obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Vervanger voor Experia TG787
voyager
Ik heb een TG787 bij mijn Internet-extra gekregen en ben ontevreden over de beperkingen die in de firmware zitten.
Ik maak geen gebruik van telefonie en heb de TG787 enige tijd geleden vervangen door een Cisco WAG320N
Dit werkte voor enige tijd perfect. Echter, sinds een dikke week raakt de Cisco iedere dag de verbinding kwijt en die krijgt ie alleen terug na uit/aan zetten.

Wie heeft goede ervaringen met het gebruik van een zelf gekozen modem/router als vervangen van de door KPN geleverde meuk en welk merk/type is dat?

mvg,
William
Gewijzigd door voyager op 15 maart 2010, 11:06
 
JanB
Begrijp ik goed dat je een IPB abonnement hebt en het bellen niet gebruikt?
Zover ik weet pleegt KPN regelmatig een bezoek aan je modem dus wie weet wat voor gevolgen dit heeft.
 
voyager
Nee hoor, Internet zonder bellen. Vandaar ook dat het geen probleem was om de Experia te vervangen. Ik gebruik al enige tijd een Cisco modem/router. Maar deze hangt minstens 1 keer per 24 uur en moet dan uit/aan.
Het lijkt me dat er wel ergens een goed modem te krijgen is die dit probleem niet heeft. Vandaar dus de vraag wie gebruikt er iets anders met goede ervaringen.
 
TokkieTokkie
Dat aan en uit zetten van de Cisco gaat je problemen geven met DLM, die gaat dat zien als storing en zal daardoor je lijnsnelheid terug gaan schroeven.

ALs je enkel internet gebruikt zou ik als ik jou was proberen een factory 780 maar nog liever 787 te pakken zien te krijgen, daar zit de normale factory firmware in en is wel volledig bruikbaar.

Dit niet vanwege dat het thomson is maar vanwege de chipset die in het modem zit, bepaalde chipsets kunnen i.c.m de chipset op de ADSL kaart in de centrale hogere snelheden halen.

 
SirPeter
Heeft geen gevolgen als alleen internet word gebruikt. Met een adsl verbinding kan elk modem gebruikt worden. Bij een IPB abo is het alleen niet mogelijk om zonder een experiabox te kunnen bellen.

De vraag is eigenlijk of de lijn weg valt of de modem of de draadloze verbinding die uitgezonden wordt. Kan zijn dat de experiabox wel stabiel is dan ligt het aan de modem.
Als de Cisco kwa verbinding wel stabiel blijft maar misschien moeilijk om verbinding te maken dan raad ik aan om te testen met draadloze frequenties die de Cisco uitzend.

Edit* nice, 3 posts in 5 minuten Pfft
Gewijzigd door SirPeter op 22 maart 2010, 23:09
 
voyager
Gaat niet om het draadloos signaal.. de cisco blijft gewoon functioneren, m'n lan blijft draaien en een 2e router (naar ziggo kabel) blijft ook functioneren (en berijkbaar via de wireless van de cisco) Het lijkt op een dagelijkse reset vanaf kpn (doen ze dat?) waarna de cisco niet zelf de draad op pakt. Het adsl signaal zelf valt niet weg. Als ik in het menu de verbinding handmatig probeer te starten lukt dit ook niet. Dat is vast ergens iets wat niet lekker in de cisco zelf zit. Vandaar ook de vraag of er iemand is met goede ervaringen Grin
Eens kijken of er ergens een factory thomson te krijgen is..
Gewijzigd door voyager op 22 maart 2010, 23:27
 
Besiktas11
Hallo Voyager.
Ik zou het liefst een Fritzbox (7270) gebruiken ipv die Experiabox.
Nu heb ik de Fritzbox speciaal voor jou weer eens aangesloten maar daar blijft de internet-verbinding keurig op lopen dit weekeinde (Vr 19 t/m Zo 21 maart). Nu moet ik wel weer die Experiabox aansluiten want anders ben ik telefonisch niet bereikbaar.
Ik begrijp alleen niet waarom KPN zo panisch doet over het vrijgeven van die SIP-gegevens.
Groetensz.
 
voyager
Okay, wellicht de oorzaak gevonden...
De Cisco werkte enige tijd zonder problemen. Hij maakte een 8mb verbinding. Nu maakt ie een 12mb verbinding en blijft ie dus dagelijks hangen. Ik heb een 780 op de kop weten te tikken en deze maakt een 10mb verbinding en blijft keurig zonder problemen werken.
Dus wellicht dat er een probleem is met de snelheid/kwaliteit van de lijn en hoe de Cisco daar me om gaat.

Bedankt voor alle reakties, probleem opgelost Smile
Gewijzigd door voyager op 08 april 2010, 14:08
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vervanger voor Experia TG787', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie