obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Probleem draadloos internetten Experia box Siemens
DaanChristo
Beste forumleden,

Ik ben al enige tijd in bezit van KPN Experia box (Siemens). Draadloze verbinding heeft tot vorige week prima gewerkt. Nu kan ik zonder aantoonbare oorzaak wel internetten/emailen dmv kabelverbinding, maar mijn draadloze verbinding werkt niet meer (zowel PC als laptop). Alle noodzakelijke lampjes op Experia box branden. KPN helpdesk geeft aan dat netwerkaansluiting okay is. Moet dus probleem zijn tussen Experia box en PC/laptop. Ik heb met mijn beperkte IT kennis alles gedaan, maar ik loop nu vast. Wat is er aan de hand en wat moet ik doen om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
gr. DaanChristo
 
gebruiker uit Glanerbrug
Hallo forumleden,

Ik sluit me aan bij de vorige hulpvrager.
Sinds 16 september 2009 aangesloten op het glasvezelnet van KPN. Na 3 dagen functioneerde zowel telefoon, televisie als internet niet meer. Dit is inmiddels verholpen door een monteur.Maar draadloos internetten lukt niet. De ene keer wordt het Thomsonmodem wel gezien door mijn beide laptops en de andere keer niet. Ook als het wel gezien wordt lukt het niet om verbinding te maken. De optie herstel verbinding lukt niet en geeft de melding neem contact op met de provider, KPN dus. Support via de KPN helpt niet, men kijkt of de instellingen goed zijn en of op het modem de juiste lampjes branden. Dit is beide het geval.
Op de vraag wat nu antwoord men dat de support ophoudt bij de bekabelde verbinding. Hulp via een monteur kan alleen als je een abonnement hebt afgesloten op extra dienstverlening.
Service?
Wie weet er een oplossing
 
gebruiker uit Glanerbrug
Grin
Zoals eerder al vermeld had ik problemen met de draadloze verbinding. Ondersteuning door de KPN werd niet meer gegeven dus dan ga jezelf op zoek naar een oplossing. Uit de handleiding van de Thomson (gewoon even googelen) bleek dat je via Thomson gateway bij de configuratie van de draadloze instellingen kunt komen.
Standaard staat de kanaalkiezer op automatisch en wordt er naar kanaal 1 verwezen.
Kanaalkiezer wijzigen van automatisch naar handmatig en een ander kanaal kiezen. Vervolgens de wijzigingen opslaan.
Resultaat: draadloos internet werkt weer.
 
KPNwebcare1
@gebruiker uit Glanerbrug,

Klopt, het veranderen van het kanaal voor draadloos internet kan een oplossing zijn i.v.m. invloeden van andere frequenties etc.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem draadloos internetten Experia box Siemens', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie