Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Datakosten KPN abonnement
|
|
pwh |
Geplaatst op 05 January 2009, 18:46
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 05 Jan 2009 |
Mijn dochter heeft een maand mijn dongle geleend met een basis data abonnement (tot 400 MB, daarna 0.1 per Mb). Nu heeft zij niets geup of download maar wel redelijk lang msn open gehad. Nu blijkt dat zij meer dan 10000 mb heeft verbruikt en kan ik meer dan 1100 euro bijbetalen voor iets waar wij niets van afwisten. Dat is toch niet normaal? Wie heeft ook dergelijke ervaringen? Mvrgr, Paul |
|
|
KaPteiN |
Geplaatst op 05 January 2009, 19:20
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 484 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
Van zo'n bedrag zou ik ook schrikken en me afvragen hoe dat kan. Is via KPN een overzicht te krijgen waar en wat allemaal gedownload is? Oftewel kan KPN aantonen dat de MB's verbruikt zijn. Probeer er met KPN er in goede harmonie uit te komen, je kunt altijd nog rechtsbijstand of de consuwijzer.nl inschakelen. P.S. controleer of de pc/laptop waarop de dongel aangesloten was wel virus en spyware vrij is. Als wel wat aangetroffen wordt kan dit een verklaring zijn, als er niet wat aangetroffen wordt heb je een extra argument in handen om de juistheid van de rekening in twijfel te trekken. Sterkte. |
|
|
pwh |
Geplaatst op 05 January 2009, 20:36
|
De pc is virusvrij volgens de virusscanner. Is het mogelijk dat je zoveel mb's down of upload via msn zonder dat je dat weet? Die mb's vind je niet terug op de pc. KPN heeft geen overzicht van wat je hebt gedaan, wel hoeveel, dus daar kun je niets mee. Paul |
|
|
KaPteiN |
Geplaatst op 05 January 2009, 22:40
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 484 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
Als het met MSN alleen om chatten gaat, dwz tekst typen dan kan dat niet zoveel verkeer genereren. Zelfs email vreet meer bandbreedte. De meest simpele pakketten met weinig up en down snelheid en vaak ook nog met limieten per maand worden aangeraden aan mensen die af en toe surfen en hun email checken. MSN op zich kan niet zoveel verkeer genereren. Maar er word nu zeer op MSN gefocust, terwijl er mogelijk andere oorzaken kunnen zijn. Je zult dus aannemelijk moeten maken, denk ik, dat het een fout in het administratie systeem van KPN en niet in de configuratie of gebruik van de betreffende dongel. Nogmaals probeer het in overleg met KPN op te lossen. Wellicht zijn dit soort gevallen, waarin de afwijking wel erg exorbitant is, wel naar tevredenheid opgelost. |
|
|
pwh |
Geplaatst op 06 January 2009, 06:28
|
OK, Bedankt, IK ben benieuwd naar de reactie van de kpn. IK heb schriftelijk een klacht ingediend maar tot op heden nog geen andere reactie dan een ontvangstbevestiging gehad. Paul |
|
|
desch |
Geplaatst op 08 January 2009, 21:31
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 08 Jan 2009 |
Beste pwh, heb je toevallig een webcam op je laptop zitten ? |
|
|
pwh |
Geplaatst op 08 January 2009, 21:35
|
Ja, dat wel. Is dat van invloed? Paul |
|
|
guus |
Geplaatst op 08 January 2009, 21:38
|
Activiteit Berichten: 43 Lid sinds: 01 Jan 2008 |
Ja en of dat van invloed is! Als jouw dochter elke keer met de webcam aan, op msn heeft gezeten dan is dat de oorzaak. Een webcam is namelijk een live video stream die telkens in stand moet worden gehouden. Dit kost dus erg veel datagebruik. |
|
|
desch |
Geplaatst op 08 January 2009, 21:46
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 08 Jan 2009 |
Als je je webcam laat aanstaan, bijvoorbeeld bij een chat op MSN, dan praat je over streaming, en dat gebruikt namelijk veel data... dit zou een oorzaak geweest kunnen zijn. Wat je zou kunnen om dit soort excessen te voorkomen in de toekomst, is in de instellingen van het KPN dashboard een limiet in te bouwen. Dit kan via Opties en dan geavanceerde opties. Als je dan het ingestelde limiet bereikt heb, krijg je een melding. Groet, Martijn |
|
|
pwh |
Geplaatst op 08 January 2009, 23:13
|
Martijn, bedankt. at kon wel eens de reden zijn. Paul |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Datakosten KPN abonnement', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie | KPN Nieuws | : 1 | 19 Jun 2012 |
Vaak geen verschil tussen Instap en Standaard abonnement | Snelheid | : 2 | 04 Apr 2012 |
KPN biedt nieuw abonnement: KPN Seconde Bellen | Tips en Truuks voor mobiele telefoons | : 1 | 26 Jan 2012 |
Wijziging abonnement | Helpdesk | : 1 | 19 Dec 2011 |
Verplicht naar duurder abonnement KPN | Helpdesk | : 2 | 14 Jul 2011 |
Advertentie