Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
Experia box en VPN
|
|
emile123456 |
Geplaatst op 12 October 2009, 17:52
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 09 Apr 2009 |
Bij mij werkt het nu. Zijn er meer mensen die een softwareupdate hebben gekregen?
Gewijzigd door emile123456 op 12 October 2009, 17:54 |
|
|
emile123456 |
Geplaatst op 13 October 2009, 18:33
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 09 Apr 2009 |
Babltje schreef > KPN heeft mijn e-mail beantwoord met: "Geachte heer, Hartelijk dank voor uw reactie. Met uw suggestie zijn wij in staat verbeteringen aan te brengen. Onze dank hiervoor. Wij zullen uw suggestie ter overweging opnemen in onze verbeterpunten. Met vriendelijke groet, KPN " < Nou moe. Standaard antwoord, ze gaan niet specifiek in op de opmerkingen. Maar je bent toch wel inmiddels aan het vpn-nen? Gewijzigd door emile123456 op 13 October 2009, 18:35 |
|
|
KPNwebcare2 |
Geplaatst op 14 October 2009, 14:14
|
Official van KPN Berichten: 256 Lid sinds: 19 Jan 2009 |
Hallo, Kunt u mij even PB-en met uw gegevens. Hopelijk kan ik het wel oplossen. www.kpn.com/webcare
|
|
|
Huig |
Geplaatst op 16 October 2009, 13:58
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 Oct 2009 |
Ik ondervind dezelfde problemen met maken van een VPN-connectie. Ik heb op dit moment Firmware versie 8.2.2.1. Ik had al contact met het service team van KPN, waarbij mij al werd verteld dat afgelopen nacht een firmware-update is uitgevoerd. Tevens had ik natuurlijk de discussie dat vpn niet ondersteund werd voor particulieren. Toch waren ze zo vriendelijk om even mee te kijken, maar alsof Murphy er weer mee aan het spelen was, kreeg ik ineens wel connectie. Vervolgens de gehele verbinding opgebouwd en weer afgebroken. Echter een tweede keer lukte het niet meer tot een half uur later. Bij de tweede connecties bleek ook dat de verbinding werd verbroken na gedurende tijd (5 minuten). Ik heb het idee dat dat er nog een update nodig is in mijn router voor het correct laten functioneren van de VPN. Aangezien andere al een positieve ervaring hiermee hebben.Wat is de relatie tussen 8.2.T.4 en 8.2.2.1? Het gaat overigens om 'normale' vpn verbinding met microsoft vpn en remote desktop. Andere ook al zulke ervaringen of oplossingen? |
|
|
emile123456 |
Geplaatst op 16 October 2009, 19:49
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 09 Apr 2009 |
Wij kunnen de medeschrijvers feliciteren met +10K lezers op dit draadje! Het is blijkbaar toch nog steeds een probleem. Die updateversie is blijkbaar een goede clou; versie 8.2.T.4 lijkt te voldoen! Geen VPN voor particulieren? Kunnen ze dat uitleggen? Kom nou: Onderscheiden van particulier en professional wat verbindingen betreft is iets van vroeger omdat veel particulieren een professie hebben waar ze VPN gebruiken, in verband met thuiswerk, milieu etc etc etc. Een particulier heeft een baan en is dus ook professional. Moeilijk allemaal he. Is dit nu iets wat ze bij KPN niet snappen? Terwijl er vast wel mensen zijn bij KPN die zelf ook meer zijn dan hun baan, namelijk particulier. Thuis en zo. En thuis kunnen werken. Met VPN. Wat is dit voor gedraai? Gewoon VPN aanzetten, hup hup, doen! Het kan erg belangrijk zijn en dus moet het echt veel duidelijker worden of je kan VPN-nen of niet bij een provider. Het kan, het werkt met software versie 8.2.T.4. Plaatsen die boel, niet hannesen. Waar wachten we nog op? Gewijzigd door emile123456 op 16 October 2009, 19:58 |
|
|
emile123456 |
Geplaatst op 16 October 2009, 20:05
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 09 Apr 2009 |
@Huig Het tijdelijk werken van VPN heb ik ook gehad (zie eerder in deze draad). Een paar minuutjes en weg is het. Terugkrijgen lukt dan niet, na een bepaalde tijd pas weer. Welke parameter of constructie hier aan het werk was?? Ze waren net op tijd bij mij met een update want ik had het eigenlijk al opgegeven. Zouden ze soms niet weten welke modem waar staat? Kunnen ze niet even alle modems afgrazen en inventariseren? Scripje? Database-je? Gewijzigd door emile123456 op 16 October 2009, 20:10 |
