obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Splitter op ISRA aansluiten...
xxxxx
Hallo,

Nieuw op het forum en heb gelijk al een vraag ;-) Ik heb nu een kabel lopen van mijn ISRA naar een wandcontactdoos en vandaar een stekker met kabel naar mijn splitter. Dat kan dus beter en vandaar mijn vraag, hoe sluit ik mijn splitter rechstreeks aan op het ISRA punt? Ik heb al een UTP Cat5 kabel waarbij de rj11 plug voor de splitter als volgt is aangesloten:

rj11

1 = wit/rood
2 = rood
3 = blauw
4 = wit/blauw

Hier een voorbeeld van het soort ISRA wat ik gebruik:

israpunt

En nu mijn vraag...waar moet ik de vier kleuren aansluiten op het ISRA punt, of hoef ik alleen rood en blauw aan te sluiten en wit/rood en wit/blauw niet...

Graag een berichtje welke kleur op wel punt...bij voorbaat dank!!!

1A = ?
1B = ?
2A = ?
2B = ?
 
xxxxx

Quote

Knol schreef:
zoals je het nu heb aangesloten, is het helemaal goed, tenzij je DSL word geleverd op het 2de aderpaar, oranje en wit dus.
Verder neem ik aan dat je die andere kabeltjes even netjes opbergt? ook om eventuele storingen te voorkomen.


Hey bedankt voor je antwoord, het is overigens niet een foto van mijn eigen ISRA hoor...had het alleen als voorbeeld gebruikt omdat ik wel dat model heb. Hier zijn oranje en wit wel aangesloten op de ISRA, maar ze hangen er los bij in de wandcontactdoos...en zijn dus ook nooit in gebruik geweest. Wellicht heeft het wel storing veroorzaakt...dat kan maar zo hé?!

Ik zal alleen rood en blauw van de Cat5 kabel gaan aansluiten op de ISRA zoals in de foto, ik wist niet zeker of het zo moest of net andersom gezien hoe ik de rode en blauwe draad in de rj11 connector heb aangesloten. De wit/rood en wit/blauw draden knip ik er netjes af. Cool
 
xxxxx

Quote

isra schreef:
@serpan99

Je hebt het over 'rood en blauw van de Cat5-kabel', maar je moet wél een aderpaar nemen. In een Cat5-kabel zitten vier aderparen, die apart getwist zijn. Kies bijvoorbeeld voor het aderpaar blauw plus wit-blauw. (Overige aderparen: oranje & wit-oranje, groen & wit-groen, bruin & wit-bruin.)

Als je twee aders van verschillende aderparen neemt, kan DLM vervelend gaan doen.

Oja, het aderpaar moet op de middelste aansluitingen 2 & 3 van de RJ11 worden aangesloten.


Hey bedankt, dat is dus anders als zoals eerst gemeld werd! Ik ga kijken of het mijn verbinding verbeterd, dus 1 paar (blauw-blauw/wit) op de binnenste 2 pinnen...ik ben benieuwd! Dit is dan voor het kabeltje van ISRA naar splitter en van splitter naar modem...het andere paar sluit ik dan niet eens aan.
 
xxxxx

Quote

isra schreef:

Quote

serpan99 schreef:
Hey bedankt, dat is dus anders als zoals eerst gemeld werd! Ik ga kijken of het mijn verbinding verbeterd, dus 1 paar (blauw-blauw/wit) op de binnenste 2 pinnen...ik ben benieuwd! Dit is dan voor het kabeltje van ISRA naar splitter en van splitter naar modem...het andere paar sluit ik dan niet eens aan.


Ik zou het andere paar wél aansluiten! Is extra trekontlasting! Draadjes zo kort maken dat laatste stukje mantel ook in de connector zit. Knijpen - pauze - nog eens knijpen -> nog net iets steviger verbinding.

Veel succes!!


Okay...zal ik doen, maar moet dat 2e paar dan ook op de ISRA aangesloten worden?

1A = blauw
1B = wit/blauw
2A = oranje
2B = wit/oranje
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Splitter op ISRA aansluiten...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Advertentie