteur verliep ook vlekkenloos. Kortom het is de kwaliteit van het TV signaal wat me echt dwars zit.
We kijken hier nog al veel TV.. ik had mijn digitale abbo voor UPC nog niet opgezegd..en ik denk dat ik dit ook niet ga doen totdat KNP zijn problemen bij ons oplost. Dan maar iets meer betalen in de maand... maar wel fatsoenlijke TV
 
diederik229
Hartelijk bedankt voor uw reactie, erg helder en precies de informatie waarnaar ik op zoek ben!

Uw reactie te samen met de aflevering van TROS Radar van eergisteren over KPN Glasvezel, http://player.omroep.nl/?aflID=11390912 (let op, duizenden klachten van klanten van KPN over glasvezel), heeft mij doen besluiten om UPC af te nemen. Met name omdat TV-kwaliteit het belangrijkste voor ons is.

Wellicht dat het kindje glasvezel nog een beetje moet opgroeien. Wanneer alles goed is overweeg ik het zeker opnieuw.

Vriendelijk bedankt nogmaals, Diederik
 
Mr_Bluejay
Hallo Diederik & Alfons,

Even ter compleetheid, monteur is alweer geweest en ik heb geen haperingen meer.
Het stekkerdoosje van waaruit ik het signaal haal is in een ander stopcontact geplaatst en dit bleek de oorzaak. Nu wel een kabel door de kamer, maarja ik had nog een geultje liggen van mijn UPC kabel Wink

even een eerlijk vergelijk want die storingen maakten mij een beetje subjectief Wink

-normale digitale tv UPC vs KNP geen zichtbaar verschil

-HD tv op mijn 32 inch LCD boven weinig verschil, op mijn 52 inch plasma beneden, toch
echt wel een wereld van verschil Alfons. echt duidelijk stukken minder bij KPN.

-afstandbediening , wat mij 4 jaar geleden irriteerde bij UPC (de Zap snelheid) hebben ze daar
ondertussen flink aangepakt. Bij KPN reageert de box nog altijd errug traag.
-Gaming zoals vermeld in alle fora, als je een Xbox hebt maakt het niet uit, maar als je een PS3 hebt
en online gamed heb je een probleem. Je krijgt het type verbinding van je ps3 nog altijd niet
naar NAT 1 of 2 maar blijft steken op 3 (dit vormt bij de meeste games echt een probleem)
wordt door kpn al 8 maanden na gekeken?! lees ik tenminste terug in de fora.
-Internet is gewoon top, heb glasvezel tot in de meterkast..dus dat wil wel Wink
-telefoon, ook niets op aan te merken werkt prima

oja iets waar ik nooit bij stil had gestaan, (gewoon eigen schuld, beter lezen Wink ).. maar KPN
geeft geen BBC1 en BBC2 door... damn...

Conclusie, alles werkt prima..alleen er zitten toch wat kinderziektes in (zapsnelheid, gaming nog niet op orde voor ps3) en je moet geen HD van een kabelaar gewend zijn Wink maar dit wordt pas echt zichtbaar op een HD TV van enige groot formaat.
 
spaceone
@diederik229 jij kunt niet alleen voor KPN kiezen maar ook voor tweak en vanaf oktober ook voor Lijbrandt dit is een Reggefiber provider met gewoon analoge tv via coax. Waarschijnlijk kijk je nu bij Ziggo digitale tv (dvb-c) . Een Reggefiber provider zoals Lijbrandt levert ook DVB-C via de coax in het basis pakket (pakket is gelijk aan de analoge zenders). De Ziggo ontvanger is waarschijnlijk gewoon te gebruiken je heb geen smartcard nodig. Lijbrandt levert ook gewoon iptv met oa. HD kanalen

http://www.lijbrandt.nl/pakketten

KPN SD 3 Mb en HD 8 Mb in mpeg4
Alle Reggefiber providers: SD max 8 Mb (8 Mb geldt voor alle nl zenders), HD 14 -18 en soms nog hoger in mpeg4

Alle iptv zenders worden 1 op 1 doorgeven dus geen kwaliteit verlies. Geldt voor zo ver ik weet ook voor het DVB-C pakket.
Gewijzigd door spaceone op 08 september 2010, 15:12
 
zeilbood
Hier in Almere hebben we ook glasvezel. Beeld van ITV is prima. Zeker als je dit vergelijkt met analoge tv van UPC. Over digitale tv kan ik niet oordelen. Heb de ontvanger wel op 1080i gezet omdat dit het beste beeld geeft, daar de streams van KPN ook in 1080i binnenkomen. Ligt ook aan de tv die je hebt en de kijkafstand. Zorg er gewoon voor dat je een UTP kabel rechtstreek van het modem naar de settopbox hebt. Hier hebben we deze gewoon door de leiding van het coax getrokken, nog nooit last gehad van haperingen in het beeld.
 
Thijs
Beste diederik229

Ik heb sinds een half jaar KPN Glasvezel pakket zilver, en ik moet zeggen tot volle tevredenheid.
Voor KPN had ik UPC zowel analoog als digitaal met het analoge pakket is van alles mis van UPC,met het digitale pakket is eigenlijk niets mis.

Toch ben ik blij dat ik van UPC af ben en nu op de fiber zit van KPN ik moet eerlijk zeggen Internet is top,telefonie ook niks mis mee,TV geen analoog het pakket wat ik heb zilver is zeer uitgebreid ik denk zo,n 100 kanalen kwaliteit perfect zowel als het gewone digitale pakket als het HD pakket, ik heb 3 ontvangers waarvan 1 aangesloten op een 60 inch plasma en 1 op een 50 inch en 1 op een 40 geen enkel probleem.Geen blokjes dus of freeze beelden.

Enige opmerking is wel de motorola decoders van KPN zijn erg traag maar iedere update zie ik verbetering en inderdaad bij het zenderpakket zit geen BBC wel overigens BBC world wellicht dat deze zenders in de toekomst nog komen.

Storingen sinds ik glasvezel heb 1 keer geen internet 5 min meer niet dus ik ben dik tevreden.
Helpdesk 1 keer gebeld voor mijn 5 min storing hebben kennis van zaken zijn vriendelijk eigenlijk ook niets mis mee.

Naast KPN zijn zoals al eerder vermeld meerdere ISP,s zoals XMS,Tweak,Plinq en Lijbrand al is met deze laatste het nog niet helemaal duidelijk,al deze providere hanteren natuurlijk ook verschillende tarieven en sommige bieden ook een analoog signaal extra aan ik meen dat dat XMS en Lijbrand zijn.

Succes met je keuzeWink
Gewijzigd door Thijs op 11 oktober 2010, 16:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kwaliteit TV-beeld KPN Glasvezel vs Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Advertentie