|
|
KaPteiN |
Geplaatst op 17 October 2009, 12:46
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 484 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
Met 10282 x bekeken is het kennelijk wel iets wat meer mensen als een probleem ervaren. Voor de mensen die niet van scrollen houden hierbij een directe link naar post #44 |
|
|
Huig |
Geplaatst op 17 October 2009, 15:51
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 Oct 2009 |
Ik heb ook deze procedure gevolgd zoals in post #44 alleen ze geven nu aan dat vrijdag-op-zaterdagnacht een update was uitgevoerd. Ik kwam dus ook weer vast te zitten in het proces. Helaas had ik de situatie dat het ineens even werkte, zodat het leek alsof het goed was (achteraf weet ik helaas beter). Ik was ook zelf te snugger om te melden dat ik het vreemd vond, dat het alleen voor zakelijke abonnees ondersteund wordt, aangezien veel particulieren werken. Daarentegen wordt er wel op de website van KPN een uitleg gegeven over VPN (de nat-helpers zijn geschikt voor onder andere Microsoft VPN). Mogelijk zit daar nog iets verkeerd. Tja het houdt je van de straat. |
|
|
emile123456 |
Geplaatst op 20 October 2009, 06:15
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 09 Apr 2009 |
Het kan nog steeds zo zijn dat er iets mis is met een configuratie op de pc of netwerk bij de werkgever (bv), naast de update van de softwaremodem. Het alleen wel moeilijk zoeken met twee variabelen (modemsoftware & configuratie VPN netwerk). Je zou een van beiden moeten kunnen uitsluiten en dat kan denk ik alleen met een andere modem en/of provider. Dan weet je waar het probleem zit. Werkt VPN met de andere modem wel, dan zit het in het modem. Echter, werkt het met een andere modem nog niet, dan weet je alleen meer als je zeker weet dat VPN met de andere modem zou moeten werken. En dat weet je waarschijnlijk niet. Misschien lukt dat bijna ook niet meer want inmiddels zijn mensen al of niet op instructie van de helpdesk of netwerkbeheerder gaan knoeien met allehande instellingen op hun pc tot de firewall aan toe, want 'de fout zal wel bij de gebruiker zitten'. Misschien vinden netwerkbeheerders wel dat probleem niet bij hun thuishoort. Zoek het maar uit dus. Dit is lastig; er is een provider, een netwekbeheerder en een pc aan de gebruikerskant die goed moeten samenwerken. De gebruiker snapt het niet, de netwerkbeheerder wil het misschien niet en de providerhelpdesk kan het niet altijd (zo merken we). Tja... En als er dan twee partijnen zijn (KPN en de VPN-netwerkbeheerders bij werkgever) die naar elkaar blijven wijzen dan schieten we er als klant cq domme gebruiker (wij zijn immers geen netwerkbeheerder) niets mee op, Die blijft machteloos en niet-begrijpend achter en gaat maar weer in de file staan elke morgen. Geven we het dan op, dan piepen we niet meer en denkt zowel de helpdesk van KPN als van je werkgever dat het probleem niet meer speelt. Nog irritanter. Om uit je vel te springen onderhand. De enige manier schijnt te zijn ervoor te zorgen dat je netwerkbeheerder en de helpdesk van KPN eens met elkaar bellen. Dan los je in een keer verbindingsproblemen van alle KPN-VPN-ners op en hoeven we niet steeds bozer in de auto te stappen terwijl ze praten alsof het door jezelf komt, terwijl je er niets van snapt. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Gewijzigd door emile123456 op 20 October 2009, 06:42 |
|
|
Dion |
Geplaatst op 23 October 2009, 10:44
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 23 Oct 2009 |
Ik heb ook het probleem dat ik niet op vpn kan. Kan iemand mij helpen? Zie hier helaas niet de oplossing! THX Dion |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Experia box reset naar oude instelling | Hardware instellingen | : 13 | 10 Oct 2021 |
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 | Frequently Asked Questions | : 9 | 05 Nov 2020 |
Experia V10 main netwerk wifi probleem | WiFi | : 2 | 30 Sep 2019 |
Port forwarding experia v10 | Helpdesk | : 13 | 20 Apr 2019 |
omschakelen Experia V9 naar V10 | Eigen netwerk | : 6 | 16 Dec 2018 |
Advertentie