obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Modem valt uit door spanningsdip
knutselaar
Als gevolg van een spanningsdip in het lichtnet ter plaatse valt het modem even uit bij iedere middelzware belasting van het lichtnet. Dat is zo'n beetje iedere 10 minuten en dan moet ik 1 min wachten op een nieuwe verbinding.
Ik zit op een camping en woon daar semi permanent.

Inmiddels heb ik daar al twee verschillende modems geprobeerd. Beiden overigens Speedtouch. Een met een 18 volt ~ stekkervoeding en de tweede met een 15 volt ~ stekkervoeding.
Kwalitatief werkt dat goed bij een normaal stabiel lichtnet maar hier niet.

Dientengevolge zoek ik dus een modem / router die ik kan voeden met een goede gestabileerde 12 volt voeding i.p.v. met de standaard voedingsadapter die nauwelijks stabiliseert.
En uiteraard moet het ook werken met KPN plus bellen. Wink

Iemand suggesties?
 
KaPteiN
Twee suggesties.

1. Plaats een condensator van b.v. 500 micro fahrad parallel op het 12 volts gedeelte. Let op de plus en de min. De condensator werkt nu als miniaccu. Een kleine dip is er wel door op te vangen..

2. Voed je modem door een accu en gebruik een lader. Als de spanning wegvalt neemt je accu het over. Een soort UPS (uniterruptable power supply).

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
knutselaar
Hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan helaas niet zoveel met je reactie omdat de externe voeding geen gelijk maar wisselspanning af geeft. Nu kan ik natuurlijk, als ik het modem openschroef, de gelijkgerichte spanning extra afvlakken, maar dit kan ook tot gevolg hebben dat de gelijkspanning te hoog op gaat lopen. Indien de afvlakking beter wordt, dan kan de effectieve waarde stijgen waardoor het modem de geest geeft.
Het advies met de accu gaat helaas ook niet op om dezelfde reden. De externe voedingsspanning is dus wisselspanning.

Evengoed bedankt voor je reactie.

Iemand anders nog suggesties behalve een UPS want dat is wel een erg prijzige oplossing.

Ik zoek eigenlijk een modem / router, geschikt voor KPN (bellen hoeft niet) en met een externe voeding die gelijkspanning afgeeft. Liefst 12 volt maar 9 volt mag ook.
 
Chief
Het toeval wil dat ik eenzelfde probleem heb opgelost voor een familie lid. Deze persoon had al een accu voor de verlichting en dus hebben we er een 12 -> 240 volt omvormer aan toegevoegd.

Hij blij want nu gaat de TV ook niet meer uit. Best grappig zo'n oplossing, maar een UPS kan veel goedkoper uitvallen wanneer je geen accu hebt.

Je kan als knutselaar natuurlijk altijd wel een andere oplossing bedenken, zoals een voeding maken (echt niet zo moeilijk) met een grote elco die de klappen en spannings dippen opvangt; en die de benodigde wisselspanning aan je modem doorgeeft Wink
- Open Source (Mozilla) Developer and Ubuntu GNU/Linux user 101 -
 
knutselaar
Allereerst bedankt voor je reactie.

Hier is sprake van "permanente" bewoning (behoudens de vakanties) Wink,
Ik heb inmiddels het modem hier en zal proberen om de interne voeding beter af te vlakken. Mocht dit niet lukken, dan heb ik inmiddels een adres gevonden voor een 220 volt stabilisator / UPS. Deze schijnt wel te doen wat hij moet doen, namelijk stabiliseren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem valt uit door spanningsdip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk : 1 30 aug 2016
Advertentie