obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Bridged mode EB V8
glasblazer
Ik heb voor een week terug regelmatig te maken gehad met uitval van het Internet (KPN Glas 100/100) ook viel IPTV uit. In het verleden hier al vaker mee te maken gehad en dit had toen te maken met wisselingen van de software van mijn V8. Reset naar fabriekinstellingen en het probleem was opgelost. Ik had een router (TL-WDR4300) achter de EB V8 gemonteerd en sinds enkele weken merkte ik dat de verbindingssnelheid was terug gelopen. KPN heeft mijn Glasvezelkastje schoongemaakt en ik heb een andere router aangeschaft.
De Asus RT-N66U die ik indertijd ipv de TP-Link router had willen aanschaffen. De Asus in AP modus geinstalleerd en alles werkt nu echt persfect. Mijn router staat op de meest verschrikkelijk denkbare plek in huis. De meterkast die volgeladen staat met electronica.
Ik wil graag ervaring opdoen met het opzetten van een VPN server op de nieuwe Asus router. Die staat nu in AP Modus en dan heb je de keuze niet op een VPN server te draaien.
Mijn vraag is nu het volgende. Je kunt de EB V8 in bridge mode setten en het router gedeelte door de Asus laten afhandelen. Werkt dit prettig in de praktijk en kun je in geval van een storing even gemakkelijk de boel weel herstellen door bijvoorbeeld evende stroom er af te gooien?
Vervolgens zit ik te denken om de Asus router, achter de EB V8 via DMZ, gewoon als router te installeren. De Asus router neemt alleen de DHCP taken voor het WiFi gedeelte voor haar rekening. Kan op deze wijze mogelijk het zelfde resultaat bereikt worden, door de EB V8 in de bridged mode te plaatsen.
Voorts ben ik benieuwd naar de performance als de Asus RT-N66U als VPN server gaat functioneren. Doen of niet doen?
 
eogcnlGhost
Hoi glasblazer, het kan nog allemaal veel makkelijker dan je nu allemaal beschijft.
Laat die bridge mode gewoon weg.
Je V8 is gewoon een doorgeefluik en meer niet, je hoeft niets te forwardern, bridgen of andere ergenissen.

Als je de V8 gewoon gebruikt waar hij voor is, ontvangen van je buitensignaal en omzetten naar ...., dan gaat het allemaal goed komen.
Poort volgorde maakt niet uit, ook niet voor je iTV.
Poorten: (elke regel is eigen poort)
router > VPN server (GEEN iTV op aansluiten)
iTV
Eventueel NAS
Server

Op je router deel je je netwerk in, ook je port forwards.
Je V8 heeft het adres (gateway) 192.168.2.254 (en je WiFi 192.168.2.253)
Om je router in voorrangs mode te zetten, kan je het beste je router op 192.168.2.1 zetten en je WiFi op 192.168.2.2
Submask: 255.255.255.0
DNS 1: 8.8.8.8
DNS 2: 8.8.4.4

Als er nu iets gebeurt met de V8, kan je hem altijd resetten zonder dat er een config in je netwerk verloren gaat.

PS: wordt het nou niet is tijd voor een nieuwe modem???
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
KPN stuurde een monteur voor uitval Internet en die vond vervanging van de EB V8 niet nodig.
Bedankt voor je reactie. Ga hier mee sleutelen.
 
eogcnlGhost
Hoi Glasblazer,

ik zou dat ook zeggen, waarom mijn oude auto uit het jaar 1950 omruilen voor 1 van nu, hij rijd toch nog.
Ja klopt, maar de technieken die in de auto's van nu zitten maken hem 1. sneller, 2. zuiniger, 3. (stabieler).
nr. 3, kan alleen opgedaan worden uit ervaringen van jezelf en anderen, een auto van 1950 heeft geen computer aan boort die kapot kan gaan of een eigen leven gaat leiden, maar als er dan iets is met de auto is het vele malen sneller gevonden wat het probleem is.
En dat is nu zeker met de Experiabox V10, die heeft pas geleden een mooie upgrade gehad, waardoor je je hele netwerk heel mooi kan aanpassen naar je eigen wensen.
1 van de leuke voorbeelden: je kan nu via IP en/of MAC adres een apparaat statisch maken nog voor hij aangesloten is in het netwerk, dit schilt je ook een geknutsel in het apparaat wat je aansluit om hem eerst statisch te maken.
Nog een leuk iets is, dat je nu een multi-port forward hebt, dat betekend dat je dus een port kan forwarden naar meedere IP adrdessen.
Dit is een optie die ik op vele routers nog steeds mis.
En als klein dingetje erbij, je kan nooit er op achteruit gaan.

Je kan aangeven bij KPN dat je een V10 wilt uitproberen en dat je de V8 nog even in eigen bezit houd tot je zeker ervan bent dat je de V10 wilt houden.

Veel plezier met knutsellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bridged mode EB V8', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN Experiabox V8 - Bridge mode KPN met eigen modem/router : 4 02 nov 2014
arcadyan recovery mode Hardware firmware : 3 06 jan 2011
Line mode veranderd van G.992.5 naar G.992.3 Snelheid : 2 27 okt 2010
Advertentie