obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Iomega 750GB Externe HD (USB) aansluiten op Thompson TG789VN
yurijstanngrad
Goedenavond iedereen,

ik heb enkele weken geleden de KPN Experia Box (Thompson variant) ontvangen. Nu zag ik dat je er een externe HD kan aansluiten, echter wanneer ik mijn HD aansluit zie ik wel dat de Experia Box hem herkent (het USB lampje gaat branden), maar ik krijg hem met geen mogelijkheid zichtbaar op de computers die verbonden zijn aan de Experia Box (Windows XP Home, Windows Vista Home). Hoe kan ik überhaupt op de webpagina van de Thompson router zien welke USB apparaten zijn aangesloten (ik ben geen enkele link/optie tegen gekomen)?

De harddisk bevat negen partities en is NTFS geconfigueerd, het is voor mijn geen optie om hem in FAT32 in te delen omdat bestanden groter zijn dan 4GB. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de HD kan benaderen vanuit DEZE COMPUTER?

Groeten,

Mark
 
KPNwebcare1
Op de TG789 is de USB aansluiting uitgeschakeld. (in de firmware)

Het is dus niet mogelijk daar een apparaat op aan te sluiten.
 
Giant2000
Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Ik heb een externe harde schijf via USB aangesloten op mijn desktop computer, heb deze schijf gedeelt en is nu zichtbaar op elke andere aansluiting, zoals laptops en mijn mediaplayer die via HDMI aan mijn tv zit. Ideaal, kan zo filmbestanden rechtstreeks van pc op mijn tv bekijken.
 
snellehenk
Op die manier moet je je pc aanzetten om de schijf te kunnen benaderen, als deze direct aan de router zit kan je pc gewoon uit blijven.

Het is dus wel makkelijk/handig om deze aan de router te hangen.
 
eddie12
Om dit op te lossen zou je een NAS kunnen plaatsen aan je router.
Dit is een externe schijf maar dan met netwerkaansluiting, zo is deze in het gehele netwerk te zien.als je deze aansluit op de router.
Als er ook nog een ftp server op zit kun je je bestanden van overal ter wereld benaderen.
Er zijn ook losse behuizingen te koop.
( dit heeft niet veel meer met het topic te maken haha)
 
Rattenplan
Ergens vind ik dat Luc wel een beetje gelijk heeft, er zat al USB functionaliteit op het oude Experiabox modem waar je een HD, Printer, enzo kon aansluiten. Dus is het een beetje jammer dat er 2 ongebruike poorten op de Thomson 789 zitten. De Thomson daarvoor had ook een kleine usb plug ingang ook deze deed het niet, ik had daar zelfs een verloop van vierkant usb naar normale usb voor gekocht, maar begreep later dat het alleen was om een computer mee te verbinden vanaf je modem...
 
eddie12
Hallo als je de firmware zult vinden krijg je deze er toch niet op gezet, je moet dan een wachtwoord hebben enzo dus gaat helaas niet lukken.
 
bartdog
Gisteren dan de overstap gemaakt naar KPN glasvezel tot op heden erg positief allemaal moet ik zeggen.
Ook van beperkingen heb ik niet echt last tot op heden wel had ik het probleem dat ik de USB HD ook niet 123 kon terugvinden.
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden ga naar "toolbox" en vervolgens "delen van spelen en toepassingen"
Zet vervolgens UPnP aan via confugireren!

Universal Plug and Play
UPnP gebruiken: Ja


UPnP AV-netwerkcomponenten
Een UPnP AV-netwerk bestaat uit de volgende componenten:
h8607; De UPnP-server is direct verbonden met uw mediabestanden en stelt ze beschikbaar op het netwerk. In
uw netwerk vervult de Thomson Gateway deze rol.
h8607; De UPnP-client is een softwaretoepassing of hardwareapparaat waarmee u de mediabestanden die door
uw UPnP AV-mediaserver worden voorzien kunt afspelen of bekijken.

oja voor orginele handleiding en firmware kijk op http://www.alcadis.nl/downloads/Thomson/7%20Serie/TG789vn

greetz Bart
Gewijzigd door bartdog op 22 mei 2010, 20:22
 
CBCNeRd
De gehele Content Sharing is uitgezet in de firmware.

- USB Storage
- Network File server
- UPnP AV Media Server
- FTP ( USB )

Waarom zet KPN dit soort mogelijkheden eigenlijk uit?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iomega 750GB Externe HD (USB) aansluiten op Thompson TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Advertentie