obey-robots.txt
24 Januari 2017, 14:14
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [460 stemmen]
36% [460 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [812 stemmen]
64% [812 stemmen]

Stemmen: 1273
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

IPB Onstabiel/Noise margin probleem?

Geer147
Goedemorgen,

Mijn ipb verbinding loopt hier al lange tijd naar tevredenheid.
Sinds een paar dagen is de verbinding onstabiel en de downloadsnelheid gelijk aan zo'n 200-300 kbps, erg langzaam dus.
Telefonisch ben ik ook niet meer te bereiken.

Mijn experia box SX552 geeft normaal onderstaand aan:

Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 3648 kbps (downstream) / 512 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 5 dBm (upstream)

Echter, elke 30-45 seconden verschijnt er dit:
Status: Cable connected
Line mode: ----
Maximum line rate: 0 kbps (downstream) / 0 kbps (upstream)
Noise margin: 2147483638 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 5 dBm (upstream)

Een probleem met een ruis-piek op de lijn??

Verschillende PC's geprobeerd. Wifi en bedraad geprobeerd. Alle stroom in huis eraf behalve EB, klacht blijft bestaan?

Zijn er mensen die dit al eens gezien of meegemaakt hebben?

Hartelijk dank voor de moeite,

Groeten, Geer147
 
Jo3i
Hier idem met m'n SX551, resetten en weer afwachten wanneer hij er weer mee komt was het steeds. Een nieuw modem gekregen, de 789vn, daar zie je het niet, wel krijg ik nu de melding inactiviteitstime-out is bereikt, dus ook dan weer resetten. Beiden meldingen zullen wel met elkaar te maken hebben echter na 5mnd ben ik het wel spuugzat daar weer een nieuwe 789 hetzelfde resultaat gaf.
Wordt de lijn op 4096k vast gezet dan heb ik met de 551 geen probleem, de 789 maakt het niets voor uit, die blijft met z'n melding komen en dus moet hij steeds weer gereset worden. M'n dossier loopt al aardig op bij KPN tot ik ermee stop en elders m'n heil zoek na 14 jaar bij pi.net - wxs.nl - planet.nl en nu kpn.
Deze ellende na verhuizing naar een flat, in mijn vorige woning bij extra een strakke 8mb en bellen geen probleem, op de kpn-site blijkt dat extra (nu 16mb) hier niet mogelijk is dus maar een downgrade gedaan naar basis en weer 8mb max heb, hoewel er weinig verabderd aan het verbreken, dsl aanwezig internet weg, Dus geen bellen en internet, iedere morgen bij opstaan eerst met mobiel proberen of ik op m'n vaste nummer (IPCool te bereiken ben.

gr. Dirk
Gewijzigd door Jo3i op 07 juli 2010, 13:07
 
Jo3i
vervolg:
Zoèven een echte monteur (die bestaan ook) langs geweest en blijkt dat de kabel zorgt voor fouten in adsl bij 10-tallen/sec. niet door 2 vorige monteurs geconstateerd om het simpele feit dat ze geen echte meting gedaan hebben, dus een slechte kabel/stamnet in het flatgebouw of buiten, in de log van het moden (789) is dat niet terug te vinden.
Er is nu een afspraak gemaakt voor afd. ondergronds cq kabelstoringen en zal dat hopelijk tot een oplossing leiden van mijn/ons probleem.
Iemand een modem kopen Grin ? 1 sx551 en een 789vn, houd zelf dan wel de andere 789vn, het mag wat kosten als je halfbakken werk afleverd blijkt nu.

gr. Dirk

nog even in het modem zitten neuzen:

Foutseconden (lokaal/extern): 183 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 8.745.020 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.253 / -
Gewijzigd door Jo3i op 10 juli 2010, 13:25
 
Geer147
Vervolg:

KPN bleef maar beweren dat het aan interne bekabeling zou moeten liggen. Dit is zeker niet het geval. Alles nieuw met kwaliteitskabels en al 2 jaar zonder problemen.

Oplossing, over naar Ziggo. Sinds vandaag sneller internet, TV en er kan weer gebeld worden.

Wellicht een drastische oplossing maar ik ben tevreden....
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPB Onstabiel/Noise margin probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten 3 15 april 2016, 10:47
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing 4 09 maart 2015, 23:22
Probleem webmail KPN KPN Glasvezel Storing 1 23 oktober 2014, 21:23
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:25:38
| eogcnlGhost04:03:26
| koolen5722:15:31
| anger004 1 dag
| nobeldesign 1 dag
| wvdberg 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?